Hoi Bokkers,
Hier een moeder van een 7 jarig meisje wat graag een rijpony wil. Op dit moment rijdt ze lekker op de manege en dat gaat prima. We kunnen een pony samen met een weidemaatje aan huis hebben op z'n vroegst volgend jaar (dan is ze 8). Een collega heeft een c pony M2, lief, verkeersmak etc. die we dan misschien wel over kunnen nemen alleen is de pony 20 jaar (haar dochter heeft er dan van 8-13 jaar op gereden).
Nu ik er zo over nadenk vind ik het wat lastig. Een oudere pony leerpony voor een beginner is natuurlijk fantastisch. Alleen hoe ga ik dat doen?
Je hebt een pony en een weidemaatje, maar als je de oudere pony verkoopt dan is deze 25 jaar. Het lijkt me ook niet helemaal eerlijk. We kunnen hier maar twee pony's houden (4800 m2 aan weiland).
Want rond de 12/ 13 jaar, als mijn dochter van de paardensport blijft, komt er een grote pony en later misschien een paard? Ik kan niet alle pony's houden. Ik neem aan dat jullie ook de pony's weer hebben verkocht?
Het voelt voor mij vreemd aangezien je bij een kat of hond het dier houdt tot de dood scheidt. Alleen ik kan het niet waarmaken voor een 20 jarige?? Of ik moet dan het weidemaatje wegdoen? Of kan ik beter toch naar een jongere c pony?
Graag wissel ik hierover met jullie van gedachten. Alvast bedankt voor de reacties.
Laatst bijgewerkt door Byffie op 26-05-19 16:10, in het totaal 2 keer bewerkt