Maar toen bedacht ik mij dat een volg topic ook wel erg leuk is, aangezien ik regelmatig PBtjes krijg van mensen die vragen hoe het nu is met de mooie vos met 4 witte beentjes

Ook omdat wij nu zo veel nieuwe leuke dingen ondernemen, lekker bezig zijn en ook wat actiever wedstrijden aan het rijden zijn. Heb ik regelmatig wat leuks te melden.
Ook hebben wij pas een fotoshoot gehad, en daar gaat denk ik ook wel wat moois uit komen

Even een intro:
Jam Session
Don Tango B x Krack C
En vandaag precies 5 jaar.

Bijnaam: Jammie en "The flying dutchman"

Dit is een foto die mooi is qua kwaliteit, maar daar zie je ook veel spanning, deze foto was vlak voordat het gas er veel te veel op ging

Dus dan zie je dat hij zich er erg uit drukt... maar ook slechte momenten zijn leerzaam.

Normaal loopt hij er meer zo bij

We rijden dressuur, maar we lopen ook lekker cavaletti's voor de afwisseling en later ook een sprongetje als hij meer in balans is.
Ook ben ik een fervent boscrosser, dat is ook iets wat we meteen vanaf het begin opgepakt hebben aangezien je ze het beste alles kan laten zien wanneer ze jong zijn

Hij is wat later ingereden, dus eerst hebben we heel rustig aan gedaan, hij leert super snel, maar dat is juist voor mij een teken om niet te hard te gaan. Afwisseling en leuke dingen doen is net zo belangrijk zodat hij ook goed in zijn koppie blijft.
Op dit moment hebben we 4 wedstrijdjes gereden en gaan we binnenkort de overstap maken naar de L omdat alle onderdelen goed bevestigd zijn en hij wat meet uitdaging in de proef nodig lijkt te hebben.
Verder doen we vooral rustig aan, en mag hij verder ook lekker vrij zijn.

Jam is nogal een clown... hij is erg grappig en vooral erg hebberig. Longeerzwepen, mestbakken, kruiwagens, honden... overal gaat hij mee aan de haal. Hij speelt ook overal mee en is nergens bang voor.

Het is gewoon een heerlijk beest

Het enige waar hij nog veel training in nodig heeft is op het land staan...
Hij is nogal op mensen gericht en heeft een interne klok, na een half uur wil hij er vanaf als er geen mensen bij hem zijn. Dat het andere paard blijft staan maakt hem helemaal niks uit. Hij springt er dan gewoon uit.
Gelukkig gaat dit met veel oefenen nu steeds beter, en kan hij steeds vaker lekker lang genieten.
Ik was ook een erg trotse "moeder" toen hij op onze eerste ruiter vakantie lekker een paar uurtjes zonder te miepen met zijn vriend buiten kon blijven staan... voelde helemaal als een overwinning

Onze eerste vakantie samen was ook heerlijk...
We zijn naar de Cantharel geweest bij Apeldoorn, daar fijne ritten gemaakt... hij was ook echt braaf en deed alsof hij er al jaren liep. En dat terwijl hij pas 2x onder de man in het bos geweest was.
Weer een trotse "moeder"
Ik stap wel altijd veel met hem buiten... tussen het verkeer, over grasstukken, dus op zich is hij ook wel wat gewend natuurlijk. Verkeersmakker dan hem vindt je denk ik bijna niet, maar dat was ook wel een stukje aangeboren.
Wel kwamen we op bij kootwijk achter dat hij wilde zwijnen wel extreem eng vindt

Een mooi filmpje

En de oren van zijn mattie die mee was... met de kleine zandverstuiving op de achtergrond.

Het zou leuk zijn als er mensen zijn die onze voortgang willen volgen.
Jam heeft er in ieder geval zin in