Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Iris82 schreef:Ja, afhankelijk wat de definitie van leerpaard is. Dan verwacht ik toch minimaal >Z2 niveau.
Ik zou tot € 30,- per half uur willen betalen, afhankelijk van het niveau van het paard en de instructie.
Hunzeheerd schreef:De doel van stichting hunze heerd is om talent een kans te geven in de paarden sport die dat zelf niet kunnen betalen.
Omdit te bekostigen trainen beleren we regelmatig paarden en ponys en hebben we een paar pension paarden.
We zijn straks opzoek naar een leuk leerpaard. Voor dames die hier verder willen in de sport om goed de basis te kunnen leren.
Nu heb ik laatst de vraag gehad of het hier ook mogelijk is om gewoon af en toe eens te rijden met begeleiding tegen betaling. Dus voor af en toe.
Deze dame heeft altijd eigen paard gehad maar nu te druk met gezin en werk om nog een paard te hebben.en geen zin heeft aan vaste tijden manege les.
Zijn er nog meer mensen die daar behoeft aan hebben. En wat zou je ervoor willen betalen?
c_alsemgeest schreef:Iris82 schreef:Ja, afhankelijk wat de definitie van leerpaard is. Dan verwacht ik toch minimaal >Z2 niveau.
Ik zou tot € 30,- per half uur willen betalen, afhankelijk van het niveau van het paard en de instructie.
Bij een echte schoolmaster zit ik toch meer richting de zware tour.
Basis sport paarden kan je imo overal wel op lessen.
Hunzeheerd schreef:Hunzeheerd schreef:De doel van stichting hunze heerd is om talent een kans te geven in de paarden sport die dat zelf niet kunnen betalen.
Omdit te bekostigen trainen beleren we regelmatig paarden en ponys en hebben we een paar pension paarden.
We zijn straks opzoek naar een leuk leerpaard. Voor dames die hier verder willen in de sport om goed de basis te kunnen leren.
Nu heb ik laatst de vraag gehad of het hier ook mogelijk is om gewoon af en toe eens te rijden met begeleiding tegen betaling. Dus voor af en toe.
Deze dame heeft altijd eigen paard gehad maar nu te druk met gezin en werk om nog een paard te hebben.en geen zin heeft aan vaste tijden manege les.
Zijn er nog meer mensen die daar behoeft aan hebben. En wat zou je ervoor willen betalen?
bigone schreef:Dus dan wil je een ervaren paard aanschaffen die door meerdere mensen gereden word? Of word het paard dan door een persoon gereden? Eerste is niks , tweede kan interessant zijn maar kost de ruiter klauwen met geld want de sport in vergt minimaal vijf uur training per week.
F_Orumster schreef:Ik heb daar ook weleens naar gezocht. Om bij te blijven en bij te blijven leren. Zodat wanneer je het paardenvirus weer volledig toegang geeft, niet helemaal terug bij af bent.
daarisdekaas schreef:Dat ligt aan het niveau van het paard en de instructie. Ik ben hiernaar opzoek geweest in de regio en prijzen varieerden van 25 per half uur tot 45 euro per drie kwartier. 45 euro is voor mij echt te veel, maar deze paarden liepen tot GP niveau, evenals de instructrice, dus dat vind ik dan begrijpelijk. Die van 25 euro liep op Z2 niveau en voor mij is dat al meer dan genoeg en de prijs vind ik ook meer dan redelijk voor een privé les.
Voor ruiters die gewoon graag nog les willen om blijven rijden, kun je er denk ik wel vanuit gaan dat zij niet op zo'n hoog niveau rijden. Ik denk dan dat het eerste (iets goedkoper maar ook geen grand prix paard) aantrekkelijker is. Maar ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken.
bigone schreef:Dus dan wil je een ervaren paard aanschaffen die door meerdere mensen gereden word? Of word het paard dan door een persoon gereden? Eerste is niks , tweede kan interessant zijn maar kost de ruiter klauwen met geld want de sport in vergt minimaal vijf uur training per week.