Kiek (v. Marius Claudius) voor het eerst ITP!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Kiek (v. Marius Claudius) voor het eerst ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 13:07

Hey! +:)+

In augustus 2018 overleed mijn 5-jarige springpaard na een tragisch ongeluk in zijn stal.. Voor mij voor het eerst dat ik zoiets meegemaakt heb, vooral dat hij zo jong gegaan is doet nog elke dag pijn.

Maar ik ben wel een persoon die, ondanks dat het zeer doet, door wil gaan. Zo gezegd, zo gedaan, een paar dagen later gingen we naar verschillende paarden kijken.

Zo kwam ik uit bij Kiek, een toen 3-jarige merrie (uit 2015) v. Marius Claudius uit een prestatie merrie van Niveau en daarachter nog verschillende preferente merries.

Het was liefde op het eerste gezicht. :+:

Na een week of twee ongeduldig wachten kwam ze dan eindelijk thuis!

Afbeelding

Het was nog best een uitdaging met Kiek, ze was 3 jaar lang nauwelijks in de hand geweest en kende daarom ook echt helemaal niks. Schimmels, bonte paarden, vliegenmaskers, een hoefsmid, haar aanraken, eigenlijk was alles wel heel eng. :+

Ze heeft de eerste paar weken kunnen wennen en is daarna bezocht door de tandarts, osteo en de hoefsmid. Daarna zijn we rustig aan de slag gegaan met wat 'longeren' en vooral veel speels klungelen.

Eind september heb ik voor het eerst op haar gezeten! :D
Afbeelding

De stal waar wij destijds stonden was echter niet geschikt om een jong paard verder af te richten dus hebben we de maanden erna gepoetst en getut.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Half januari heb ik Kiek samen met mijn moeder weggebracht naar TCN Sporthorses om verder doorgereden te worden. Ze is daar inmiddels echt bekend als de clown en 'het popje' van stal. :Y)

We zijn nu natuurlijk twee maand verder en ik kan echt zeggen dat degene die haar rijdt echt topwerk heeft verricht! Kiek is een heel sensibel en een snel paard die daarnaast ook nog een sterk erg eigen willetje heeft, op het begin was het niet makkelijk maar ze gaat nu echt met grote sprongen vooruit! :D

3 weken geleden heb ik voor het eerst zelf op het crossterrein met haar gereden.

Afbeelding

Afgelopen zaterdag stond er een oefencross gepland bij TCN Sporthorses, daar waren wij natuurlijk bij!
We hebben braaf een paar rondjes gedraafd, en zelfs spontaan een stukje gegaloppeerd, over het terrein heen.

Afbeelding

Wij zijn inmiddels bezig met thuis alles voor elkaar maken voor onze paarden, we hebben nu een prachtige 23x45 baan liggen, aangelegd door HVL Rijbodems, en er wordt hard gewerkt om onze 1,6 hectare te omheinen met hout, zodat Kiek en mijn 3 jarige Emir merrie straks naar huis kunnen komen! :D Tot die tijd blijft Kiek bij TCN Sporthorses staan om nog meer te leren.

Ik hoop van de zomer wat BB wedstrijdjes te kunnen starten met Kiek, maar we hebben geen haast dus ik zie wel hoe alles loopt!

Kiek heeft ook (samen met mijn andere paarden) een instagram pagina, voor degenen die het leuk vinden om haar te volgen!
https://www.instagram.com/lovelybaymare/

Bedankt voor het kijken! :)F
Laatst bijgewerkt door Change3x op 25-03-19 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Imre

Re: Kiek (v. Marius Claudius) voor het eerst ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:13

Wat een sympathiek paard, die Kiek! Leuk om te lezen hoe je haar africhting aanpakt, klinkt als een fijne stal waar ze wordt opgeleid! Ik ga jullie volgen op insta!

Change3x

Re: Kiek (v. Marius Claudius) voor het eerst ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-19 11:20

Dankjewel! Ze is altijd blij. :P Ik ben ook echt ontzettend tevreden over TCN Sporthorses! Zou het iedereen aanraden. Ik heb je teruggevolgd. :j