Elfina (Zuidenwind x Special D): Back on track!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Elfina (Zuidenwind x Special D): Back on track!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 19:31

Hoi! :wave:

Vandaag is een vriendin van mij langsgekomen om weer eens wat leuke rijfoto's te maken van mij en Elfina! Wat is het toch altijd weer heerlijk confronterend om jezelf op beeld te zien :Y) Maar goed, daar leren we weer van en ook dat nemen we allemaal weer mee in de training! :j

Ik heb een hele fijne instructrice, die mij heel erg geholpen heeft om de basis op orde te krijgen; dit was namelijk helemaal niet het geval. Elfina is mijn eerste eigen paard, daarvoor had ik altijd op maneges gereden. Ik had dus eigenlijk in het begin (4 jaar geleden) geen enkel idee waar ik mee bezig was, maar inmiddels denk ik dat we wel redelijk op de goede weg zijn!

Elfina heeft een tijdje geleden een blessure gehad aan haar rug, maar inmiddels is dat weer helemaal voorbij en kunnen we weer lekker trainen :D We zijn nog wel echt aan het opbouwen, dus er moeten weer een hoop spieren en kracht bij gekweekt worden :))

Kijk en (hopelijk :P) geniet van mijn mooie merrie! :~ De foto's staan op willekeurige volgorde en het is toeval dat de meeste foto's rechtsom zijn :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als beloning lekker aan de lange teugel 'uitgalopperen' :)
Afbeelding

Xyris

Re: Elfina (Zuidenwind x Special D): Back on track!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:53

<3 ik vind jullie zo'n leuk stel, het ziet er echt heel fijn en ontspannen uit! Keep it up! :D

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:41

Confronterend?! Je zit er netjes op en je hebt hem hartstikke netjes aan het lopen. Wees trots op jezelf! :D

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 20:43

Xyris schreef:
<3 ik vind jullie zo'n leuk stel, het ziet er echt heel fijn en ontspannen uit! Keep it up! :D

Lief, dankjewel! :o We oefenen lekker verder!

amado7 schreef:
Confronterend?! Je zit er netjes op en je hebt hem hartstikke netjes aan het lopen. Wees trots op jezelf! :D

Thanks! :D Ik vind het soms nog knap ingewikkeld hoor, dat paardrijden... Maar wel heel leuk, dus we knutselen lekker verder! Maar super leuk compliment, iets meer zelfvertrouwen is soms ook niet verkeerd!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 21:07

NadjaNadja schreef:
Thanks! :D Ik vind het soms nog knap ingewikkeld hoor, dat paardrijden... Maar wel heel leuk, dus we knutselen lekker verder! Maar super leuk compliment, iets meer zelfvertrouwen is soms ook niet verkeerd!

:D

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 22:02

Niet zo onzeker hoor lief, je doet het keurig :) Foto 11 is een beeld wat ik vaker wil zien. Hij heeft soms een beetje de neiging wat kort te worden in de hals, en dan zie je die verdikking achter de kaak. Wat er dan gebeurt, is dat hij wel je hand volgt en nageeft maar alleen in de hals, en de kaak eigenlijk niet loslaat.

Op foto 11 heb je hem heerlijk over de rug, met impuls echt aan het swingen, en hij legt daar de onderkaak tegen het bit, en ontspant in kaak en nek. En dat hij dan af en toe achter de loodlijn komt is niet erg, ik heb 100 x liever dat hij op alle foto's achter de loodlijn komt, dan dat hij daarvoor blijft maar niet ontspant.

Ik vind je zit keurig, echt heel heel netjes, en een prestatie als je nog maar zo kort van de manege af bent. Ook het uitgalopperen aan een langere teugel (goed ook dat je wel contact houdt) ziet er heel fijn uit. Tip is om dat mee te nemen in je losrijden, omdat hij in die houding en door de gang zelf, heel fijn over de rug komt, en dan wordt de rest nog weer makkelijker, en ga je nog meer foto's krijgen zoals op foto 11.

Superleuke combinatie zijn jullie, erg leuk.

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 22:18

Avalanche81 schreef:
Niet zo onzeker hoor lief, je doet het keurig :) Foto 11 is een beeld wat ik vaker wil zien. Hij heeft soms een beetje de neiging wat kort te worden in de hals, en dan zie je die verdikking achter de kaak. Wat er dan gebeurt, is dat hij wel je hand volgt en nageeft maar alleen in de hals, en de kaak eigenlijk niet loslaat.

Op foto 11 heb je hem heerlijk over de rug, met impuls echt aan het swingen, en hij legt daar de onderkaak tegen het bit, en ontspant in kaak en nek. En dat hij dan af en toe achter de loodlijn komt is niet erg, ik heb 100 x liever dat hij op alle foto's achter de loodlijn komt, dan dat hij daarvoor blijft maar niet ontspant.

Ik vind je zit keurig, echt heel heel netjes, en een prestatie als je nog maar zo kort van de manege af bent. Ook het uitgalopperen aan een langere teugel (goed ook dat je wel contact houdt) ziet er heel fijn uit. Tip is om dat mee te nemen in je losrijden, omdat hij in die houding en door de gang zelf, heel fijn over de rug komt, en dan wordt de rest nog weer makkelijker, en ga je nog meer foto's krijgen zoals op foto 11.

Superleuke combinatie zijn jullie, erg leuk.

Super fijn bericht, dankjewel! :D Dat laatste stukje loslaten is inderdaad precies waar we nu mee bezig zijn. Ze kruipt makkelijk in haar eigen houding en ik vind het op mijn beurt weer heel lastig om haar daar uit te rijden.

Zoals de laatste foto neem ik ook mee in mijn losrijden normaal gesproken. Ook in stap en draf trouwens. Maar het is een blijft een vosmerrie, dus de eerste keer weer in de buitenbak is natuurlijk feest }:0 Dus dat was vandaag bij het losrijden wat minder geslaagd, maar aan het einde wilde ze dus wel echt ontspannen gelukkig!

Maar fijn om te horen dat het er wel in zit als het ware, en dat ik ook zelf naar het goede opzoek ben. Top bericht en een hele fijne onderbouwing! +:)+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 23:42

Graag gedaan :) succes!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 21:22

Ja hallo dat ziet er toch hartstikke netjes uit! En leuk paard ook nog.

Moet zeggen toen ik M2 in je onderschrift zag staan miste ik wel wat kracht, maar later las ik dat je aan het opbouwen bent dus dat klopt dan ook. Zolang je zelf dingen ziet die confronterend zijn leer je daar alleen maar van en kan het alleen nog maar beter worden.

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-19 08:28

Nies_ schreef:
Ja hallo dat ziet er toch hartstikke netjes uit! En leuk paard ook nog.

Moet zeggen toen ik M2 in je onderschrift zag staan miste ik wel wat kracht, maar later las ik dat je aan het opbouwen bent dus dat klopt dan ook. Zolang je zelf dingen ziet die confronterend zijn leer je daar alleen maar van en kan het alleen nog maar beter worden.

Dankjewel! :D Ze mist zeker nog een heel stuk kracht, maar dat komt inderdaad doordat we nog aan het opbouwen zijn. Uiteindelijk komt dat, hoop ik, dus wel weer goed!

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:33

Wauw! Ziet er goed uit Nadja! Knap paar is het oook <3

Fijn dat jullie weer op de goede weg zijn en weer lekker kunnen trainen, ziet er heel fijn en ontspannen uit :j

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 23:29

Goed bezig Nadja :j