wat doe jij als je moet plassen tijdens een buitenrit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

wat doe jij als je moet plassen tijdens een buitenrit

Ik hou het op.
195 (39%)
Ik bind mijn paard vast en ga in de bosjes(niet de slimste optie).
13 (2%)
Ik hou m`n paard vast en ga de bosjes in.
266 (54%)
Ik rijd terug naar stal en ga daar plassen.
16 (3%)

Totaal aantal stemmen: 490


marcia_love
Berichten: 10
Geregistreerd: 14-06-09

wat doe jij als je moet plassen tijdens een buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 14:38

Hoi hoi,

Ja de titel zegt het al :+ .

Ik was laatst in de bossen aan het rijden, en moest opeens hoog nodig plassen (teveel water gedronken denk ik :+ ).
Dus zat er niks anders op dan de bosjes in! aangezien ik mijn paard nooit aan een boom zal binden, ook al had ie dan geen bit in (ik rijd bitloos en heb standaard een halster touw bij voor het geval dat).

dus ik nam hem dus gewoon mee en keek een keer om me heen of er geen mensen waren. dus hoppa gewoon in de bosjes plassen.

Mijn vraag is dus wat zouden jullie doen??

Groetjes!!

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Re: wat doe jij als je moet plassen tijdens een buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:40

Er zit weinig anders op hè :P

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:41

Ligt eraan met wat voor paard ik ben... Als het paard betrouwbaar genoeg is om af te stappen en de bosjes in te duiken doe ik dat denk ik wel, maar als dat niet kan... Zo snel mogelijk terug naar de stal dan maar!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:42

Ik hield ook mijn pony vast om even in de bosjes te plassen. Als je ver van huis bent en je moet nodig dan heb je weinig keus denk ik. :+
Pony vond het altijd erg interessant, maar ik kan niet zo goed plassen met een toeschouwer. :))
Hij bleef dan wel mooi wachten totdat ik klaar was. :j

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:42

euhmmm ophouden, als ik afstap kom ik er amper meer op..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:42

Gewoon, afstappen en met knol en al de bosjes in :D

mirjam_kl

Berichten: 849
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:42

Hihi gewoon samen de bosjes in hoor. Heb zelfs een keer gehad dat mijn paard naast me ook mee ging plassen. Ik moet zeggen dat je daar niet gelukkig van wordt, gezien hij hoog staat en jij op de hurken op de grond :P

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:43

Gewoon hup de bosjes in. Alleen jammer van die muggen, liep de rest van de week aan m'n kont te krauwen. :')

marcia_love
Berichten: 10
Geregistreerd: 14-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 14:45

mirjam_kl schreef:
Hihi gewoon samen de bosjes in hoor. Heb zelfs een keer gehad dat mijn paard naast me ook mee ging plassen. Ik moet zeggen dat je daar niet gelukkig van wordt, gezien hij hoog staat en jij op de hurken op de grond :P


Haha :+ lekker dan zitten heel je benen onder met plas zal lekker ruiken ook.. :7

Suor

Berichten: 966
Geregistreerd: 14-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:53

Meestal kan kan ik wel wachten tot ik terug ben op stal, maar ik ben ook al eens in de bosjes gegaan! Paard gewoon vasthouden, geen probleem :D

Haha ik heb ook al eens gehad dat ik toevallig net langs een dixi kwam (bij een strandje hier in de buurt), toen heb ik de deur op een kiertje laten staan en zo m'n paard vastgehouden. Dat zag er vast erg stom uit :+

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:57

Suor schreef:
Meestal kan kan ik wel wachten tot ik terug ben op stal, maar ik ben ook al eens in de bosjes gegaan! Paard gewoon vasthouden, geen probleem :D

Haha ik heb ook al eens gehad dat ik toevallig net langs een dixi kwam (bij een strandje hier in de buurt), toen heb ik de deur op een kiertje laten staan en zo m'n paard vastgehouden. Dat zag er vast erg stom uit :+


_O- zie het helemaal voor me :P

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:58

barbara28 schreef:
euhmmm ophouden, als ik afstap kom ik er amper meer op..



