Het spookt al langer door mijn hoofd om een volg topic aan te maken voor mijn mini Pepper, maar het is er nooit van gekomen.
Omdat het nooit het goede moment is, leek dit me een goed moment.

Een paspoortje:
Naam: Pepper
Geslacht: Ruin
Geboortedatum: 21 april 2015
Stokmaat: 99 cm
Kleur: Vos Few Spot
Bij mij sinds: 16 juni 2017
Een "korte" geschiedenis tot aan vandaag:
Ik heb Pepper totaal onverwachts gekocht in juni 2017. Ik was niet op zoek naar een mini, maar het is zo gelopen en ik was meteen verliefd op zijn snoetje.
De verkoopfoto:

En een baby foto.

Ik heb nog contact met de vorige eigenaresse en ook met zijn eerst eigenaresse waar hij geboren is.
Pepper kwam bij mij als iets te bijdehand en als hengst. Na 2 dagen heb ik zijn vertrouwen al weten te beschamen door hem te laten castreren, maar hij was simpelweg gevaarlijk. (Vast niet zo bedoeld, maar hij was lomp, sterk en brutaal).
Na de castratie kon ik dus ook niet met hem wandelen tegen de zwelling want hij trok je het hele terrein over en steigerde en schopte.

Gelukkig leerde hij dat snel af na wat lessen grondwerk en werd het een echte knuffel en kwam zijn kleine hartje boven.
Na een half jaar heb ik besloten om Pepper te verhuizen naar een andere stal, omdat de stal waar we toen stonden te ver weg was en ik niet helemaal tevreden was.
We vertrokken naar een stal dichtbij ons huis.
De stal ligt in een mooi bos en omdat Pepper steeds braver werd, durfde ik het aan om een mooie fotoshoot te laten doen door Nescafé hier op bokt.
[ITP] Tweejarige pluizenbol in het mooie herfstbos!

Helaas bleek deze stal ook niet te zijn wat ik ervan gehoopt had en moest ik Pepper na 4 maanden opnieuw verhuizen. Dat brak mijn hart, maar was wel het beste voor hem wat ik heb kunnen doen!
Vorig jaar in maart zijn we verhuisd en we staan hier nog steeds met veel plezier. Pepper staat 24/7 in een paddock met 2 andere grote paarden en een shetland veulen met een schuilstal, verhard stuk en veel zand om in te rollen. We hebben prachtige rijbakken en alle luxe voorzieningen die we kunnen wensen

Ik tref hem eigenlijk dagelijks zo aan

En hij vind het heerlijk als ik bij hem kom zitten en hij half op schoot kan

Verder hebben we het laatste jaar grondwerk gedaan, aan de basis gewerkt, schriktraining gedaan en zijn we begonnen met lange lijnen.
Deze foto's zijn gemaakt door Leo op bokt.

Zoals je ziet is Pepper niet zo snel onder de indruk van dingen en daar ben ik heel blij mee!
Hij vindt het heerlijk om te "werken" en dan vooral samenwerken.
De lange lijnen pakt hij super goed op:

En een (warme) douche kan de prins op de erwt ook wel waarderen.

Ik ben van plan Pepper dit voorjaar/deze zomer te beleren voor de kar en dat proces deel ik hier graag!
Er komt binnenkort een tuig waar ik hem aan wil laten wennen en daarna zal een sulky/tweewieler volgen.

Volgen jullie Pepper in zijn avonturen en de weg naar het grote paarden leven?