Recent hebben mijn zus en haar man een pracht van een fries gekocht, echt een beauty, natuurlijk ben ik erg bevooroordeeld. Het is haar eerste paard en ze is er erg gek mee.
In onze jeugd hebben we samen veel gereden, ponyclub, buitenritten (soms wel dagelijks op paarden van een ruiter uit onze les bij de ponyclub) en ik heb toen altijd al een eigen pony willen hebben. Nooit ervan gekomen want mijn ouders stonden er niet achter helaas.
Later, toen ik op mezelf ging wonen, heb ik nog wel veel gelest bij diverse maneges en ook vrijwilligster geweest bij een manege voor gehandicaptenpaardrijden, maar het gevoel van graag een eigen paard hebben, schoof wat meer naar de achtergrond, was toen ook niet financieel haalbaar.
Echter, pats boem klats, daar is het dus weer, in volle hevigheid en glorie, en financieel zou het wel haalbaar zijn, onvoorziene omstandigheden kun je uiteraard nooit helemaal voor zijn.
Het dingetjes is echter ....... ik heb dus helemaal geen ervaring met het hebben van een eigen paard, weet ook niet wat het is om veelvuldig zoniet elke dag voor een paard te moeten zorgen. Paard komt niet bij huis te staan, is niet echt veel ruimte voor in een appartement op 1 hoog

Om mezelf te beschermen tegen het zomaar in het avontuur te storten wil ik wel eens weten of er mensen zijn die zich in mijn verhaal herkennen van er geen ervaring mee hebben, wat hebben jullie toen gedaan etc etc.
Ook denk ik aan de optie om bijv een half jaar oid iemand te helpen met de verzorging van een paard. Het gaat me echt niet zozeer om het rijden zelf, dat heb ik alweer opgepakt in Voorthuizen, maar meer het bijna dagelijks omkijken naar een paard, zodat ik beter kan beoordelen of het past.
Ik hoor heel erg graag ervaringen, tips etc!!!
Mijn woonplaats is Zoetermeer, daar ben ik ma/di/wo/do en vrij/za/zo ben ik in Voorthuizen op de Veluwe.
Enne, oja, mijn zus helpen met de verzorging van haar paard is niet echt een optie want die staat niet in de buurt van mijn woonplaats helaas.
Dank alvast!