Over Fairytale:
Ik weet niet precies hoe oud hij is, enkel dat hij in het verleden Z heeft gelopen voordat hij manegepaard is geworden. Hij is van achteren momenteel nog wat slap, en gooit snel zijn volledige gewicht naar voren en naar beneden. Dan zit er op den duur geen stuur en geen rem meer op. Waar we momenteel dus aan werken is vooral controle zodat hij onder mij blijft lopen en zichzelf meer gaat dragen. Tegelijkertijd probeer ik wel echt te ontspannen en met mijn handen zo min mogelijk te doen; ik begin nu te merken dat hij veel meer reageert op mijn zit. Soms vind ik het dan nog lastig als hij zich sterk maakt om niet zelf ook aan te spannen en een beetje te gaan "staan", maar ook dit gaat al beter dan eerst.
Over mezelf:
Ik rijd nu ongeveer 9 jaar op een manege. Zelf heb ik afgelopen tijd gewerkt aan mijn zit; ik vind het belangrijk dat ik echt stil zit. Ik houd niet van trekken en probeer echt te ontspannen. Mijn doel is om een paard echt vanuit de achterhand te kunnen rijden. Soms voel ik korte stukjes dat dat echt lukt, dan is Fairy opeens veel lichter in de hand en voel je dat hij echt draagt. Heel gaaf gevoel is dat, en met die korte stukjes ben ik al blij!

Ik wil zelf nog wat rechterop zitten, nog stiller zitten en nog meer vanuit mijn zit rijden. Tips zijn uiteraard altijd welkom, maar houd het alsjeblieft wel lief!

Dit is fairy:

Wat ik hier zie aan mijn zit is dat ik nog teveel vasthoudt, en dat ik nog iets teveel ingezakt zit. Ik was de controle even kwijt waardoor Fairy als het ware doordendert, en dan span ik ook weer aan terwijl ik dat juist niet moet doen.

Filmpje draf rechtsom:
Filmpje draf linksom:
Filmpje galop linksom:
Ik ben benieuwd wat jullie vinden!