LM Jack Daniels (v. Fairytale) tijdens zijn 2e L2 wedstrijd!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

loismooij15

LM Jack Daniels (v. Fairytale) tijdens zijn 2e L2 wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 15:08

Hoi allemaal!

Leuk dat jullie een kijkje nemen in dit topic. *\o/*

Gisteren ben ik met mijn 5 jarige ruin op pad geweest om voor de 2e keer L2 te starten.
Tijdens het losrijden fijn kunnen rijden. De eerste proef was in een binnenbaan (wat hij niet gewend is). Deze proef ging heel fijn en werd in mijn ogen met 190,5 iets voorzichtig gepunt. :j

De 2e proef moest in de buitenbaan verreden worden. Ook hier stond hij er fijn aan tot er een vrouw in een lange klapperende plastic regenjas voorbij de bak kwam lopen.. OEPSIE! Hierdoor sprong hij weg en stopte ik met echt rijden. Best wel zonde dus.. Gelukkig alsnog net een winstpunt! *D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

* Niet de beste kwaliteit foto's
* positief commentaar is leuk, opbouwend mag altijd :)

Janine1990

Re: LM Jack Daniels (v. Fairytale) tijdens zijn 2e L2 wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 15:48

Wat zijn jullie een leuke combinatie! Mooie punten ook. :)

Als ik een puntje van 'kritiek' moet geven, is dat niet zo zeer kritiek, meer een aandachtspuntje.
Hij staat keurig mooi vierkant, maar wordt daarin wat lang van voren, vergeleken met hoe je hem op andere foto's rijdt. Blijf er voor waken dat hij niet te traag wordt in de overgang naar het halthouden (voorwaarts blijven denken) waardoor hij jou er straks 'uit' trekt en niet meer zo mooi vierkant staat.
En dan krijg je het 1-vinger-hele-hand verhaal, en dus ook in andere overgangen, dat zou echt zonde zijn!

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 15:52

Leuke combinatie zijn jullie! Hij ziet er al knap uit voor een vijfjarige!

loismooij15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 15:57

@janine1990 Bedankt! Je kritiek klopt helemaal! Hij drukte zich er een beetje uit richting het achterwaarts dus vandaar ook dat hij inderdaad een beetje trekt.

Ik heb enorme moeite om hem lengte in de hals te laten nemen omdat hij echt een duiker is. Langzaam aan gaat het steeds beter en ik krijg hem steeds meer met verbinding naar de LL. Hij is snel geneigd om zijn kind om zijn borst te zetten en te los te worden.

Nogmaals dank voor je compliment :D

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:01

Leuk om een topic van jullie te zien op bokt! Volg jullie op insta ik heb ook een J'tje met de roepnaam Jack. Alleen gaan wij volgende maand pas in de B beginnen. Ik vind het een fijn en vriendelijk beeld! En een zeer leuk paard!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 17:11

Leuk om nog een Fairytale te zien! Wat voor bloed ziet er verder achter?

Zuinig op zijn, succes ermee! :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 17:59

Goed idee was het, he? Eén in de buitenbaan. :+ Een week eerder was het heerlijk geweest.

Ik heb kleine stukjes gezien en vind jullie een hele mooie combinatie. Je rijdt hem vriendelijk en geeft hem volgens mij veel vertrouwen in de enge baan. Gefeliciteerd met de punten!

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:30

Stoer dier! Wat zit er verder nog achter qua afstamming?

loismooij15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 11:08

Wat een leuke reacties allemaal!

@nouklime leuk om te horen dat je ons volgt. Heb je er zin in om te gaan starten? Deze Jack moest gelijk mee in het L omdat ik geen B meer mag starten en dat doet hij super! Laat je even weten hoe het bij jou is gegaan? :D

@MyWishMax Ik kan zo aan je bokt profiel niet zien wie je bent maar bedankt voor het compliment! Ik vind vriendelijk rijden enorm belangrijk dus echt leuk om te horen dat je dat kon zien :D Heb je zelf ook mee gereden?

@maravityL Ik ben er heel blij mee. Jack is een Fairytale x Gribaldi. Er is hier op bokt een forum met afstammingen van Fairytale.

@viennanova Bedankt! het is een Fairytale x Gribaldi

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 11:23

Onwijs veel zin om te gaan startten! Officieel mag ik ook in het L beginnen maar ben er 3 jaar tussenuit geweest dus vind het handiger als ik gewoon lekker de B doortuf als opwarmertje. Als ons debuut goed gaat laat ik het weten :') :j .

loismooij15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 11:35

nouklime schreef:
Onwijs veel zin om te gaan startten! Officieel mag ik ook in het L beginnen maar ben er 3 jaar tussenuit geweest dus vind het handiger als ik gewoon lekker de B doortuf als opwarmertje. Als ons debuut goed gaat laat ik het weten :') :j .

@nouklime heb ik ook 2 keer gedaan... toen haalde die zulke punten dat ik het zonde vond om HC te blijven starten

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 12:05

Beetje een brutale vraag, maar waar staat de LM voor voor zijn naam? Ik kende een stal die die initialen gebruikte, vandaar mijn vraag.

Hele mooie foto's overigens!

loismooij15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 12:10

DreamGuide schreef:
Beetje een brutale vraag, maar waar staat de LM voor voor zijn naam? Ik kende een stal die die initialen gebruikte, vandaar mijn vraag.

Hele mooie foto's overigens!

hihi dat zijn mijn letters... Loïs Mooij --> LM

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 12:10

Ah, dan is het begrijpelijk . :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 12:20

loismooij15 schreef:
@MyWishMax Ik kan zo aan je bokt profiel niet zien wie je bent maar bedankt voor het compliment! Ik vind vriendelijk rijden enorm belangrijk dus echt leuk om te horen dat je dat kon zien :D Heb je zelf ook mee gereden?

Nee, helaas niet. Paard geblesseerd, anders had ik ook gestart. Ik sta daar op stal en heb een stalgenootje geholpen, die met die grote vosmerrie. Daarna tot prijsuitreiking gebleven, maar ik twijfel of jij het was waar zij mee zat te kletsen, zonder paard is lastig te herkennen. :')

loismooij15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 13:32

@MyWishMax Denk niet dat ik het was, kan me ook even geen vos voor me halen haha. Ik zat links aan de lange tafels... blond haar, knot met knotband hahah

loismooij15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-19 10:09

iemand nog tips? :D