Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Janine1990 schreef:Is het de bedoeling dat je je eigen paard wel zelf op- en afzadelt?
Want dan zou ik gaan voor een leuke e-pony.
Een haflinger kan ook goed, al neem ik aan dat je dan wel een heel betrouwbare en niet te ontdeugende haf moet hebben. Geen idee hoe het aanbod daarin is![]()
Je bent vrij klein, dus ik denk dat je in de kleine maten, zelf nog met D-pony's, prima rond kan. Even afhankelijk van wat je zelf allemaal moet en kan doen...
Skippy01 schreef:Janine1990 schreef:Is het de bedoeling dat je je eigen paard wel zelf op- en afzadelt?
Want dan zou ik gaan voor een leuke e-pony.
Een haflinger kan ook goed, al neem ik aan dat je dan wel een heel betrouwbare en niet te ontdeugende haf moet hebben. Geen idee hoe het aanbod daarin is![]()
Je bent vrij klein, dus ik denk dat je in de kleine maten, zelf nog met D-pony's, prima rond kan. Even afhankelijk van wat je zelf allemaal moet en kan doen...
Dat aanbod is prima hoor
Kwestie van een haf bij een serieuze ruiter vandaan halen, die een nette basisopvoeding gehad heeft. Het zijn nét echte paarden![]()
Britt_xxx schreef:Quarters heb ik toevallig ook naar gekeken. Wel vaak western beleerd en ingereden, dus ik weet niet of dat een problem is als ik dan Engels wil rijden?
SVRL schreef:Heb je al eens bij de gangenpaarden rassen gekeken? Deze zijn kleiner en hun extra gang is een voordeel voor mensen met fysieke problemen.
Koper schreef:SVRL schreef:Heb je al eens bij de gangenpaarden rassen gekeken? Deze zijn kleiner en hun extra gang is een voordeel voor mensen met fysieke problemen.
Ja, hartstikke leuke theorie. Maar een gangenpaard vereist ook wel een ruiter die handig genoeg is om bij het paard al die gangen uit elkaar én goed gelopen te houden. En gangenpaarden zijn in aanschaf behoorlijk duur. Daarnaast zit niet elk gangenpaard even comfortabel, net als bij een drieganger geldt dat hoe meer beweging hoe minder fijn het zit.
Supertje schreef:Karakter lijkt me voor TS dus minstens net zo belangrijk als maat. En dat soort bomproof karakters zul je idd meer vinden bij de haflingers, tinkers, en andere stevige pony types.