onzeker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

myrthe_vel

onzeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 20:33

haai,

de laatste tijd heb ik erg veel last van dat ik niets meer durf. tot verdriet toe tijdens de terugreis naar huis vecht ik tegen de tranen ( die ik meestal verlies ). ik weet niet wat ik moet doen? kan ik niet goed worden en zelfverzekerd zijn? kan iemand me alsjeblieft helpen?

myrthe

Rennie89

Re: onzeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:37

waar word je onzeker van? je verhaal is een beetje onduidelijk...

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:38

Ik verplaats dit topic naar young rider talk.

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:45

Citaat:
...kan ik niet goed worden...

Dat ben je al :)
Als je meer erover wil kletsen, stuur gerust een pbtje.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:51

Hey naamgenoot,
Die onzekerheid daar heeft iedereen wel eens last van en met name op jouw leeftijd..
Weet dat je goed bent zoals je bent en dat je van iedere foute stap alleen maar kunt leren :(:)

myrthe_vel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 22:03

lifaya schreef:
waar word je onzeker van? je verhaal is een beetje onduidelijk...

van erg veel bang door galop , alles

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 22:17

Onzekerheid en angst tijdens het rijden bedoel je?
Dan een tijd lang op een heel brave, fijn te rijden pony rijden als dat mogelijk is. Daar krijg je op den duur weer veel meer ( zelf)vertrouwen van, wat je als het ware "meeneemt" op eventuele andere pony's daarna.

En stel je zelf een doel: Je hoeft tijdens een les niet álles te doen wat je eng vind, maar wél je zelf er toe zetten íets te doen wat je eng vind..

Bijvoorbeeld: desnoods een half uur alleen maar stappen, en dan een rondje ( of een half rondje, of een paar passen) draven. Net zolang tot dat dat geen angst meer oplevert. En dan maak je het jezelf moeilijker ( 2 of 3 rondjes draven. En als je dan zo ver bent dat je het durft een half uurtje afwisselend te stappen en draven, dan eens kijken of je durft te galopperen. 2 a 3 passen galop is dan al genoeg. Dit kun je dan uitbouwen tot een halve lange zijde, hele lange zijde enz enz..

Vooral dus jezelf de kans geven niet meer bang te zijn voor dat wat je al doet. DAN PAS iets proberen wat je nog een beetje spannend vind. Dat oefen je totdat je het niet meer zo spannend vind, en dan ga je iets nieuws oefenen (wat je dan weer een beetje spannend vind)

Angst en onzekerheid tijdens het paardrijden is iets wel elke ruiter wel herkent, en elke ruiter wel eens heeft in zijn / haar ruiter carriere óók de topruiters ! ( echt waar!!!) Belangrijk is dan gewoon een tijdje in het rijden even datgene doen wat je durft en wat je vertrouwen geeft, voor dat je weer wat moeilijkers doet.

en nogmaals:
Voorlopig echt alleen maar op fijne, lieve pony's!