Er zijn geen paarden of olifanten gewond geraakt

Paard in beweging
Aqua training

Beetje werken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Paris_ schreef:Veraaaaah schreef:Ik schrok, ik dacht eerlijk gezegd dat er een behoorlijk dikkig persoon op het paard zou zitten
+1
Vind de klip aan 1 bitring wel erg link. Snap je idee erachter. Maar als paard schrikt, wegspringt..... brrr.
Waarom dan geen kaptoom? Als je puur stelling wil vragen.
Jimbo schreef:Je kan ook de lijn om de neusriem, door t bit en dan weer aan de lijn vastmaken. Dat vond ik zelf altijd prettig werken. Leuk paardje heb je.
Veraaaaah schreef:Heerlijk, zo’n olifant zou ik ook wel op mijn paard laten! Braaf en knap paard hoor
dromertje2 schreef:Ik deed vroeger altijd klip door binnenste bitring van van bit, achter de oren door vast maken aan buitenste bitring.
little_birdy schreef:dromertje2 schreef:Ik deed vroeger altijd klip door binnenste bitring van van bit, achter de oren door vast maken aan buitenste bitring.
Dan creëer je een ophaal trens effect is ook niet zo heel erg fijn![]()
Ik begrijp dat niet iedereen het eens is met deze manier van longeren .
Alleen dit vind ik wel de beste manier op dit moment .
Uiteraard kan het paard altijd schrikken .
Alleen kun je daar als longeur rekening mee houden .
Je hebt hoe dan ook de hele lengte van je arm die je mee kan geven ,
Je kan altijd een paard passen naar voren lopen of de lijn laten vieren .
Ik longeer ook met een bus trens zoals jullie zien en met een micklem hoofdstel waardoor het bit echt niet zomaar door de mond getrokken kan worden