Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Babootje schreef:Ik denk dat je er niet aan ontkomt om een beleerd paard aan te schaffen. Ook al neem je een half jaar de tijd dan nog heb je niet in een half jaar en ook niet in 1 jaar een jong groen paard opgeleid.
Al helemaal niet als je dochter dit samen met het paard moet gaan leren.
Voor de opleiding moet het paard minstens op M en liever nog op Z-niveau lopen.
Daarbij brengt een groen paard ook de nodige risico's met zich mee. Niet zozeer dat je dochter dr ongelukken mee maakt maar eerder dat je nooit weet of het jonge onbeleerde paard het onder belasting goed gaat doen en of het allemaal gezond blijft.
elnienjo schreef:Ik heb vroeger ook de selectie bij Deurne gedaan maar volgens mij waren er alleen paarden, geen pony's. Geen idee of een pony is toegestaan voor de opleiding.
Als ze serieus is met de opleiding de pony's verkopen en een jong paard er voor in de plaats. Een driejarige die ze zelf inrijdt (wat ze toch moet kunnen voor die opleiding lijkt me) zal toch wel binnen budget vallen?
MarryAnneR schreef:Goedenavond allemaal,
Mijn 16 jarige dochter start dit jaar op de mbo opleiding paardensport. Ze is de gelukkige bezitter van 2 heerlijke pony’s waarvan ze er eentje zelf heeft opgeleid met de nodige begeleiding. Deze pony hadden we gekocht als projectje maar omdat ze er nog lang niet mee uitgeleerd is, blijft ze voorlopig (wie weet wel voor altijd) nog. Ook dit seizoen is ze weer geselecteerd voor de Brabantse Kampioenschappen in het L.
Voor school heeft ze in de toekomst een paardje nodig. Met haar instructrice was afgesproken dat haar paard mee mocht naar school. Helaas staat het paard nu te koop. Zolang ik de Staatsloterij niet win, is het paard ook ver boven het budget.
We hebben ook niet echt haast met het aanschaffen van nog een liefde omdat ze zich nog prima kan vermaken met de pony’s. Doordat het paard wat we graag “geleend” hadden nu te koop kwam hebben we het er toch wel over gehad. Wat is verstandig en niet onbelangrijk wat is haalbaar?
Op dit moment zouden we een budget hebben van ongeveer 7000 euro.. met een beetje research valt het mij nog best tegen wat je daarvoor kunt kopen.
Wat is verstandig? Wachten tot ze klaar is met haar pony op wie ze zeker nog niet uitgeleerd is en gelukkig nog wel op past? Pony is een grote C.
Kijken naar een jonge opvolger? Is ze hier ervaren genoeg voor? Met de pony is het boven verwachting goed gegaan maar een stuiterbal van 136.9 cm vind ik persoonlijk toch wat handelbaarder dan een flink paard.
Tot nu toe is het een luxeprobleem, dat snap ik. Verder zijn we ook bar slecht in verkopen dus zou het zomaar eens kunnen zijn dat we alles houden.
We hebben de ruimte thuis gelukkig. En zeker geen haast. Heeft er iemand ervaring met ons dilemma?
wilmatj schreef:Wat zijn de eisen van de school? Misschien eerst dat eens uitpluizen?