Pennymeisjes

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DaytjeOketje

Pennymeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 20:44

Hoi! Ik lees veel over het fenomeen "pennymeisjes" Weet inmiddels wat dit in houd maar heb zoon mijn vragen.Ik start vanaf deze maand bij een soort zorg manege/boerderij met dus ook paarden! Paardrijbroek is niet perse nodig daar maar lijkt me wel leuk! ( Kom hier zo op terug )
Verder is er niemand daar dol op het poetsen van de paarden.Ik heb me zelf al aangeboden om dit altijd te doen en lekker uitgebreid gewoon omdat ik het leuk vinden en ja dat haha.
Ook heb ik nu een zwarte poetskist maar wil graag een roze...
Roze broek,roze cap,roze schoenen etc := Vind het samen met geel gewoon een mooie kleur.

Nu lees ik vaak dat Pennymeisjes vaak omschreven worden als mensen die- Alles het liefst roze hebben en graag lang poetsen (Das nog natuurlijk niet alles maar wel 2 van de dingen :list: )

Echt meest domme vraag ben ik nu dan ook een Pennymeisje :D Of is het gewoon mijn karakter (Is het gewoon maar hoe denken jullie daar in) Al denk ik wel (Niet allemaal natuurlijk ;) ) Je de meeste "pennymeisjes" niet vlug zonder zadel of in een western zadel ziet rijden!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:51

Als jij roze mooi vindt, kun je toch gewoon dragen?

En wat een pennymeisje is: daar zijn tientallen topics over.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 30-03-19 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:52

Wat voor mij penny meisjes zijn, zijn vaak jonge meiden die alles beter denken te weten met geen ervaring. Die allemaal dat ene paard hebben op de manege die alleen zij kunnen verzorgen. Of die hele domme ondoordachte dingen doen, vaak zonder overleg van een eigenaar.

Gewoon alles roze hebben of zoiets moet je toch helemaal zelf weten, wil je een rijbroek aan zonder dat je rijd, prima toch doen heel veel paarden mensen. Wil je alles knal neon roze, moet je zelf weten. :D

Whale

Re: Pennymeisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:56

Bij pennymeisjes denk ik eerder aan kinderen van 12 of jonger die denken dat ze de sterren van de hemel rijden en alle paarden willen redden, niet iemand van 20 die roze gewoon een leuke kleur vindt en van poesten houdt.

DaytjeOketje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 20:57

Zie net dat ik verkeerde leeftijd had ingevuld :P Dus maak er maar iemand van 15 die van roze en poetsen houd van haha

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:10

Ja, jij valt onder de penny's.
Matching spulletjes, liefst roze, tutten met de paarden, te weinig kennis en soms echt onverantwoorde dingen doen (zoals rijden zonder zadel en andere onverantwoordelijke dingen).

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:14

Hoe oud ben je nu?En roze kan toch altijd.Voor alle leeftijden :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:18

Haha yup ik zou op basis hiervan je onder de penny’s laten vallen, maar das toch niet erg? Heerlijk die penny’s! De paarden genieten vast enorm van de aandacht en roze is nu eenmaal een toffe kleur, niks mis mee dus!

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:20

Gewoon lekker doen en genieten.
Als jij een rijbroek aan wilt, doe het lekker.
Als jij alles roze wilt, gewoon doen, jouw spulletjes.

En dan ben je maar lekker penny, ben ik ook geweest

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:22

Hutcherson schreef:
Matching spulletjes, liefst roze, tutten met de paarden, te weinig kennis en soms echt onverantwoorde dingen doen (zoals rijden zonder zadel en andere onverantwoordelijke dingen).

Sinds wanneer is rijden zonder zadel onverantwoord? >;) (mijn eerste verzorgpony hád niet eens een zadel :') (jaren 90))
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 30-03-19 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

DaytjeOketje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 21:30

Hutcherson schreef:

Ho heel eventjes onverantwoordelijke dingen? Als je weet hoe je rijd zonder zadel en je het paard geen pijn doet is er niks mis mee toch? En ik zeg niet dat ik de meest grote paarden kenner ben maar ik heb weldegelijk genoeg kennis om te weten wat een paard je wilt vertellen etc etc! Matching spullen ben ik inderdaad fan van ( dit wegens me autisme en ik alles liefst zo oordelijk mogelijk wil hebben ) over dat roze tjah thats me *\o/*

Britta31 schreef:

15 :D
Laatst bijgewerkt door C_arola op 30-03-19 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, dit kan met de wijzig knop

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:41

Ik verplaats dit topic naar young rider talk.

DaytjeOketje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 21:45

C_arola schreef:
Ik verplaats dit topic naar young rider talk.

Is goed!

