Omenstabij schreef:Hoi,
Ik weet niet helemaal zeker of je serieus bent, maar als dit het geval is:
Het huis is niet van je moeder, ze mag niet zomaar dieren in de tuin gaan plaatsen zonder goed overleg met diegene waarvan ze het huis huurt.
Kijk anders in de buurt voor een verzorgpaard! Als meerdere mensen ze aan huis hebben staan betekent dat je lekker langs de deur kan gaan om te vragen of ze misschien iemand zoeken die de paarden extra aandacht kan geven.
Ja ik ben serieus, wij hebben ook al dieren in de tuin, maar dat zijn geitjes. Ik wilde alleen weten of een paard dan ook zou mogen.
Suzanne F. schreef:Nee sorry, dat gaat niet lukken. En midden in Dordrecht in de tuin is geen goed idee.
Je bent er niet alleen met de stal en een uitloop. Je hebt ook opslag nodig en een mestplaats. En je paarden verdienen meer dan de hele dag op 20 x 20 lopen. Dat is te weinig ruimte. Sowieso zal je dan moet draineren en een paddock moeten maken. Op gras kan het niet.
En het is een huurhuis dus het mag sowieso niet.
Ik zou eerst maar een verzorgpaard zoeken of op de manege gaan rijden. Een eigen paard is een enorme verantwoordelijkheid, ook al staat deze ergens in pension. Aan huis gaat het in ieder geval niet lukken.
Opslag en mestplaats heb ik al, mijn tuin is ook al een gedeelte steen en een gedeelte een goed gedraineerde paddock.
Mijn buren hebben een huurhuis, van dezelfde verhuurder en hun hebben ook een paard in de tuin staan. (Ik heb al gevraagd of ik dat paard mocht verzorgen, maar dat mocht niet.)