Tanione is een grote maat hackney merrie van Roughfields Fantasy, 1.52m hoog.
15jr, bij de vorige eigenaar licht beleerd voor de wagen en daarna 8 prachtige veulens ter wereld gebracht.
Mijn moeder zag haar te koop staan op marktplaats, en droomde al dat deze merrie bij ons op stal kon komen.
Alles wat mijn moeder wilde: juiste kleur en aftekeningen, juiste maat en merrie, want het is nog onzeker of mijn moeder ooit nog kan rijden, dus dan zou een veulentje fokken wel erg leuk zijn.
Bij de verkoper was ze niet moeders mooiste, had nog een veulen aan de voet en de droge zomer had haar ook niet heel goed gedaan.
Maar toch ging ze mee met ons!
1e dag op stal bij ons

Mensen verklaarden ons wel een beetje voor gek en konden niet door dit paard heen kijken.
Ook was ze, zoals een hackney moet zijn, erg wakker en dan is het nog maar de vraag hoe zo'n paard zich wil laten bewerken.
Dat ze lichamelijk mooier zou worden wisten we, dat ze zich zo fantastisch ontwikkeld onder het zadel voelt elke keer weer als een cadeautje.
Tani, onze Tani, zo lief, zo braaf, zo werkwillig, zo goudeerlijk.
Wat een fantastisch paard!

Tani is doorgereden door een stalgenootje, dit heeft zij fantastisch gedaan en rijd haar nog bij, en afentoe rijd ik Tani ook en gaat het kriebelen om haar te gaan starten.
Er is nog zat op en aan te merken, dit was de 3e keer dat ik Tani reed dus dan is het nog even voelen en aftasten.
Ik rijd haar niet vaker dan eens per week/twee weken omdat ik nog af moet vallen.
Het zijn ook stills uit een filmpje, binnenkort komen er mooie scherpe foto's in de buitenbak.
Oeps, het is een heel verhaal geworden

1 foto rechtsom, moet hier zeker meer het neusje eruit duwen, maar al heel blij dat ze nu laag durft te zoeken en durft te rekken

De rest van de foto's is linksom en meer opgepakt, moeders vond het wel welletjes met filmen haha

En hoe leuk is het dat mijn dochter met amper rijervaring op Tani leert rijden

En uiteraard heeft mijn moeder er ook al op gezeten, wat hopelijk in de toekomst nog veel vaker zal gebeuren want het is en blijft wel haar oogappeltje