Denk dat veel mensen wel een bepaald beeld hebben van wat voor een paard ze willen. Nou dat had ik ook, ik wilde een braaf beest en vooral geen projectje. (ik heb vorig jaar vliegles gehad en mn heiligbeen weer gebroken dus tijd niet gereden en zelf onzeker) Nou ja braaf was ze met proefrijden maar het is toch ergens wel een projectje. Medisch zit er een heel verhaal aan, de behandelend dierenarts gesproken en die zei tja het is ergens mis gegaan met een verkeerd zadel en ze stond slecht op de voeten. Vanuit daar meerdere problemen ontstaan en zijn ze wel 3 jaar aan het dokteren geweest. Na dat telefoontje dacht ik nee ik doe het niet. Ik verkoper bellen van ja ik ga het niet doen en al zeker niet voor het geld wat je wil hebben. 10 minuten later kon ik naar boven naar mijn vriend roepen, schat ik geloof dat ik net een paard heb gekocht

Wat heb ik gekocht:
Naam: Kiara
NRPS Remiro x Rubiquil
163
11 jaar
Z2+ 9 en B springen +22
Mijn doelen, fijn kunnen rijden, beetje klooien in de bak en lekker naar het bos.
Hier net gebracht:

Voor eerst op de poetsplaats (zit flinke deuk in spier waar zadel zat)

Eerste werkpuntje..
LV voor

LV na

RV voor

Rv na

Lijkt ook wat ontspannender te staan (doe ook elke dag oefeningen voor rug bollen en schoftlift)

Eerste keer aan de longe met bijzetjes, mijn bedoeling is om dr eerst te leren ontspannen over de rug te komen. Ze is enorm scheef waardoor ze soms ook iets richting onregelmatig lijkt maar denk dat dat over een tijdje er wel uit is.
https://www.youtube.com/watch?v=8YBS6_X80kk
Eerste keer longe na nieuwe ijzers (ik vind dr zoeken naar balans maar lijkt wel fijner in het voorbeen en ze was ook veel voorwaartser uit zichzelf)
https://www.youtube.com/watch?v=vCdO-YPO1Yg
Vandaag ongepoetst op de wei

Merk ook dat ze praatjes begint te krijgen

Wat nu nog op de planning staat: woensdag osteopaat en dry needeling en 24e komt zadelmaker. En verder? Alles op z'n tijd en gaan het zien.
Modjes ik wil er eigenlijk een volgtopic van maken kan dat?