Is er intresse voor prive les op ervaren paarden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hunzeheerd

Is er intresse voor prive les op ervaren paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 22:40

De doel van stichting hunze heerd is om talent een kans te geven in de paarden sport die dat zelf niet kunnen betalen.

Omdit te bekostigen trainen beleren we regelmatig paarden en ponys en hebben we een paar pension paarden.

We zijn straks opzoek naar een leuk leerpaard. Nu heb ik laatst de vraag gehad of we hier ook mogelijk is om gewoon af en toe eens te rijden met begeleiding tegen betaling.

Deze dame heeft altijd eigen paard gehad maar nu te druk met gezin en werk om nog een paard te hebben.en geen zin heeft aan vaste tijden manege les.

Zijn er nog meer mensen die daar behoeft aan hebben. En wat zou je ervoor willen betalen?

Kendra

Re: Is er intresse voor prive les op ervaren paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:50

Wat is het verschil met privéles op een (goed) manegepaard?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:53

Bij goede maneges hebben ze ook goed getrainde paarden die met privé les een leuke uitdaging zijn. Soms mag je er ook gewoon officieel mee starten.

xShannentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:57

Absoluut! Ik zou er in ieder geval denk ik veel van kunnen leren om op een paard te lessen waar de knoppen al op zitten en het dus echt mezelf verbeteren zou zijn. Uiteraard zou ik ook een paard dingen willen kunnen leren uiteindelijk, maar ik ben verder altijd recreatieruiter gebleven als bijrijder voor mensen, waar ik nooit de kans heb gehad les te nemen en het lekker polder/bos hobbelen was ;) Dus eerst aan mezelf werken met zo’n kans zou top zijn.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:59

Mocht ik straks geen eigen paard meer hebben, en “niets” kunnen vinden qua bijrijdpaard kan ik mij voorstellen behoefte te hebben aan een dergelijke constructie.

Afhankelijk van verschillende factoren ben ik bereid om tussen de 20-40 per uur te betalen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 23:50

Wie is die dame dan waar je het over hebt?
De dame met een druk gezin en te weinig tijd voor een eigen paard.
Maar wel met talent en heeft ze daarom een leenpaard nodig om in de paardensport mee te doen?
Of is dat leenpaard bedoeld voor mensen die af en toe eens willen lessen?

Kimalian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 00:02

Ik zou daar wel interesse in hebben. Ik leer nu samen met mijn paard. Maar zou ook fijn zijn om soms gewoon knopjes is aan te voelen om te voelen hoe het nou moet en gaat en dit weer kan leren bij mijn eigen paard.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 01:11

Ik heb gelest bij instructrices op hun Z paarden. Ik betaalde daar hun gewone privélestarief voor, wat ik met een eigen paard ook zou betalen. Ik hoefde niet een huurtoeslag te betalen voor het paard. Bij de een was dat €15- per half uur priveles, bij de ander €25,-
En langer geleden €20,- bij iemand met Z dressuur Lusitano's.

Bij een ander waar ik 1,5 jaar geleden geïnformeerd had ivm stoppen bijrijdpaard en niet wetende of ik snel weer een ander paard zou vinden, was het ook gewone lestarief. Die hadden een handelsstal.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 05:31

Ja, afhankelijk wat de definitie van leerpaard is. Dan verwacht ik toch minimaal >Z2 niveau.

Ik zou tot € 30,- per half uur willen betalen, afhankelijk van het niveau van het paard en de instructie.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 06:46

Tja, wat is een Leer-paard/ervaren paard?
Voor de een is een M 2 al een leer-paard. Voor de ander PSG

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 07:47

Iris82 schreef:
Ja, afhankelijk wat de definitie van leerpaard is. Dan verwacht ik toch minimaal >Z2 niveau.

Ik zou tot € 30,- per half uur willen betalen, afhankelijk van het niveau van het paard en de instructie.

Bij een echte schoolmaster zit ik toch meer richting de zware tour.
Basis sport paarden kan je imo overal wel op lessen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:37

Ja zeker. Maar ik heb het topic van ts over het racepaard gelezen en ik heb niet het idee dat dat specifiek hun doelgroep is.

Dus vandaar mijn aangepaste reactie. :D

Hunzeheerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 10:36

Hunzeheerd schreef:
De doel van stichting hunze heerd is om talent een kans te geven in de paarden sport die dat zelf niet kunnen betalen.

Omdit te bekostigen trainen beleren we regelmatig paarden en ponys en hebben we een paar pension paarden.

We zijn straks opzoek naar een leuk leerpaard. Voor dames die hier verder willen in de sport om goed de basis te kunnen leren.

Nu heb ik laatst de vraag gehad of het hier ook mogelijk is om gewoon af en toe eens te rijden met begeleiding tegen betaling. Dus voor af en toe.

Deze dame heeft altijd eigen paard gehad maar nu te druk met gezin en werk om nog een paard te hebben.en geen zin heeft aan vaste tijden manege les.

Zijn er nog meer mensen die daar behoeft aan hebben. En wat zou je ervoor willen betalen?

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:42

c_alsemgeest schreef:
Iris82 schreef:

Bij een echte schoolmaster zit ik toch meer richting de zware tour.
Basis sport paarden kan je imo overal wel op lessen.

Wat kan een beginneling doen op een zware tour paard?
Als ieand al kan leren rijden op een niet-afgestompt paard dat correct op de hulpen reageert is dat al heel wat.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:57

Hunzeheerd schreef:
Hunzeheerd schreef:

We zijn straks opzoek naar een leuk leerpaard. Voor dames die hier verder willen in de sport om goed de basis te kunnen leren.

Nu heb ik laatst de vraag gehad of het hier ook mogelijk is om gewoon af en toe eens te rijden met begeleiding tegen betaling. Dus voor af en toe.

