Ervaring paardentolk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Iris_123

Ervaring paardentolk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 13:55

Zoals de titel al aangeeft ben ik opzoek naar ervaringen met een paardentolk. Ik zit te twijfelen of ik een paardentolk wil laten komen voor mijn merrie.
Ik ben benieuwd of je ook vragen kunt stellen of dat het paard alleen verteld wat hij wilt vertellen. Ik heb namelijk wel echt vragen waar ik graag antwoorden op zou willen hebben.

Ook zal ik graag willen weten hoe het precies in zijn werk gaat. Ik heb wel al gezien dat je verschillende mogelijkheden hebt, zoals via een foto, bellen of fysiek langskomen. Mijn voorkeur gaat dan wel echt naar fysiek langskomen, maar mocht iemand andere ervaringen hebben dan hoor ik het ook graag.

Mocht je ervaringen hebben en iemand willen aanbevelen, let me know!

Anoniem

Re: Ervaring paardentolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 14:29

Ik ken iemand. Zij is Natuurgeneeskundige en Dierentolk. Zij komt hier wel eens langs voor een Natuurgeneeskundig consult, maar het dierentolken wil ik zelf nooit, maar ik weet wel redelijk hoe het er aan toe gaat. Het valt me op dat de uitkomsten vaak in het belang zijn van de eigenaar. Het paard zegt volgens de Natuurgeneeskundige vaak van alles waar de eigenaar iets mee kan. Nooit een keer: je kunt me beter verkopen want ik denk niet dat wij een klik hebben. En ik ken iemand die graag een nieuw paard wilde kopen, ze had er een op het oog die haar ontzettend leuk leek maar ze had de Dieren tolk gevraagd of die even met haar huidige paard wilde overleggen of dat paard verwachtte dat het zou klikken tussen hen beiden. En er komt bijna altijd uit die gesprekken dat het paard het nieuwe paard er wel bij wil hebben, en dat is dan dus precies wat de eigenaar ook wil. Daardoor vind ik het niet zo geloofwaardig, want dan komt het een beetje over als een verkooppraatje. De eigenaar hoort allemaal positieve dingen over zichzelf via de tolk van het paard en wil dan natuurlijk nog wel een keer zo’n gesprek.
Ik weet dat zij wel vragen stelt aan de paarden. Zelf zegt ze dat haar paarden ook met haar op deze manier praten en dat haar paarden nu merken dat zij deze gave heeft en daar misbruik van maken door haar steeds het beeld van een wortel door te geven. Dan is voor mij de geloofwaardigheid ook een beetje weg.
De dieren geven haar dingen door en dan lost ze vaak dingen op met Bach bloesems. Bijvoorbeeld twee paarden die het niet met elkaar kunnen vinden, zij voert er een gesprek mee en een van de paarden blijkt onzeker te zijn en dan maakt zij een Bach bloesem voor onzekerheid. Maar je moet het natuurlijk zelf weten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 15:54

Ik heb het er ook niet zo op.
Wel aan de andere kant eens iets bijzonders meegemaakt. Een zeer gevoelig persoon (kent mij niet vanuit de paarden) zei eens tegen mij: "Ik zie een groot, zwart paard naast je staan. Hij zegt dat hij je mist. Hij snapt niet waarom je nooit meer komt." Dat was mijn ex-bijrijd-paard. Door omstandigheden ben ik op stel en sprong gestopt met hem verzorgen en rijden. Op advies van de persoon in kwestie nog een keer langs gegaan en "afscheid" genomen. "Ga dat maar doen" was haar advies. "En dat hoeft niet met woorden, hij voelt je wel aan". En of het nou het dier geholpen heeft of niet, het was een kleine moeite om het te doen. Wie weet heeft het hem geholpen.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 16:13

Ik ben wel heel benieuwd eigenlijk, wist niet dat zoiets bestond. Moet ik dan denken aan een ‘horse whisperer’? Ik denk dat ik er ook skeptisch tegenover sta, 9/10 keer krijg je (denk ik dan) antwoorden die jij als eigenaar wil horen. Ik volg, ben benieuwd of er verder wat uitkomt.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 16:19

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 16:43

Heb er ooit jaaaaaaaaren geleden wel een hele mooie ervaring mee gehad. Mevrouw kende en mij en het paard niet en kwam via iemand ( die mijn paard ook niet kende) anders op stal.
Zij heeft echt dingen gezegd waar ik wat nee kon of die ik kon plaatsen. En die Reading was echt vanuit het paard en voor mij. Dus het kan wel degelijk.
Qua vragen stellen heb ik geen ervaring. Geen idee of dat werkt

