Bijzonder is voor mij wel het woord dat dit speciale paard in 1 woord omschrijft!
La Fidèle is een zelf gefokte 3 jarige merrie van Valdez x Zhivago.
Wat een pech heeft dit paard al gehad.
Als veulen heeft ze helaas een botkneuzing opgelopen.
Toen ze 1 jaar oud was werdt ze zichtbaar kreupel en na onderzoek in de kliniek kregen we slecht nieuws

Mijn kleine meisje had een grote cyste in het kootgewricht op de plek van de oude kneuzing.
Prognose was erg slecht.
Thuis alles rustig overdacht en advies opgevraagd bij diverse klinieken.
1 kliniek durfde een operatie aan en aangezien het dat was of inslapen heb ik besloten ervoor te gaan.
Er is een grote schroef geplaatst om de cyste aan te boren zodat deze dicht zou groeien.
Operatie was goed geslaagd

Ze mocht weer mee naar huis en de revalidatie kon beginnen.
Tja hoe doe je dat met een jaarling...
Boxrust was voor mij geen optie dus met wat creatief denken hebben we het voor haar zo aangenaam mogelijk gemaakt.

Ze gedroeg zich echt voorbeeldig!
Helaas kreeg ze de maanden daarna continu ontstekingsreacties op de schroef dus eerder dan gepland terug naar de kliniek.
Bij controle bleek dat de schroef zijn werk super gedaan had dus heb ze deze er weer uitgehaald.
Inmiddels waren we bijna 3/4 jaar verder en eindelijk mocht ze weer lekker op de wei met haar vriendinnetjes op de wei

Oef wat was ze slap

Maar ja wat wil je als je nog geen 2 bent en de 1.70 al aantikt.
Uiteindelijk de keuze gemaakt om haar bij ons in de groepshuisvesting te plaatsen.
De hele dag rondlopen en rennen op verschillende ondergronden en een heuvel beklimmen, lekker zwemmen in de poel

Het was erop of eronder want je liep zuiver maar zo slap dat het de vraag was of dat goed zou komen.
Wonder boven wonder deed het leven in de groep je goed en werdt je met de dag sterker.
Het ging zelfs zo goed dat ik begon te twijfelen of je misschien goed genoeg was om klaar te maken voor de keuring

Begin dit jaar heb ik besloten ervoor te gaan.
Wel in haar eigen tempo en iedere dag kijken naar wat kan.
Ze pakte alles super aan, wat een fijn beest.
Afgelopen week was het zover en zijn we naar de kwpn stamboekkeuring geweest.
Ze heeft het super gedaan!
Exterieur punten voor ster.
Helaas liep het enorm uit en was de communicatie over hoe en wat erg moeilijk waardoor ze uiteindelijk 3 uur op het straatje heeft staan wachten.
Dat zorgde er wel voor dat ze volledig leeg was toen ze eenmaal aan de beurt was

Ze kon daardoor helaas in het bewegen niet helemaal overtuigen maar met voor alle gangen ook 70 punten is ze met super mooie cijfers opgenomen in het stamboek.
Ik was even teleurgesteld maar terugkijkend op de weg die we al bewandeld hebben ben ik meer dan trots op hoe ze heeft gedaan!
Wat het voor mij extra bijzonder maakt is het feit dat ik haar moeder ook zelf gefokt en in bezit heb.
Iedere dag als ik die 2 zie ben ik verliefd en trots

Afgelopen week zijn er op de stamboekkeuring een aantal mooie foto's van haar gemaakt terwijl we stonden te wachten.
Aangezien ze voor mij precies laten zien hoe mooi dit paard is van binnen en van buiten, en het al heel bijzonder is dat ze er überhaupt nog is, wil ik deze foto's graag met jullie delen.
Eerst een foto van La Fidele met haar knappe en net zo lieve moeder

En de foto's van afgelopen week.