En dan is het tijd om ze naar huis te halen, iets of wat op te knappen en vooral te genieten

Voordat we naar de foto's gaan (van veulen naar nu) nog even n stukje geschiedenis van mijn super speciale mannetje.
Paspoort:
Ras: APHA
Stamboeknaam: A DOLLAR FOR A ROSE
Roepnaam: Gentle
Geb datum: 19/03/2016
Kleur: bruinbont
Schofthoogte: 1.50m en groeiende
Sire: GENTLEMEN SEND ROSES
Dam: DG DRY JILL
Gentle zijn moeder heb ik gekocht tijdens ons verblijf in Amerika, haar heb ik in 2015 gekocht en al vrij snel besloot ik haar aan te willen dekken..... tja, daar sta je dan als leek op het gebied van westernpaarden. Ik heb ruim 26 jaar dressuur gereden, 3 veulens gefokt dus van fokken wist ik wel voldoende maar dan al die bloedlijnen die nieuw voor mij waren dus alleen de keuze maken kon ik toen niet eens. Gelukkig kende mijn amerikaanse instructrice iemand die al 40 jaar ervaring had in de westernwereld, al veel veulens op de wereld gezet had dus die kon mij wel helpen. Zo gezegd zo gedaan, Gentle zijn vader was toen de #3 van best vererfende APHA hengsten (staat nu op #4 meen ik) en denk niet buiten de USA wat voor mij mooi meegenomen was

Toen kwam November 2015 om de hoek en kregen we te horen dat we terug naar Nederland zouden gaan....
Argh! Daar sta je dan met n merrie die redelijk ver in haar dracht zit (maart 2016 uitgerekend), die 1 maand in quarantaine moest en dan hoogzwanger met t vliegtuig mee moest want achterlaten NO way!
Alles goed gegaan en op 4 Febr 2016 kwam mijn meisje gezond en wel aan op haar nieuwe stal in Nederland, 19 maart was de nacht waarop Gentle besloot zichzelf maar eens te laten zien en wat was ik dolgelukkig met hem! Ja hij was voor mij iets te wit (achteraf logisch want hij draagt naast t tobiano gen ook nog het w20 gen waardoor hij dus meer wit heeft dan we verwachtte

Gentle net geboren:

Paar maanden later:

Toen werd het tijd om de grote wereld te gaan verkennen, Gentle vertrok naar de eifelopfok om daar 2,5 jaar te gaan genieten met vriendjes/leeftijdsgenootjes en de vrijheid die n jong paard imo nodig heeft

Gentle groeide lekker door, ruim 2 jaar oud:

En toen kwam de dag dat hij naar huis kwam.... vroeg in de ochtend zijn we het vrachtwagentje op gaan halen en daarna doorgereden naar de opfok. Dik 2u later arriveerde we en vrij snel (na wat pogingen

en waren we onderweg naar de kliniek voor zijn geplande operatie (castratie en botfragmenten verwijderen), alles ging goed en op maandag 4 maart kwam hij dan echt naar "huis"
Nog op de kliniek

EINDELIJK thuis

Zn moeder wil absoluut niets van m weten, viel de tralies aan en beschadigde daarmee haar voortanden dus zit er n plaat tussen en is de rust weder gekeerd.... nu moet ik ook bekennen dat zn moeder opnieuw dragend is en voor 14 mei uitgerekend dus ze is lekker "bitchy"
Ondertussen zijn we ruim 4 weken verder en hebben we nog maar 3 weken boxrust met stappen aan de hand voor de boeg....
Gentle doet t super, geeft niets om het binnen staan.... kan vast staan, voetjes geven, vind borstelen geweldig (veel meer mochten we de 1e 3 weken niet!), wassen is prima, vlechten is prima, peesbeschermers en deken geen enkel probleem en zo kan ik nog wel even door gaan...
Het is maar goed dat ik weet dat hij pas 3 is want anders zou ik denken dat er n 5 jarige op stal staat, hij is zo relaxed en pakt alles zo goed op dat t n genot is met hem te mogen "werken".
1e week op stal, nog in het verband:

Nieuw verband nadat de hechtingen verwijderd zijn:

Tja jongen.... je moet weten dat je vrouwtje niet spoort

Zo moeder, zo zoon?

Overzicht van geboorte naar 3 jaar:

En dan komen we aan bij vandaag.... ik wilde zo graag wat standfoto's van hem hebben maar ja, vaak ben ik alleen en dan maak ik vlug wat plaatjes met mijn telefoon maar nu wilde ik toch echt n paar goede foto's. Vandaag dus manlief meegenomen naar stal, Gentle zn strontvlekken (hij weet zich telkens zo vies te maken dat ik t soms echt niet grappig meer vind!) weggewerkt en toen bedenken waar ik foto's ging maken.
Uiteindelijk net de plaats afgewandeld, Gentle geparkeerd, poging gedaan met het opstellen (viel nog mee ook!) en toen ik thuis kwam en de foto's bekeek kwamen er wel erg leuke plaatjes uit

3 daarvan heb ik al bewerkt en zal ik posten... de rest moet ik nog n keer doorheen gaan maar ik was te moe om alles meteen te bewerken dus die kunnen later nog volgen

N berichtje zou leuk zijn!
Verhaal is n beetje lang geworden dus chapeau als jullie alles gelezen hebben