Afgelopen zomer heb ik kennis gemaakt met een jong paardje. Ik zou haar gaan trainen op locatie en haar in rijden. Ik had dat jaar ervoor wel eens een foto van haar gezien via haar buurvrouw (waar ik les gaf) en vanaf het begin af aan vond ik haar al geweldig!
Ook in het werk was ze er eentje. Er zat een karakter in, het was een echte merrie, maar zo meewerkend en leerde ontzettend snel.
Na een stuk of 6 trainingen werden de trainingen en lessen stop gezet wegens omstandigheden.
Begin november kreeg ik een bericht van de eigenaresse. Ze heeft uiteindelijk toch besloten om haar te verkopen en ze wilde heel graag dat ze naar mij toe zou komen, omdat ik haar al kende en had aangegeven interesse te hebben.
Echter was ik toen niet op zoek naar een extra paard.

Uiteindelijk kwamen er in mijn situaties wat veranderingen en nam ik toch nog eens contact op. In overleg besloten dat ik eerst nog eens zou langs komen om te kijken en overleggen. Ze was ieliger dan ik me kon herinneren en super dominant, ze moest een flinke basis opvoeding krijgen.
Na heel lang twijfelen en verschillende meningen in mijn omgeving, had ik toch besloten om haar te kopen. Ze was de perfecte combinatie van gevoelig en nuchter en ik was er zeker van dat zij geweldig zou zijn voor wat ik doe: shows, coaching en western.
Niet veel later, ging ik haar ophalen uit Duitsland!

Naam: Moonlight's Saphira
Geslacht: Merrie
Ras: Paint Horse x Draver
Schofthoogte: 1.55
Geboortedatum: 05-04-2015
Ouders: M. Gefaline V. V. Moonlight Bandit

Inmiddels heb ik haar zo'n 3 maanden en train ik haar al 2 maanden. De eerste maand heb ik mij volledig gericht op de basisopvoeding, iets waar ze heel veel van miste. Ze liep door mij heen, trok alle kanten op, steigerde veel en sloeg constant gericht.
Nadat we even goed op elkaar moesten inspelen, draaide ze 180 graden en werd ze geweldig in het werk. Inmiddels train ik haar 2 maanden in de vrijheidsdressuur en op 13 april mag ze mee naar EquiDay voor de show. Ze kent alle oefeningen al en op locatie is ze ontzettend nuchter. Zo ook op onze eerste fotoshoot van Eye of the Wolf Fotografie!

Verder richt ik mij vooral op haar lichamelijke conditie voordat ik haar weer verder ga inrijden. Ze is nog jong en iel, dus ik wil dat ze eerst wat gaat groeien, aankomt en spieren kweekt. En wie weet, laat ik haar in de toekomst wel dekken!

Ik ben in ieder geval heel benieuwd wat de toekomst ons gaat brengen