konijntje gedissecteerd

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:16

okey Haha! ik zal er rekening mee houden !

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:35

Spetterlover schreef:
Ik vind het echt belachelijk, mij hoeven ze geen medicijnen te geven die op dieren getest zijn, ookal hangt mijn eigen gezondheid er van af, ik zou het niet kunnen en er geen goed gevoel bij hebben.


Voor iemand die het leven zo hoog acht, ongeacht van mens of dier (want daar ga ik van uit) ga je wel erg makkelijk om met de beslissing om een nog niet geboren leven gevaar te berokkenen, want dat doe je als je zwanger bent, en geneesmiddelen nodig hebt. Als je de beslissing hebt gemaakt om geen medicatie in te nemen die op dieren is getest, dan is dat je goed recht. Maar als de gezondheid van een ander er van afhangt, heb je ook te maken met een/je kind voor zijn leven lang invalide kan maken terwijl het niet nodig is. Maar ik kan ook je reactie al voorspellen: "voor mij geen kinderen". Ik spreek je over een jaar of 10 - 15 nog een keer.
Laten we zeggen dat je berichten de leeftijd reflecteren die in je profiel staat....al eens over nagedacht of je in geval van een zwangerschap laat aborteren of niet?

Voor een simpele pijnstiller, voor make-up, voor kleurstoffen hoeven geen proefdieren gebruikt te worden ben ik het mee eens. Het is de beslissing van de mens om troep op zijn huid en in zijn gezicht te smeren. Maar ik ben persoonlijk voor alle suikerpatienten en mensen met kunsthartkleppen erg blij dat er in de medische wetenschap onderzoek naar gedaan is en er hulpmiddelen zijn ontwikkeld om hun leven draaglijker te maken en te verlengen.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:45

Proefdieren zouden alleen in het uiterste geval gebruikt moeten worden. Om te zeggen dat je geen medicijnen wil nemen omdat het op proefdieren is getest vind ik belachelijk. Als deze testen echt iets bijdroegen heb ik er echt geen moeite mee. Je kan moeilijk alles op mensen gaan testen
Ook dierenartsen moeten nu eenmaal oefenen op dode dieren, daar is ook heelmaal niets aan te doen. Ik ben vegetarier, maar dat vind ik echt geen reden om mijn konijntjes niet bij de dierenarts te brengen omdat deze ooit zijn soortgenoten heeft ontleed. Ik ben eigenlijk wel blij dat hij dat toen gedaan heeft en er daarna eeen hoop dieren mee beter gemaakt heeft.
Make ed zijn proefdieren niet voor nodig, ik draag dus ook uitsluitend proefdiervrije make/up.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:47

Cassidy schreef:
Voor iemand die het leven zo hoog acht, ongeacht van mens of dier (want daar ga ik van uit) ga je wel erg makkelijk om met de beslissing om een nog niet geboren leven gevaar te berokkenen, want dat doe je als je zwanger bent, en geneesmiddelen nodig hebt. Als je de beslissing hebt gemaakt om geen medicatie in te nemen die op dieren is getest, dan is dat je goed recht. Maar als de gezondheid van een ander er van afhangt, heb je ook te maken met een/je kind voor zijn leven lang invalide kan maken terwijl het niet nodig is. Maar ik kan ook je reactie al voorspellen: "voor mij geen kinderen". Ik spreek je over een jaar of 10 - 15 nog een keer.
Laten we zeggen dat je berichten de leeftijd reflecteren die in je profiel staat....al eens over nagedacht of je in geval van een zwangerschap laat aborteren of niet?


Ik zal even voor mijzelf reageren, ondanks dat je spetterlover gequote hebt Lachen

Voor mij inderdaad geen kinderen.
Ik zie het niet zitten om de rest van mijn leven gebonden te zijn aan 1 (of meerdere?) persoon/personen, in dit geval dus kind(eren), ik ben liever "vrij"

De zin over de leeftijd, tuurlijk, een 14-jarige weet het altijd minder goed toch ? Lachen doet er verder ook niet toe, maar de leeftijd neemt niet weg dat er over deze dingen goed is en wordt nagedacht.

En kom gerust over een jaar of 10-15 terug, misschien is mijn mening aangepast, maar voor mij geen kinderen, nu niet, over 10 jaar niet Lachen
Laatst bijgewerkt door Yellowfish op 31-03-04 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:48

Cassidy : Ik wil inderdaad geen kinderen, kom over aantal jaren idd maar terug, ik blijf bij mijn beslissing.
Wat mijn leeftijd met mijn berichten te maken hebben snap ik niet helemaal, dat vind ik echt nergens op slaan, mijn mening is zoals deze is, ongeacht mijn leeftijd.
Zwangerschap .. nee, condooms Knipoog
Ik vind het onzin dat dieren voor meer proeven gebruikt moeten worden, hoeveel dieren hebben er al pijn geleden aan kanker ? Huidkanker, zonnebrandcreme ... terwijl je WEET dat je verbrand in de zon en huidkanker kan krijgen, en dan toch..

