Paar weken geleden, toen het wel geteld een paar dagen mooi weer was. Heb ik een fotoreportage geboekt en met de laatste uurtjes zon prachtige foto's laten maken. Kijk en geniet mee
Belangrijkste is dat jij tevreden bent met de foto's. Toch kan ik het niet laten om op te merken dat de meeste foto's erg uitgebeten lucht hebben(overbelicht?) niet een constante kleur van het paard en niet altijd even scherp ogen. De sfeer is romantisch, mooie ondergaande zon, prachtig paard en model. Er had zoveel meer in gezeten als het technisch gezien wat meer klopte.
Prachtige platen, heel andere stijl dan je meestal bij paardenfotografen ziet!
Verder ook oneens met het technische commentaar hier boven. De onscherpte zie ik niet terug, de kleurtint verschilt misschien wat bij één of twee foto's (maar vind ik wel gaaf), en dat overbelichte snap ik niet ? Met tegenlicht en polder is het wel erg moeilijk, zo niet onmogelijk, om (zonder photoshop) doortekening in de lucht te krijgen volgens mij. Hoe had jij dat dan gedaan of graag gezien, CharleyT?
CharleyT
Geplaatst: 28-03-19 12:06
Er zijn uiteraard wel wat mogelijkheden, zoals Raw bestand gebruiken, belichtingstrapje maken, HDR module gebruiken, een verloopfilter om lucht wat te temperen, belichten op het model en paard en invulflitsje erbij?reflectiescherm. Tuurlijk vraagt dat weer wat werk. Vind dit gewoon jammer, De setting is prima, tegenlicht gebruiken is mooi(mits correct), er is meer uit te halen. Maar goed, belangrijkste is dat TS erg blij is met de foto's en dat is natuurlijk het belangrijkste.
NikkiDeKerf
Geplaatst: 28-03-19 12:15
Buiten het verloopfilter zijn dat inderdaad opties die vooral (later) van photoshop afhangen. Filter is eigenlijk wel een leuke tip, neem ik als meelezend fotograaf ook mee, dus bedankt . Mijn voorkeur heeft het zelf niet om met invulflits te werken bij paard, reflectiescherm evt wel. Maar ik vind zelf het al gauw onnatuurlijk worden bij dit type licht, daarom dat ik hier weer de voorkeur aan zou geven (als kijker). Mij stoort het dan eigenlijk totaal niet dat de lucht licht is. Past voor mijn gevoel prima bij de sfeer in de foto's. Grappig hoe smaken verschillen
Indi_Vito
Geplaatst: 29-03-19 08:29
Wauw onwijs mooie foto's
Spoiler: Ik erger me alleen dood aan die scheve frontriem op de 1e en laatste foto