Onze 2de buitenrit

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Onze 2de buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:03

Mijn jonge Rocky wordt volgende maand 4. Vorig jaar heb ik een paar keer erg kort erop gezeten en vlak voor de winter ben ik even kort op de heide erop gestapt. Van.november tot begin maart, ben ik helemaal niet meer op hem opgestapt.

De eerste week van maart ben ik voor het eerst met hem een half uurtje naar buiten gegaan. Hij was toen best wel braaf, al vond hij stappen maar saai.

Ondertussen heb ik een fluo hesje laten maken, zodat mensen zien dat ik een jong paard bij heb. En toen vandaag mijn verzorgstertje op wandel wilde, kreeg ik zin om er nog eens het zadel op te leggen. Foto's zijn niet van goede kwaliteit, ze zijn met de gsm genomen, maar ik ben trots op mijn ventje.

Yep, ben aan de verkeerde kant van de weg, de kraan in de verte vond hij een beetje eng.

Afbeelding

Even afgeleid door een hond, waardoor hij mooi ging poseren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Baas, gaan we verder?

Afbeelding

Lekker struinen over de zandpaden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar huis.

Afbeelding

Thuis belonen met een dikke knuffel.

Afbeelding

En ja, ik heb een ballonetjes hoofd met mijn cap op en met mijn losse trui plus het hesje, lijk ik op een michelin mannetje, maar zo zie ik er normaal uit.

Afbeelding
Niemand moet zich dan.ook zorgen maken dat ik met overgewicht aan het rijden ben.

AnnetteFlame

Re: Onze 2de buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:30

Knap paard! Mag je heeel trots op zijn dat hij zo goed al de hei op gaat terwijl jullie nog niet eens zo vaak gereden hebben begrijp ik? Echt heeel gaaf hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:41

AnnetteFlame schreef:
Knap paard! Mag je heeel trots op zijn dat hij zo goed al de hei op gaat terwijl jullie nog niet eens zo vaak gereden hebben begrijp ik? Echt heeel gaaf hoor!

Klopt, we hebben nog maar weinig gedaan. Op de wei is hij super kalm als ik erop ga en laat hij zich heel goed sturen. Door de indeling van de stukken, kan ik thuis niet echt tempowisselingen oefenen. Wil voorlopig enkel stappen buiten en spieren kweken. Zodra hij stabiel is, kan ik in een ander tempo rijden. Hij vindt het in ieder geval enorm leuk om op stap te gaan.

Nicje87

Re: Onze 2de buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 06:41

Wat een braaf dier! Super fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:03

Nicje87 schreef:
Wat een braaf dier! Super fijn!

Hoop dat hij zo braaf blijft. :j
Ik denk dat hij zo relax is, omdat we al regelmatig aan de hand daar geweest zijn en het dus geen vreemd terrein voor hem is.