Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jessie_paard schreef:ja ik wil inderdaad ook een soort paardenhouderij erbij doen want wil later een soort manege en pensionstalling
Jessie_paard schreef:ja ik wil inderdaad ook een soort paardenhouderij erbij doen want wil later een soort manege en pensionstalling
ReadTheRulez schreef:Als het je alleen om het instructrise zijn gaat kun je ook een cursus doen, ipv een gehele opleiding
Shaggy09 schreef:Jessie_paard schreef:ja ik wil inderdaad ook een soort paardenhouderij erbij doen want wil later een soort manege en pensionstalling
Ik wil je net als bovenstaand je niet uit je dromen halen TS. Maar paardenhouderij/manege/pensionstalling is niet iets wat je zomaar kunt doen.
Als eerste heb je een enorme smak geld beschikbaar hebben om zoiets op te richten, en een enorme smak geld achter de hand hebben voor als het misgaat. Dat zijn twee beginpunten die je moet kunnen afvinken wil je een eigen manege/pensionstal opzetten.
Daarnaast is het werk echt enorm zwaar, lange dagen, weinig tot geen vakantie of vrije tijd, paarden word dan echt je lifestyle en je zult echt moeten inleveren.
Ik denk dat een eigen manege/paardenhouderij iets is wat je kunt gaan doen als je al ´rijk´ bent. Het is namelijk niet echt een enorme winst die je ermee behaalt, omdat je nooit de stallingskosten en de kosten die jij maakt kunt compenseren. En als je het dubbele vraagt van je concurrenten zul je nooit klanten krijgen.
Wat ik wel veel zie, en wat ook een stuk haalbaarder is, is een huis kopen met wat stallen, weiland en een rijbak en daar wat stallen verhuren. Dan ben je dus ook pensionhouder maar dan kleinschalig en wat persoonlijker.
Maar ook dat is geen vetpot.
Benzz schreef:ReadTheRulez schreef:Als het je alleen om het instructrise zijn gaat kun je ook een cursus doen, ipv een gehele opleiding
https://www.horses.nl/infos/moet-de-knh ... NOvD2oMMr0
Gelukkig is er schot in de zaak dat je niet meer met alleen een cursusje de baan in mag als instructeur, maar gaat het een volwaardige 4 jarige opleiding worden.