Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
StillAngel schreef:deze redenatie klopt wanneer er iets mis zou zijn met de wei. Als de omheining niet goed zou zijn, zou je kunnen zeggen: ja wat wil je het is gratis! Maar een jonger meisje kleineren omdat je ouder bent is gewoon echt beneden alle peil ongeacht wat ze betaald voor de stalling.Misschien een stalling zoeken waar je wel voor betaald of niet meer zeuren? Snap dat het heel erg voelt maar goed, je mag er grátis staan. Dat vind je niet meer. Dus ja, je hebt weinig keuze. Of accepteren of weggaan.
Phebex13 schreef:Hoi iedereen die heeft gereageerd!
Mijn pony is idd een eigen pony, en verhuizen is niet echt een optie want of het is te duur of het is te onveilig zeggen mijn ouders. Met mijn ouders heb ik de hele situatie al besproken en zei zeggen dat we niks anders kunnen dan accepteren. Vandaar dat ik het dus hierop heb gezet. En qua wei, we hebben een beetje bouwvallig weitje aan een dijk, de grond en de omheining is bagger, dus we mogen er alleen maar staan omdat het leuk is voor voorbijgangers. We hebben geen paddock of bak met zand. Dat ene weitje waar ze dus opstond was het enige kleine weitje waar niet zo veel gras stond. En ik heb de pony niet gekocht ofzo, maar ik verzorgde haar en de eigenaar overleed dus toen kreeg ik haar want ik was al zo aan haar gehecht dat ik het heel jammer vond als ze verkocht zo worden (btw ze is een Shetlander)
capopjekop schreef:Ik zou zelf geen hulp gaan vragen aan random mensen. Maar het gesprek met je ouders aangaan. Wijs ze op hun verantwoordelijkheden. Je hebt een levend dier dat ernstig ziek kan worden door overgewicht. En dat kan ook nog aardig in de bedragen gaan lopen aan dierenartskosten. Voorkomen is beter dan genezen. Eenmaal bevangen dan moet je verzorging top zijn om je pony niet opnieuw bevangen te hebben staan. En als diereneigenaar ben je verplicht je dier zorg te bieden.
Dus mss kun je uitzoeken wat de risico's zijn en de prijzen opzoeken van verschillende medicijnen etc. Dan begrijpen je ouders hopelijk dat het een serieus risico is en niet gewoon wat gedoe onderling
capopjekop schreef:Maar vraag dan je dierenarts om advies. Dat legt meer gewicht in de schaal dan een onbekende