Nee, ik deel je mening niet, ik vind dat mensen met meer respect voor de dieren moeten leven.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:48

marina schreef:
Proefdieren zouden alleen in het uiterste geval gebruikt moeten worden. Om te zeggen dat je geen medicijnen wil nemen omdat het op proefdieren is getest vind ik belachelijk. Als deze testen echt iets bijdroegen heb ik er echt geen moeite mee. Je kan moeilijk alles op mensen gaan testen
Ook dierenartsen moeten nu eenmaal oefenen op dode dieren, daar is ook heelmaal niets aan te doen. Ik ben vegetarier, maar dat vind ik echt geen reden om mijn konijntjes niet bij de dierenarts te brengen omdat deze ooit zijn soortgenoten heeft ontleed. Ik ben eigenlijk wel blij dat hij dat toen gedaan heeft en er daarna eeen hoop dieren mee beter gemaakt heeft.
Make ed zijn proefdieren niet voor nodig, ik draag dus ook uitsluitend proefdiervrije make/up.


Waarom is dat moeilijk? om alles op mensen te testen? mensen zat geloof ik Lachen

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:51

Toch liever dat een ratje het loodje legt ipv mensen hoor.
(hoop overigens niet dat deze vraag serieus was)

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:52

Marina, imo zouden proefdieren helemaal niet gebruikt moeten worden. Alleen omdat de mens er beter van wordt ? Waarom dan niet op mensen testen ? Nee, daar zijn we te zwak voor, voor oplossingen voor de MENS, worden DIEREN de dupe, waarom ? Omdat de mens vind dat zij meer waard is dan dieren. Dit is niet zo, het is meer machtsmisbruik.

En ik zeg dat, jij mag dat belachelijk vinden, maar dat is mijn beslissing.

Ik wil ook niet zeggen dat ik tegen een dierenarts ben, integendeel, ik ben meer tegen het slechte leven dat veel dieren hebben voordat ze gebruikt ( of misbruikt ) worden om studenten te laten zien waar het nou eigenlijk allemaal om draait..

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:54

marina schreef:
Toch liever dat een ratje het loodje legt ipv mensen hoor.
(hoop overigens niet dat deze vraag serieus was)


dat vind jij, maar imo is een mens niet meer dan een rat, beiden zijn levende wezens met gevoel, we leven op dezelfde wereld..

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:54

marina schreef:
Toch liever dat een ratje het loodje legt ipv mensen hoor.
(hoop overigens niet dat deze vraag serieus was)


Harstikke serieus Lachen

Jij vind dus ook dat dieren minder waard zijn als mensen

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:59

Ik heb niet het hele topic doorgelezen. Maar voor mij is het heel dubbel. Ik vind het heel interessant hoe een mens of dier in elkaar zit, maar aan de andere kant wil je liever dat het diertje blijft leven.
Ik doe de opleiding Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek (nog 1ejaars) en je kan dus ook die richting in. Op zich lijkt me het heel leuk, maar tja... het is wel zielig.
Laatst sprak ik een meisje uit een hoger jaar, en zij had ergens stage gelopen (noem geen namen). Daar ging het om proefdieren, de proefdieren waren dan ergens op getest, en zij moest dan onderzoeken of er iets was gebeurd met dat beestje.
Ik heb haar een aantal vragen gesteld (omdat dit mij heel erg interessant lijkt om te doen).

De proefdieren werden goed verzorgd, dat moet ook wel, omdat er verschillende wetten daarvoor zijn, en omdat er dus regelmatig controle is.
De dieren werden daar ook terplekke afgemaakt. Ze kregen koolmonodioxide toegediend, ze stikken dus. Maar dat gaat wel snel, en de beestjes merken er weinig van omdat ze eerst van de wereld raken.

Dat meisje kreeg dan bepaalde organen en die moest zij onderzoeken, wel ooit op een lugubere wijze.

