Opmerkingen in rijkleding

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DaytjeOketje

Opmerkingen in rijkleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 14:25

Net even met mijn Rijbroek naar de winkels gegaan ( Andere broeken zaten in de was ) Vind het altijd best grappig hoe vaak je nog nagekeken word!
Ook was er een klein jochie die zei- mama! Kijk een paardrijmensje ik wil dat later ook!
Zo lief <3 Had toevallig ook mijn Cap mee want me Opa is altijd een ster in het schoonmaken := Dus mocht hij hem even op! Zo leuk om te zien dat enkel dat kleine dingetje hem zo vrolijk maakte!

Wat zijn dingen die jullie vaak horen in je ruiterkleding die bijv heel leuk of juist niet leuk zijn?
Heb toen ik voor eerst me kleren had gehinnikt naar me hoofd gehad van wat scholiere
en van een wat ouder iemand op de markt- Ben je je paard kwijt...
Ook vaak zat gehoord als ik langsliep - Vanavond gaan we Paardenbiefstuk eten 8)7 Ik reageer dan gewoon met- Owh lekker! Plekje vrij? Verwachten ze vaak niet haha!

Pandameisje

Re: Opmerkingen in rijkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 14:43

whahah ik stap hier zo vaak in de bus met rijkleding aan xd sommige mensen willen spontaan niet naast je zitten verder word je hier niet raar aan gekeken woon ook op platteland

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 14:53

Ik merk dat echt niet hoor, dat mensen kijken? :') Misschien let ik er ook niet op?

DaytjeOketje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 14:59

Captain schreef:
Ik merk dat echt niet hoor, dat mensen kijken? :') Misschien let ik er ook niet op?

Opzich let ik er ook niet op :) Maar woon in een stad dus aan de ene kant merk je het ook wel zonder er op te letten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 15:01

Ik woon ook in een stad, maar heb nog nooit gemerkt dat mensen kijken :')

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 15:01

Ik loop zo ongeveer altijd in mijn rijkleding door de supermarkt, ook regelmatig door het winkelcentrum wat verderop, maar ik word nooit gek aangekeken hoor :+
Misschien omdat ik inderdaad in een dorp/op het platteland woon. Het winkelcentrum zit in een dorp dat wat groter is, maar ook daar is het niet zo gek denk ik.

Het zou ook nog kunnen dat het me gewoon niet opvalt O:)

horselife7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 15:03

ik merk het ook niet *D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 15:03

Loop ook regelmatig met rijkleren aan door het dorp/winkel of ga ergens koffie drinken. Nu ben ik in de gemiddelde supermarkt in het dorp hier vaak niet eens de enige met rijkleren aan, dus dat valt niet op. Verder als we ergens gaan koffie drinken is dat vaak bij een strandtent oid, dus dan vallen we niet op tussen de racefietsers (in race fiets outfit) en wandelaars met (natte, zanderige) honden.

daarisdekaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 15:05

Ik heb er nooit veel last van gehad en let er ook niet zo op. Toen ik bij mijn ouders woonde nooit echt aangesproken behalve misschien van die tienerjochies die denken dat ze stoer zijn (dat ze gaan hinniken ofzo), maar dat was een plek waar het niet vreemd was om op paardrijden te zitten als je geen kind meer bent. Ik woon nu in Amsterdam en ik merk wel dat mensen vaker een opmerking maken (en volgens mij soms niet eens doorhebben dat het paardrijkleding is? Of misschien is dat omdat half Amsterdam er als een malloot bijloopt dus alles kan?)

Een receptionist zei eens dat hij mij vond lijken op iemand uit Noorwegen "vanwege mijn kleding met die sokken enzo" :+ en op het treinstation kwam eens iemand naar mij toe (na al 5 minuten steeds te kijken), verwonderend wijzend naar mijn tasje met cap, of het voor iets van paardrijden was of zo.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 15:08

Ik doe bij ons bij de Lidl expres Mn stinkende paardenjas aan, zodat mensen niet in Mn zone gaan staan _O-

Krijg vaak van hondenmensen reacties, dat hun hond paardenlucht zo lekker vindt en daardoor zo enthousiast wordt van mij(n kleding)

DaytjeOketje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 15:10

Myrth97 schreef:
Ik doe bij ons bij de Lidl expres Mn stinkende paardenjas aan, zodat mensen niet in Mn zone gaan staan _O-

Krijg vaak van hondenmensen reacties, dat hun hond paardenlucht zo lekker vindt en daardoor zo enthousiast wordt van mij(n kleding)

Geweldig :=

Amy111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 15:31

Ja vroeger wel eens hinniken of dat mensen het geluid van hoeven na gingen doen. Vond het altijd wel grappig en voel me ook zelfverzekerd in m'n ruiterkleding! Volgende keer gewoon een zweep je mee dan durven ze niet meer :))

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 15:35

Ik ga zo vaak in rijkleding naar de winkel, merk nooit dat mensen er van opkijken, nou woon ik dan ook 'op het platte land'

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 15:40

Hier ook geen reacties. Jawel, 1x vroeg iemand waar ik mijn laarzen had gekocht. Maar er lopen hier ook mensen in hardloopkleding, hockey-outfit, pyjama, bedrijfskleding met olie/verfvlekken etc. door de winkels dus mensen kijken niet heel snel ergens van op.

DaytjeOketje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 15:41

Amy111 schreef:
Ja vroeger wel eens hinniken of dat mensen het geluid van hoeven na gingen doen. Vond het altijd wel grappig en voel me ook zelfverzekerd in m'n ruiterkleding! Volgende keer gewoon een zweep je mee dan durven ze niet meer :))

Heb geen zweep haha

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 16:42

Nooit last van gehad, dat mensen er iets van zeiden als ik een rijbroek aan had?
Ik zou ook niet weten waarom iemand dat interessant zou moeten vinden.

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 17:10

Ik ga vaak in mijn rijkleding naar de winkel en ik ga bijna wekelijks naar mijn ouders (2,5 uur met de trein) in mijn rijkleding. Vroeger liep ik er ook weleens in rond op de middelbare school. Daar kreeg ik weleens vragen van leraren over mijn hoge felgekleurde sokken :') Op de Hogeschool kom ik ook weleens in rijkleding en daar wordt ik dan wel gek aangekeken, maar verder nooit opmerkingen. Ik vind het altijd wel grappig :D