Osteopaath

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BokkerWAJA

Osteopaath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 19:27

Hey allemaal! :)

Ik heb een e-pony (Wendy) die te koop staat. Zondag was er een kijker, dat was een osteopaath. Toen ze Wendy even ging laten draven viel het haar op dat ze niet goed liep. En dit klopt, ze loopt best stijf met de achterhand. Volgens haar had Wendy een wervel vast zitten. Nu weet ik alleen niet zo goed wat ik moet doen. Mijn ouders willen de osteopaath niet betalen omdat ze niet geloven dat Wendy een wervel vast heeft zitten :( . Voor mij is het best duidelijk dat dat wel zo is, tijdens het rijden, met zadel of zonder zadel, trapt ze als we gaan draven of een bocht maken of wat dan ook. Voor mij is dit een teken dat ze pijn heeft, daarom wil ik ook graag een osteopaath laten komen. Maar aangezien mijn ouders dat niet willen betalen ben ik een beetje radeloos. Ik krijg wel zakgeld, maar dan zou ik maanden moeten sparen voordat ik genoeg heb voor een osteopaath. Maar Wendy staat dus ook te koop. Kan iemand helpen en zeggen wat ik zou kunnen doen??

Help!!! |(

Veraaaaah

Re: Osteopaath

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 19:40

Lijkt me handig om toch iemand te laten komen (osteopaat of DA). Als paard niet goed loopt kan ze namelijk ook niet verkocht worden, tenzij je wilt dat ze naar een handelaar gaat.

Want denk dan ook niet dat ze op dit moment door een eventuele keuring zal komen.

BokkerWAJA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 19:42

Veraaaaah schreef:
Lijkt me handig om toch iemand te laten komen (osteopaat of DA). Als paard niet goed loopt kan ze namelijk ook niet verkocht worden, tenzij je wilt dat ze naar een handelaar gaat.

Want denk dan ook niet dat ze op dit moment door een eventuele keuring zal komen.

Ja, ik wil ook iemand laten komen. Maar daar heb ik dus geen geld voor omdat mijn ouders niet willen betalen. :(

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 19:53

Heb je misschien volwassen stalgenoten of de staleigenaar die de kreupelheid wel zien en eens met je ouders willen praten? Wel vervelend zeg! Als je ouders er zo zeker van zijn dat er niets mis is kunnern ze dit toch ook door een dierenarts laten controleren.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 19:58

Ik ben ook van België en ik wil wel even met de ouders praten of iets dergelijk als TS in de buurt zit, je mag me je gemeente in een PB sturen zodat het niet openbaar op bokt moet :)

Jij, ik of iemand anders zal je ouders moeten overtuigen van het feit dat een gezonde pony voor veel meer geld gaat dan een kreupele pony (en dat verschil is meer dan de behandeling van een osteopaat) dus het is financieel gezien een stuk interessanter, maar ook omdat je pony veel sneller verkocht zal zijn als hij gezond is en loopt en je dus ook minder lang nog stalgeld of onderhoudskosten moet betalen.

BokkerWAJA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 09:54

Kidde schreef:
Heb je misschien volwassen stalgenoten of de staleigenaar die de kreupelheid wel zien en eens met je ouders willen praten? Wel vervelend zeg! Als je ouders er zo zeker van zijn dat er niets mis is kunnern ze dit toch ook door een dierenarts laten controleren.

We hebben een eigen weiland dus ze staan niet op een stal. Helaas is er dus ook niemand die het wel ziet. Wel een paar verzorgers enzo maar die zijn even oud als mij

BokkerWAJA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 09:56

SinneJ schreef:
Ik ben ook van België en ik wil wel even met de ouders praten of iets dergelijk als TS in de buurt zit, je mag me je gemeente in een PB sturen zodat het niet openbaar op bokt moet :)

Jij, ik of iemand anders zal je ouders moeten overtuigen van het feit dat een gezonde pony voor veel meer geld gaat dan een kreupele pony (en dat verschil is meer dan de behandeling van een osteopaat) dus het is financieel gezien een stuk interessanter, maar ook omdat je pony veel sneller verkocht zal zijn als hij gezond is en loopt en je dus ook minder lang nog stalgeld of onderhoudskosten moet betalen.

Ik woon in Friesland, dus ik denk dat dat wat te ver weg is. Maar ik ben het wel met je eens. Ik ga vandaag nog een x met ze praten. Hopelijk willen ze dan wel luisteren.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:42

Ik snap heel goed dat je ouders niet meer geld willen uitgeven aan een pony die te koop staat. Ik denk dat het goed is om dit tegen de kopers te zeggen. Die zullen er vast op letten.

BokkerWAJA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 18:50

troi schreef:
Ik snap heel goed dat je ouders niet meer geld willen uitgeven aan een pony die te koop staat. Ik denk dat het goed is om dit tegen de kopers te zeggen. Die zullen er vast op letten.

Hey,bedankt voor je reactie .
Ik snap het inderdaad ook wel. Ik heb het ook gezegd tegen de mensen die nu intresse in haar hebben. Maar die vinden dat we ook een osteopaath moeten regelen omdat ze Wendy voordat ze haar kopen ook willen zien rijden. Maar dat kan nu niet omdat ze er dus last van heeft.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 18:52

Ik begrijp jouw ouders volledig. Wie zegt dat er een wervel vastzit? En wie zegt dat een osteo dat kan verhelpen? Heb je weleens gezien hoe enorm groot die wervels zijn? Een klinische keuring door een paardenarts kost net zoveel en dan weet je meer...

BokkerWAJA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 18:54

InekeN schreef:
Ik begrijp jouw ouders volledig. Wie zegt dat er een wervel vastzit? En wie zegt dat een osteo dat kan verhelpen? Heb je weleens gezien hoe enorm groot die wervels zijn? Een klinische keuring door een paardenarts kost net zoveel en dan weet je meer...

Ja das waar. Maar mijn ouders willen ook geen klinische keuring betalen. Wat ik nog logischer vind aangezien ze te koop staat.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 19:00

Vertel ze dat ze meer opbrengt als de osteopaat is geweest - dus dat het eigenlijk een investering is :)