Sportief paardje met stoer uiterlijk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AnneloukB

Sportief paardje met stoer uiterlijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 10:11

Hey!

Ik ben de laatste tijd stiekem een beetje opzoek naar een tweede paardje. Ik heb nu een hele leuke pony maar ik kan niet echt verder met hem komen in de sport, dus ben ik een klein beetje aan het rondkijken naar een sportpaardje.

Ik zoek eigenlijk een paard dat een mooie sprong kan maken en dat ook mooi kan lopen. Ik ben alleen helemaal verliefd op het uiterlijk van een Andalusiër. Ik zoek dus eigenlijk een mix tussen het stoere, elegante uiterlijk van de andalusiër met de kwaliteiten van bijvoorbeeld een KWPN. Weet iemand misschien een ras waar ik naar zou kunnen zoeken?

Xx

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Sportief paardje met stoer uiterlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 10:17

Gelders?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 11:19

Ik verplaats dit topic naar paardenpraat.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 11:20

Andalusiers lopen tegenwoordig ook in wat sportiever model rond, anders Lusitano of Frederiksborger?

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 11:24

De moderne PRE/Andalusier en alles wat daarop lijkt is mijn inziens behoorlijk sportief gebouwd hoor!
Ze komen ook goed mee in de sport.

Laatst stond er een kruising KWPN x PRE te koop op facebook (inmiddels verkocht).
Echt een gaaf dier!! Misschien daar eens naar kijken?

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 16:27

absoluut een Frederiksborger!
Ze zijn alleen nogal zeldzaam in Nederland, maar er zijn momenteel wel veulens te koop, en ook binnenkort wat volwassenere bereden Frederiksborgers.

ze zijn enorm stoer, koel in het hoofd mooie barokke looks en heel veelzijdig in het
gebruik. Beweging verschilt per paard, maar hoeft helemaal niks onder te doen voor KWPN.