(Ik ben nog nieuw, dus ik weet niet of deze onderwerp hier hoort
)Ik ben op mijn 6de hopeloos verliefd op paarden geraakt
Toen ik jonger was, voelde ik me altijd super op mijn gemak rond paarden. Dus vroeger had ik nooit echt problemen met angst. Nu ben ik na 3 jaar niet rijden weer begonnen bij een manege
Ik merk steeds dat ik angstgevoelens heb als ik bij een paard ben (vooral als ik hem nog niet ken). Ik denk steeds dat hij mij iets gaat doen (bv. bijten ofzo). Dit zorgt dat ik best gespannen en onzeker word. Ik weet dat dit geen goeie mindset is en dat mijn houding juist ervoor kan zorgen dat de paard ook gespannen wordt en misschien raar reageerd. Ik doe mijn best om zo rustig mogelijk te blijven, maar het lukt niet altijd. Ook met rijden voel ik vaak gespannen. Vooral als ik voel dat ik geen controle heb. Ookal zijn de paarden die ik gereden heb best braaf en hebben ze niks raars gedaan ofzo. Ik vermoed dat mijn angst komt, omdat mijn vriendin een nare ongeluk had op een paard waar ik vroeger regelmatig op reed. Maar dit was toen ik 16 was (ben nu 22). Dus wel een tijd geleden. Zelf ben ik een paar keer gevallen (4 keer ofzo) en gebeten, maar ik twijfel of het daaraan zou liggen
Ik hou nog steeds veel van paarden en paardrijden. Dus ik wil heel graag geen angst meer voelen. Hebben jullie misschien tips hoe ik van deze gevoelens af kom?