hier nog 1 :D kom er niet op zonder krukje :o
dus ik hou het maar op, vroeger reed ik wel eens naar huis (staat het paard dus niet) zodat ik via een hekje er weer op kon :D

Anoniem

Re: wat doe jij als je moet plassen tijdens een buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:59

Joh in het bos parkeer je je paard toch gewoon in een greppel, of je gebruikt zo'n paaltje langs het fietspad als opstapje? :P

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:02

Sonja schreef:
Joh in het bos parkeer je je paard toch gewoon in een greppel, of je gebruikt zo'n paaltje langs het fietspad als opstapje? :P


Ik ben eens een keer met Bb pad gaan rijden, een goed eind de berg op, hahaha, en toen ben ik er in een domme actie vanaf gegleden. Ik was op een afgezaagde boomstam gaan staan en kon er weer op klimmen, maar een paaltje, of een hek van een weiland, een bankje, of een lieve voorbijganger etc. kunnen ook goed werken

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:05

Gewoon.
Tegen een boom!

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:07

Ik hou ook gewoon mijn paard vast en ga de bosjes in. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:08

Jajajaja wrijf het er maar in dat jij lekker niet met je billen bloot hoeft :(

:=
Bofkont!

marcia_love
Berichten: 10
Geregistreerd: 14-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 15:08

Frank schreef:
Gewoon.
Tegen een boom!


Hahaha ja voor een man is dat ook niet zo heel erg moeilijk:P

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:09

Sonja, een greppel etc. zou kunnen natuurlijk maar heb zelf een kleine angst voor het opstijgen, als het paard niet stil staat (ja ik weet het opvoeding) kom ik er niet op. En ik heb geen idee hoe mijn jonge paard stil zou staan als ik buiten ben (op eigen terrein staat ie wel stil hoor) dus houd ik het dan liever op :D

Villanelle

Berichten: 1289
Geregistreerd: 17-03-08

Re: wat doe jij als je moet plassen tijdens een buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:11

Ligt eraan hoe nodig ik moet. Ik zou het proberen op te houden, als ik ècht onwijs nodig moet rijd ik òf wat sneller naar huis ;) Of ik zoek een bosje op. Gelukkig nog niet meegemaakt.

VDB
Berichten: 4098
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:53

Ik duik de struiken in en mijn paard mag toekijken maar hij moet mij niet gaan duwen als ik gehurkt zit...... :o :D

daantjuhhh

Berichten: 26874
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: wat doe jij als je moet plassen tijdens een buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:58

Nou ik maak als ik alleen ben vaak geen lange buitenritten.
Dus dan hou ik het op.
Kan er ook moeilijk op komen. hihi..

Meestal gaan we toch met meerderen op pad en dan houd een ander mijn paard vast!

_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 16:01

Ik ga gewoon echt achter de bosjes :)
Mannen zijn toch bofkonten. Zij kunnen het zelfs van op hun paard ... :')

mizzet
Berichten: 177
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: Loosbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 16:11

Hihi daar heb ik nog een leuk verhaal over! :o
Mijn vriendin en ik moesten allebei super nodig, en omdat ong een uur van huis af waren, wilden we het niet ophouden. Eerst liepen we allebei met onze pony's de bosjes in, maar toen kwamen we op het idee dat we omstebeurt allebei de paarden vast konden houden.. lekker vroeg bedacht haha! Maargoed, toen liep ik dus ook weer een stuk van hun af, waar ik dacht dat niemand me meer kon zien, broek omlaag enz enz. Ben ik net bezig, kom ik erachter dat ik zo ver het bos in was gelopen dat ik recht naast een volgend pad zat! En er kwam een hardloper aan! Ik was echt net op het nippertje op tijd..! :o

Sindsdien kijk ik eerst 3 keer om me heen over er aan alle kanten bosjes zijn.. :+

Nell_

Berichten: 11191
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Asperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 16:56

Tjah, ik heb regelmatig dat ik moet plassen tijdens een buitenrit :o Bij mij zit er niks anders op dan het op te houden, omdat ik niet in bossen rijd, maar langs een weg.