Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MightyMike schreef:Ligt er natuurlijk ook aan hoe zwaar je bent met 1.68m. Ik ben ongeveer net zo lang, maar vind mezelf wel te zwaar voor een D-pony. Wij zijn met een vergelijkbare zoektocht wezen kijken naar een E-pony/klein paard. Onze meiden zijn dan nu 10 en 12, weet niet hoe groot jouw meiden zijn. Vond het een moeilijke zoektocht, ik ben wel ervaren, maar de meiden hier niet zo, zijn geen topruiters en hebben niet super veel lef. Super braaf is super moeilijk vinden vond ik, haha. Wel gelukt, met geduld. De jongste hobbelt nog op haar pony verder, de oudste doet samen met mij. Voor de jongste (1.41 nu) is mijn 1.60 m paardje echt nog te groot, die voelt zich daar niet fijn op, heeft nog weinig te vertellen wat betreft been en stuur. Kijk met name naar karakter, al is dat altijd moeilijk. Voorgereden door een goede ruiter, kan thuis met beginners toch ontpoppen als een minder braaf paard. Hebben jullie evt een instructeur die mee kan met kijken?
Sammie0102 schreef:Voor mij en mijn dochters zijn wij van plan een pony te kopen. Ik heb rij ervaring. Mijn dochters lessen al enige tijd.
Nu willen wij een pony die goed de basis beheerst en geschikt is voor de beginner.
Wat is jullie advies qua grootte enz? ( ik ben zelf 1,68 en mn meiden kleiner)
Wij rijden puur en alleen recreatief.
Goede tips waar we nog meer op moeten letten?
Kaetibangsi schreef:Is een manegepony met veel ervaring en dan een haflingertypje niet wat?
Ik zou in elk geval niet voor een e pony gaan van een of ander chique ras
MightyMike schreef:Wordt vaker geroepen, maar een goede pony verkoopt de manege niet zo snel. Bovendien worden ze daar veel gereden over het algemeen achter elkaar aan en zijn ze bij een nieuw thuis met beter voer en minder rij belasting, vaak niet eens zo braaf meer. Ik zou kijken naar een pony die nu gebruikt wordt zoals jullie dat zelf ook ongeveer willen gaan doen.
pateeke schreef:Een new forest zou ik persoonlijk toch ook niet direct doen. Iedere pony is natuurlijk anders en heeft zijn eigen karakter hé, dus wie weet kan je wel een NF vinden waar jullie allen mee kunnen rijden.... Ik ken een aantal NF-pony's, heb er zelf ook eentje. Hoewel de mijne het hart op de juiste plek heeft en een betrouwbare pony is, is het géén kinderpony en ook géén beginnerspony (en nee, hij is niet meer 'groen', hij is er al 24). En ik ken er nog die weliswaar braaf zijn, maar niet geschikt voor kinderen of beginners.
anjali schreef:Die NF-ers die niet geschikt zijn voor beginners\kinderen,zijn dat soms die waar (meestal Arabisch) bloed ingefokt zit? Want de zuivere NF-ers die ik gekend heb waren juist heel braaf. Ik heb er vroeger een geleased gehad, van Heihof's Primeur.Die heb ik ook geprobeerd te kopen,maar zijn eigenaar wilde hem zelf houden.
anjali schreef:pateeke schreef:Een new forest zou ik persoonlijk toch ook niet direct doen. Iedere pony is natuurlijk anders en heeft zijn eigen karakter hé, dus wie weet kan je wel een NF vinden waar jullie allen mee kunnen rijden.... Ik ken een aantal NF-pony's, heb er zelf ook eentje. Hoewel de mijne het hart op de juiste plek heeft en een betrouwbare pony is, is het géén kinderpony en ook géén beginnerspony (en nee, hij is niet meer 'groen', hij is er al 24). En ik ken er nog die weliswaar braaf zijn, maar niet geschikt voor kinderen of beginners.
Die NF-ers die niet geschikt zijn voor beginners\kinderen,zijn dat soms die waar (meestal Arabisch) bloed ingefokt zit? Want de zuivere NF-ers die ik gekend heb waren juist heel braaf. Ik heb er vroeger een geleased gehad, van Heihof's Primeur.Die heb ik ook geprobeerd te kopen,maar zijn eigenaar wilde hem zelf houden.