Je valt in de herhaling.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:05

Dus dan wil je een ervaren paard aanschaffen die door meerdere mensen gereden word? Of word het paard dan door een persoon gereden? Eerste is niks , tweede kan interessant zijn maar kost de ruiter klauwen met geld want de sport in vergt minimaal vijf uur training per week.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:10

Welk niveau denk je aan? Welk niveau is de instructeur? Een paard op een beetje behoorlijk niveau (denk aan vanaf Zz-licht) moet ook goed (bij)gereden worden om in vorm te blijven en een goed leerpaard te blijven.
En wat verstaat u onder getalenteerde ruiters?
Daarbij, niet ieder paard is geschikt als leerpaard.

Op een manege, zeker de betere, zijn bijna altijd goed geschoolde paarden beschikbaar, juist voor dit doel. Uw klant zal overal terecht kunnen om op goede paarden met juiste instructie veel te kunnen leren.
Daar hoeft u niet nu een leerpaard voor aan te schaffen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:12

Ik heb daar ook weleens naar gezocht. Om bij te blijven en bij te blijven leren. Zodat wanneer je het paardenvirus weer volledig toegang geeft, niet helemaal terug bij af bent.

daarisdekaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:12

Dat ligt aan het niveau van het paard en de instructie. Ik ben hiernaar opzoek geweest in de regio en prijzen varieerden van 25 per half uur tot 45 euro per drie kwartier. 45 euro is voor mij echt te veel, maar deze paarden liepen tot GP niveau, evenals de instructrice, dus dat vind ik dan begrijpelijk. Die van 25 euro liep op Z2 niveau en voor mij is dat al meer dan genoeg en de prijs vind ik ook meer dan redelijk voor een privé les.

Voor ruiters die gewoon graag nog les willen om blijven rijden, kun je er denk ik wel vanuit gaan dat zij niet op zo'n hoog niveau rijden. Ik denk dan dat het eerste (iets goedkoper maar ook geen grand prix paard) aantrekkelijker is. Maar ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken.

Hunzeheerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 11:30

bigone schreef:
Dus dan wil je een ervaren paard aanschaffen die door meerdere mensen gereden word? Of word het paard dan door een persoon gereden? Eerste is niks , tweede kan interessant zijn maar kost de ruiter klauwen met geld want de sport in vergt minimaal vijf uur training per week.

Paard krijgt vaste ruiter die ermee op wedstrijd gaat moet stabiel paard zijn die tot z de oefeningen beheerst. En parcourtje kan springen.

Wil hem daarnaast 1 keer in de week gebruiken voor bv lange buitenrit of prive les. Ben benieuwd of hier vraag naar is en zo ja dan kan ik er rekening meehouden in de aanschaf dat hij makkelijk verschillende ruiters kan handelen.

Hunzeheerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 11:36

F_Orumster schreef:
Ik heb daar ook weleens naar gezocht. Om bij te blijven en bij te blijven leren. Zodat wanneer je het paardenvirus weer volledig toegang geeft, niet helemaal terug bij af bent.

Ben zelf geopereerd aan met nier moest echt weer me spieren opbouwen en vallen was direct weer terug naar ziekenhuis. Gelukkig op oud sportpaard kunnen doen die van manege eigenaresse was. Maar was naast me werk toen en de manege lessen haast onmogelijk om te plannen. Dat is hier niet zo probleem krijgen binnenbak erbij en hebben dan 2 rijbakken en hebben niet 12 uur per week de bak bezet met rijlessen.

Hunzeheerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 11:50

daarisdekaas schreef:
Dat ligt aan het niveau van het paard en de instructie. Ik ben hiernaar opzoek geweest in de regio en prijzen varieerden van 25 per half uur tot 45 euro per drie kwartier. 45 euro is voor mij echt te veel, maar deze paarden liepen tot GP niveau, evenals de instructrice, dus dat vind ik dan begrijpelijk. Die van 25 euro liep op Z2 niveau en voor mij is dat al meer dan genoeg en de prijs vind ik ook meer dan redelijk voor een privé les.

Voor ruiters die gewoon graag nog les willen om blijven rijden, kun je er denk ik wel vanuit gaan dat zij niet op zo'n hoog niveau rijden. Ik denk dan dat het eerste (iets goedkoper maar ook geen grand prix paard) aantrekkelijker is. Maar ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken.

Zelf veel jonge paarden getraind en probleem gevallen gereden. Ben vrij lang en woog altijd rond 60 a65 kg. Vanaf me 11 de jonge paarden gereden en na me 18 eigenlijk alleen maar sportponys doorgereden. En nooit echt ambitie/ kans of tijd voor in wedstrijden gehad. Wel aantal paarden gereden die ik zou starten maar werd iedere keer weer verkocht.
Paar keer gehad dat kopers kwamen voor ander paard en goed bod deed op paard waar ik op reed. Tja dan gaan ze wel weg. En had veel plezier aan paarden waar niemand wat mee kon. Nu wel bezig met paard om uit te brengen rij er net week op.

Hunzeheerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 01:19

bigone schreef:

Paard krijgt vaste ruiter 3 a 4 keer per week. En het is de bedoeling 1 keer per week lange buitenrit en of les met ander persoon.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 21:32

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

Hunzeheerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 22:44

bigone schreef:

Het paard hier als leerpaard dienen voor je over gaan op jonge sportpaarden. Dus komt vaste ruiter op circa 4 keer per week voor aantal maanden.

Daatnaast wilde ik paard aanbieden om 1 keer per week les op te geven. Voor iemand die wel serieus bezig met rijden dus geen beginnerslesjes.

Was benieuwd of daar vraag naar was zo ja kan ik het meenemen in de aanschaf.