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 22:17

Als zonder zadel rijden onverantwoord is moet je mij ns zonder zadel of hoofdstel zien rijden op een 6jaar :') verbaast me dat ik eigenlijk nog niks gebroken heb met dat gestunt van mij

Ts , er zijn twee soorten pennys, je hebt de leuke soort (zoals jij als ik zo hoor) of de ik-weet-alles-beter-alles-is-mishandeling-ik-heb-een-zwarte-arabische-hengst-genaamd-glansnacht-ik-rij-tuigloos-op-het-strand-en-we-zijn-grandprix-dressuur-en-we-springen-2meter-en-ik-heb-hem-gevonden-in-een-oude-stal-in-het-bos-waar-hij-werd-mishandeld-en-ik-heb-hem-gered-van-de-slacht-en-hij-vertrouwd-alleen-mij-en-ik-ben-de-enige-die-erop-kan-rijden soort :') aub wordt nooit dat laatste

DaytjeOketje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 22:21

jumpyhorse schreef:
Als zonder zadel rijden onverantwoord is moet je mij ns zonder zadel óf hoofdstel (ook geen neckrope) een dressuurproef zien rijden :j

Ts , er zijn twee soorten pennys, je hebt de leuke soort (zoals jij als ik zo hoor) of de ik-weet-alles-beter-alles-is-mishandeling-ik-heb-een-zwarte-arabische-hengst-genaamd-glansnacht-ik-rij-tuigloos-op-het-strand-en-we-zijn-grandprix-dressuur-en-we-springen-2meter-en-ik-heb-hem-gevonden-in-een-oude-stal-in-het-bos-waar-hij-werd-mishandeld-en-ik-heb-hem-gered-van-de-slacht-en-hij-vertrouwd-alleen-mij-en-ik-ben-de-enige-die-erop-kan-rijden soort :') aub wordt nooit dat laatste

Haha geweldig := Dat laatste word ik hopelijk nooit! Hier word er met een doel zonder zadel gereden omdat het juist ontspannen werk zelfde geld voor het westernzadel! Overigens word je daar altijd beet gehouden ondanks de ervaring die je kan hebben...Enkel mag je los in de rijbak (niet groot) met het zadel en word je ook begeleid en zal je nooit zonder enige ervaring los mogen ook niet in de bak

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 22:23

Van roze en van paarden poetsen houden is niet echt penny.

Denken dat jij de enige bent dat die iets kan met dat ene paard en dan domme dingen doen die niet zijn afgesproken is wel echt penny.

DaytjeOketje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 22:26

Maflinger_S schreef:
Van roze en van paarden poetsen houden is niet echt penny.

Denken dat jij de enige bent dat die iets kan met dat ene paard en dan domme dingen doen die niet zijn afgesproken is wel echt penny.

Fijn om te horen haha *\o/* Hier word alles in de ochtend afgesproken met de groep! Ben je klaar mag je wat voor jezelf doen ( ook de paarden dus ) enkel rijden moet met toestemming! Begeleiders vinden het hier juist leuk dat er een keer iemand is die de paarden wild poetsen en er de tijd voor wil nemen haha.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 22:54

DaytjeOketje schreef:
Hutcherson schreef:

Ho heel eventjes onverantwoordelijke dingen? Als je weet hoe je rijd zonder zadel en je het paard geen pijn doet is er niks mis mee toch? En ik zeg niet dat ik de meest grote paarden kenner ben maar ik heb weldegelijk genoeg kennis om te weten wat een paard je wilt vertellen etc etc! Matching spullen ben ik inderdaad fan van ( dit wegens me autisme en ik alles liefst zo oordelijk mogelijk wil hebben ) over dat roze tjah thats me *\o/*

Britta31 schreef:

15 :D

I rest my case. Conclusie: pennymeisje.

DaytjeOketje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 23:01

Ik vroeg immers wat jullie dachten :D dus zeg verder niks! Ik durf wel te zeggen dat ik dan het een van de "leuke" ben en niet de verwende arrogante penny meiden

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 23:20

Ach. Ik heb mijzelf omgedoopt tot "professioneel pennymeisje" :')

DaytjeOketje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 23:38

Peelie schreef:
Ach. Ik heb mijzelf omgedoopt tot "professioneel pennymeisje" :')

Haha geweldig *\o/*

daarisdekaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 15:17

Als jij het naar je zin hebt met paarden poetsen in je roze kledij, lekker doen! Denk ook niet dat het er voor jezelf toe doet of je een pennymeisje bent of niet. De term heeft vaak wel een negatieve betekenis (omdat het dus vaak gebruikt wordt voor jonge meiden die alles beter weten of zichzelf speciaal vinden omdat ze een keer op een jong paard gezeten hebben ofzo). Maar meestal is dat toch ook wel een eigenschap van jonge meiden.

In ieder geval veel plezier met de paardjes!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 15:22

Hier komt het, ik ben 22 met een roze poetskoffer en een poets pony :')

Maakt je geen Penny gelukkig

Amy111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 15:27

Volgens mij is een pennymeisje iemand die haar paard zogenaamd 'beter' behandeld dan de rest. Zolang je dat zelf niet vindt is er denk ik niets om je druk over te maken, en heb je gewoon je eigen stijl ;)