Tuurlijk is het leuker voor die beestjes als ze ergens in een ren zitten o.i.d. Maar er is onderzoek nodig.
Ik ben ook zeker tegen proefdieren, maar dan vooral voor het testen van make-up en andere "onbelangrijke" dingen.
Medicijnen vind ik dus wel een belangrijke reden. En tuurlijk blijft het zielig voor die dieren, en het liefst zou ik ook een andere manier zien om die medicijnen te testen, maar die is er helaas niet.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:04

Ik vind dat " het interessant vinden " geen rede is om dieren te mogen doden voor onderzoek, maar zo bedoelde je het denk ik niet.
De proefdieren worden lang niet overal goed verzorgd, denk aan Eukanuba laboratorium, hondenvoer nog wel!
En ookal worden ze goed verzorgd, tijdens de proeven hebben die beesten vaak WEL pijn, WEL leed, WEL angst.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:04

Emeraldo schreef:
Medicijnen vind ik dus wel een belangrijke reden. En tuurlijk blijft het zielig voor die dieren, en het liefst zou ik ook een andere manier zien om die medicijnen te testen, maar die is er helaas niet.


Nee inderdaad, we hebben inderdaad geen mensen op deze wereld ! Rolleyes

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:10

lijkt me echt erg hoor, ene konijntje opensnijden, of andere beestjes,

heb zelf ook konijnen, en moet de rniet aan denken om ze zelf open te moeten snijden.
Laatst was er 1 ontsnapt, had de hond hem te pakken.
en had hem door 2en gebeten, ik wil het konijn uit zijn bek pakken, maar alles hing der uit... toen durfde ik hem niet meer uit de bek van die hond te trekken. Dus die hond heb dat konijn opgeten.
ze was toch dood, dus er viel eigenlijk bijna niets meer te redden...

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:11

Yellowfish schreef:
Nee inderdaad, we hebben inderdaad geen mensen op deze wereld ! Rolleyes


Nee, alleen een stelletje grote hypocrieten

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:12

asjoe4ever : doe je handig, konijn laten ontsnappen..

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:13

Spetterlover"]
[quote="Yellowfish schreef:
Nee inderdaad, we hebben inderdaad geen mensen op deze wereld ! Rolleyes


Nee, alleen een stelletje grote hypocrieten
[/quote]

Haha!

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:15

Niet dan ? Mensen voelen zichzelf allemaal zo goed, beter dan alles, beter dan dieren, denken dat de wereld van hun is..

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:15

IK ben het eigenlijk wel grotendeels met Cassidy eens. Ik zie hier ook een hoop mooie meningen (die ik vroegah ook had), maar deze zijn gewoon niet realistisch meer in deze tijd.
Face it, de meeste mensen voelen zichzelf idd beter dan een dier en dit zal ook zo blijven, verder kunnen we ook niet meer terug naar de oertijd.

Wat ik verder hoor over een slecht leven (en ik heb het nu niet over proefdieren van cosmetica e.d., want daar ligt voor mij toch echt een dikke grens). Wisten jullie dat Nederland de strengste wetten heeft m.b.t dierwelzijn? kijk maar een naar de verschillende AMvB's : het ingrepenbesluit, het honden- en kattenbesluit en zo zijn er nog veel meer. Volgend jaar krijgt Nederland de leiding in de EU en die willen dan ook veel meer aandacht gaan besteden aan dierwelzijn.

Verder is de natuur ook niet altijd even perfect: heb al vaak genoeg documentaires gezien over hoe het er in de natuur toegaat: uitgemergelde dieren die een hongersdood sterven, dieren die opgegeten worden terwijl ze nog leven. En dit zijn nog maar enkele voorbeelden.

Verder ga ik dus met Cassidy mee.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:20

Er zijn heel veel alternatieven voor het testen van producten, waardoor je een heleboel dingen al kunt uitsluiten voordat ze in het stadium komen dat er aan dieren getest moet worden. Neem bijvoorbeeld celkweken. Celkweken van kankercellen (er is een type kankercel vernoemd naar de persoon waar de kanker ooit is geconstateerd en op kweek is gezet, de naam van de vrouw was Helen Lang, en de celkweek heet Hela) maar ook van gezond weefsel. En niet altijd is het mogelijk om de cellen van een dier te gebruiken dat het daarna overleeft. Bloed, beenmerg enz, dat kun je allemaal missen, maar als je hersencellen moet hebben, legt het proefdier meestal het loodje.

Ik heb zelf een celkweek in elkaar moeten zetten van hersencellen uit de kleine hersenen van een 7 dagen oude muis. Hier mag je bijvoorbeeld geen Koolmonoxyde of Ether voor gebruiken, omdat dit de hersencellen aantast, er mag helemaal niet verdoofd worden. Dus in jullie ogen had ook deze muis niet het leven mogen laten, teneinde cellen te leveren voor een celkweek om daar verder onderzoek op te mogen doen?