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 16:58

Ik heb het ook een keertje laten doen bij een tolk (die ik vond via Bokt, per pb meer info) die mij en mijn pony niet kende. Er kwam niets uit waar ik iets met kon doen, enkel veel vragen bijgekregen. De pony gaf feedback op dingen die nog nooit gebeurt waren (bv mijn vraag was of ze haar werk leuk vond, dat was toen vooral kinderen op haar rug, antwoord was dat de kindjes de singel te snel te strak trokken, ik heb steeds opgezadeld en doe het steeds in 3 keer, eerst gewoon eerste gaatje, verder hoofdstel aan, paar gaatjes verder, dan naar piste even loswandelen en dan nog een paar gaatjes verder). Toen ik aan de tolk doorgaf dat dit niet kon kloppen zei ze dat het van het verleden misschien was, maar ik liet nooit kinderen alleen opzadelen, ...) Nog zo van die rare antwoorden, alsof ze gokte en ik kreeg ook vaak het gevoel dat het vaak om standaard antwoorden gaat. Zoals dat ze niet graag meer ging wandelen, terwijl dit het enige werk is dat ze steeds heel enthousiast deed, en vooral piste wou ze niet meer. Ik had nog maar de helft gelezen en wist dat deze mevrouw gewoon een oplichter was.
Dus nu denk ik dat 90% onzinverkopers zijn, zoals hierboven aangegeven, als gemoedsrust voor de eigenaars.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 17:08

Ik heb wel een hele fijne ervaring met een tolk en kon ook vragen stellen. Via pb wil ik wel de uitslag delen hoor.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 17:09

Het is een raar iets en ik denk dat dit een wereld is die zich leent voor bedrog.

Neemt niet weg dat ik ooit met mijn paard (had hardnekkige mok) iemand erbij heb gehad (via mijn vriend) die beweerde dat het psychisch was. Zij ging met een antenne allerlei vragen stellen aan het paard waar hij dan ja of nee op kon aangeven. Het is in mijn leven het meest bizarre en idiote wat ik heb meegemaakt. Ik moest moeite doen om niet de slappe lach te krijgen iets waar die vrouw totaal geen probleem mee had. Er kwamen twee dingen uit namelijk 1. Hij was beledigd door een pony die naast hem stond en 2. Er was iets in zijn veulenjeugd gebeurd wat hem dwars zat. Toen de vrouw vroeg of hij het verdriet van het beledigd zijn kon los laten sloeg het paard met zijn benen keihard tegen de muur. :oo . Toen ging ze verder op de jeugd maar dat hoefde niet uitgespit te worden, dus toen zij wederom vroeg of hij dat verdriet los kon laten sloeg die lummel wederom keihard tegen de muur :oo . Het paard was voor die sessie al een paar dagen katskreupel van de hardnekkige mok die alleen maar erger werd en alles en iedereen erbij gehad en we waren al 2 jaar bezig om die mok weg te krijgen met dierenartsen en al en het kostte klauwen met geld. Ze stopte en vertelde me dat we na een week weer zouden kunnen rijden want dan de mok zou zijn verdwenen en dat we er geen enkele aandacht mer aan moesten besteden of zalfje. Het is precies gegaan zoals ze vertelde.

Maar geloven in paardentolken kan ik helaas nog steeds niet. Ik denk dat er heel veel oplichting is. Ik hoefde niets te betalen, was een vriendendienst aan een vriend van mij en deze vrouw is het gelukt om dit paard beter te krijgen. Paard is inmiddels 24 jaar en heeft nadien nooit meer ergens tegen aan geschopt en daarvoor ook niet. Het blijft voor mij een heel speciaal verhaal. Toen ik haar een hele tijd later ontmoette, vertelde ik haar dat ik het een heel bizarre vertoning vond en dat paard beter was. Zij moest lachen (hele op de grond staande vrouw) en zei: "vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan". _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 17:30

Het is heel iets anders dan een paardenfluisteraar. Dat is objectiever: mensen die volgens principes als Join up of nh werken kijken naar de lichaamstaal van het paard en gaan daar op in. Dan kun je lichaamstaal ook op verschillende manieren uitleggen, maar de signalen kan iedereen leren herkennen. Dit is puur op intuïtie en dus een beetje vaag

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 17:34

Ik ken een tolk die ook readings doet via een foto en die dus niet per se aan huis hoeft te komen. Heb er een fijne ervaring mee gehad met mijn hond. Als je wilt kan ik je een pb sturen, hoewel de naam hier ook op bokt wel eens voorbij komt.

Bij ons was het zo dat je van tevoren vragen opstelt. Dan in het gesprek laat zij eerst het dier vertellen en dan kun je je vragen stellen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 17:43

Wie wil mag mij inhuren als tolk, ik heb de dikke van dalen van paarden doorgelezen :Y)

Het kan natuurlijk ook zijn dat je paard niks zegt.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 17:59

Ik heb ooit een reading en daaropvolgend een healing laten doen voor mijn merrie. Ik heb er veel diepgaande waardevolle informatie uit gekregen en het heeft mijn merrie duidelijk goed gedaan. Ze was een dag na de reading heel anders ineens terwijl ik toen nog niet wist dat de reading al geweest was. Ik kreeg het verslag namelijk pas twee dagen later dus had mijn merrie al gezien voordat ik wist dat de reading en healing al geweest was zegmaar. hoewel ik het veel geld vond om uit te geven en ik van te voren weinig vertrouwen erin had heb ik het er toch op gegokt en dat is goed uitgepakt. Ik zou ook zeker weer opnieuw een reading doen bij deze persoon.