En dan komt mijn zusje met de vraag of ze langs mag komen met de kinderen om paard te rijden. Eh jawel hoor. (de jongste is 4, de oudste is 10). Dus Paasmaandag zou een mooi moment zijn.
Maar ik wilde foto's met mijn nieuwe Portugese hoofdstel en eigenlijk zou er een jurk of rok bij moeten. Maar hoe kom je daar aan? Ha, de oplossing was oma, daar lag nog een paar meter zijde al jaren in de kast. Goed, aan elkaar genaaid, bovenin omstikken, elastiek er in en ja, een heuse rok is klaar.
Eerst met de bijrijder wat testfoto's gemaakt met de rok.
Toen waren mijn zusje en nichtje en neefjes gearriveerd. Dus moest mijn paard als kinderpaard dienen, dit kan mijn paard gelukkig erg goed. Ik had voor mijn 4-jarige nichtje een tijdje terug al een capje gekocht, want ze was al 'paardengek' (zonder ooit een paard van dichtbij gezien te hebben), dus die was thuis al veelvuldig gedragen. Eenmaal op het grote paard was het toch best eng (later kon ze ook lachen zonder rok). Ouders uiteraard in zomerkleding, en geen geschikte paardenkleding, en ze moesten af en toe wel helpen.

Daarna ikzelf nog even, ja, je regelt al het materiaal, en dan sta je zelf niet op de foto? Nee, dat moest even.

En daarna had en heb ik thuis het werk er van, uitzoeken en nabewerken. Nog niet alles is klaar. Hier een kleine selectie.
Eerst de bijrijder:

Daarna mochten mijn neefjes en nichtje. Ik heb hier heel veel foto's van. De jongens uiteraard gewoon te paard, mijn nichtje mocht even als 'prinses'.

Daarna ik zelf nog even snel op mijn paard, camera in handen gedrukt bij een ander en gezegd dat alles goed ingesteld stond, dus alleen op knopje drukken en klaar.

Ik weet nog niet wat ik mooier vind, natuurlijke kleuren of niet. Maar ik vind het aangepaste ook erg mooi.