Volgens mij willen jullie dat we echt teruggaan tot de holbewoners, en wie het loodje legt omdat hij of zijn niet gezond is (survival of the fittest) heeft dan pech gehad. De mensenhaat straalt van het scherm af, het is echt niet te geloven!
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 31-03-04 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:21

Spetterlover schreef:
Nee, alleen een stelletje grote hypocrieten


Duur woord wat je daar gebruikt, weet je ook wat het betekend? Lips are sealed

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:24

AnnaBabs"]
IK ben het eigenlijk wel grotendeels met Cassidy eens. Ik zie hier ook een hoop mooie meningen (die ik vroegah ook had), maar deze zijn gewoon niet realistisch meer in deze tijd.
Face it, de meeste mensen voelen zichzelf idd beter dan een dier en dit zal ook zo blijven, verder kunnen we ook niet meer terug naar de oertijd.
[/quote]

>;) We kunnen inderdaad niet meer terug naar de oertijd, mensen vinden zichzelf ook inderdaad beter dan dieren, maar wie ben jij om te zeggen dat dit niet veranderd kan worden? zonder inzet kom je inderdaad nergens, maar met mij vele anderen die zich hier WEL voor willen inzetten Lachen ik weet dat ik waarschijnlijk erg overkom als een of andere "wereldverbeteraar" maar .. nee, zoals het nu gaat .. kan het niet imo ..

[quote="AnnaBabs"]
Wat ik verder hoor over een slecht leven (en ik heb het nu niet over proefdieren van cosmetica e.d., want daar ligt voor mij toch echt een dikke grens). Wisten jullie dat Nederland de strengste wetten heeft m.b.t dierwelzijn? kijk maar een naar de verschillende AMvB's : het ingrepenbesluit, het honden- en kattenbesluit en zo zijn er nog veel meer. Volgend jaar krijgt Nederland de leiding in de EU en die willen dan ook veel meer aandacht gaan besteden aan dierwelzijn.
[/quote]

Oh ja, natuurlijk, ontzettend strenge regeltjes en iedereen in nederland luisterd ook naar die regeltjes, hoeveel maandjes pas is het ookalweer geleden? dat van Eukanuba? nee, erg diervriendelijk

[quote="AnnaBabs schreef:
Verder is de natuur ook niet altijd even perfect: heb al vaak genoeg documentaires gezien over hoe het er in de natuur toegaat: uitgemergelde dieren die een hongersdood sterven, dieren die opgegeten worden terwijl ze nog leven. En dit zijn nog maar enkele voorbeelden.


De natuur is de natuur, laat die lekker zijn gang gaan Lachen ik weet ook wel dat dat ook niet altijd rozengeur en maneschijn is, maar daar kampen zitten ze tenminste niet in kleine hokjes en HEBBEN ze nog een kans om te ontsnappen, welke dan wel nihiel is, maar ale, de kans is er ! terwijl deze in gevangenschap uitgesloten is, dieren in een hokje kunnen niet ontsnappen aan de mens of andere vijanden !

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:32

Spetterlover"]
[quote="Yellowfish schreef:
Nee inderdaad, we hebben inderdaad geen mensen op deze wereld ! Rolleyes


Nee, alleen een stelletje grote hypocrieten
[/quote]

Hey sorry hoor , weetje wie hypocriet is ? Dat ben JIJ , wij respecteren allemaal jou mening , vertellen alleen onze mening en laten jou in je waarde , en dan ga je ons hypocriet noemen.. Verward

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:34

ga wat dat verhaaltje van AnnaBabs schreef met Yellowfish mee.

Cassidy, ik weet wat hypocriet is, en ik weet ook dat ik de personen op de wereld dat behoorlijk vind. eigenbelang, egoisme.. kennen we allemaal prima.


Mensenhaat ? Waarom zou dat zo erg zijn ? alsof wat jij verteld geen dierenhaat is, maar nee, als iemand iets over een dier zegt gaan we daar niet tegen in, maar zodra ik over mensen begin heb ik een flink foute opmerking gemaakt in de ogen van bepaalde mensen.

Het is wel duidelijk hoe goed de mens zich vind ..

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:35

SpLaSh_ schreef:

Hey sorry hoor , weetje wie hypocriet is ? Dat ben JIJ , wij respecteren allemaal jou mening , vertellen alleen onze mening en laten jou in je waarde , en dan ga je ons hypocriet noemen.. Verward


>;) heeft ze het over jou ? noemt ze namen ? hetgeen wat zij hypocriet noemt, heeft niets met meningen te maken, maar over het feit dat de mens zich verheven voelt boven andere dieren
Laatst bijgewerkt door Yellowfish op 31-03-04 17:41, in het totaal 2 keer bewerkt