Volop paardenplezier!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Volop paardenplezier!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-19 15:56

Volop paardenplezier, zo noem ik dit topic, want dat is precies wat het is geweest de laatste dagen.

Een week of 2-3 geleden opende ik een topic over het paard van mijn ouders, Florentino. Een prachtige ruin die al jaren de wei loopt te versieren maar waar ik door een val 10 jaar geleden niet op durfde te stappen. En mede ook dankzij dat topic, kan ik nu met heel veel trots plaatjes van ons delen bij RIJ-ITP, wie had dat ooit durven dromen <3

In dit topic kun je het verhaal teruglezen: [ITP] Florentino, ons bewegingswonder en ook het waarom dit voor mij zo enorm speciaal is nu!

Anderhalve week geleden met een paar hele stoute schoenen gedurfd om mn been er overheen te tillen
Afbeelding

En inmiddels waren we dit gisteren:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo trots op dit mannetje!

En dan vandaag de tweede officiele wedstrijd met mijn babypaard, mijn eigen fokproduct uit 2015. En we hebben gewoon onze eerste 2 echte winstpunten in de B gehaald! Ook dat is een speciaal moment, het veulentje dat ik zelf heb gefokt en die ik heb zien opgroeien en nu staat ze aan het begin van haar sportcarriere <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Thuis in de training
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo braaf dat zelfs mijn dochter er rustig op kan
Afbeelding

Daar word je toch gewoon helemaal gelukkig van? :D

monnette1

Re: Volop paardenplezier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 17:19

Geweldig!!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-19 17:35

Dank je monette!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 08:32

Volgens mij heb ik te veel fototopics geopend de laatste tijd ~~}> . Laten we het op enthousiasme houden.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 08:50

Wat leuk zeg! Heel stoer dat je er weer opgestapt bent +:)+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 08:54

Super! T paard van je ouders is ook een knapperd <3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 08:59

Nou ik snap best dat je daar enthousiast van wordt! Heerlijk toch? Wat is die Florentino een gaaf paard. En gefeliciteerd met je winstpunten.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 21:16

Bedankt! Ik ben nog helemaal blij :)

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:01

Ik heb meerdere topics van je voorbij zien komen, maar wat ziet het er iedere keer vriendelijk uit. Vind het heel knap van je dat je er weer op durfde te stappen na zo'n lange tijd en je hebt hem zo te zien lekker aan het lopen. Geniet van je knappe paardjes!!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:16

Misschien geen subtop, maar vriendelijk en rustig! Blijf hjet zeggen; ik zie verbetering! En stoer dat je op Florentino bent gestapt! Hij heeft een mooie hals en aanzet!

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:54

Het ziet er vriendelijk uit en gefeliciteerd met je winstpunten :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:59

Goed bezig!! Het rijden ziet er vriendenlijk uit

Puur uit interesse hoor: met je andere paard was je toen klaar met de wedstrijden en alles wat daarbij hoort. Begon het toch weer te kriebelen? :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 19:22

Bedankt hoor! Mooi ook om te horen dat het er vriendelijk uitziet.

klopt dat ik daar helemaal klaar mee was. Mijn andere paard was 1 bonk stress op wedstrijden en ik ook en dat paard spiegelt ontzettend en 1+1 was gewoon een hoop ellende samen. Ik ben ook heel blij met mijn keuze toen om ermee te stoppen. Dat paard is zo happy nu lekker thuis en ook onder het zadel veel blijer. Ik rij haar zelf niet veel meer, maar ze heeft een verzorgster die er alles mee doet.

Veronia is een stuk nuchterder (tja, Grunneger he ;) ) en spiegelt mij lang niet zo erg. Ik ben nog steeds peu nerveus als ik een wedstrijd heb, maar zij trekt zich er niks van aan en daardoor kan ik dan ook weer meer ontspannen. Dat combineert een stuk beter en zo kan ik weer lol hebben in wedstrijden.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 20:03

Wat is die florentino toch een knapperd, onder het zadel misstaat hem ook absoluut niet. Als je ouders hem beu zijn mag je hem hier wel brengen hoor O:)

Training met je puppypaard gaat ook lekker zo te zien! Ik dacht bij het zien van de eerste foto's: daar zou ik lekker balkjes mee gaan draven, en wat zie ik een paar foto's verder :')
Vindt je verzorgster het goed om een keer een topic te maken van Wainonia (Heb ik dr naam zo goed?). Vond dat ook een aanspreken dier.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 21:21

Ik weet eigenlijk niet of ze een bokt account heeft, ik vraag het haar!

Haha ja we zijn regelmatig met balkjes bezig inderdaad. Ik moet zeggen dat ik de wedstrijd-foto's niet heel gelukkig vind maar mn man heeft ze met liefde gemaakt dus ik ben er wel blij mee ;)

Voorlopig wil ik Flo in elk geval proberen zover te trainen dat er een basis in zit. En dan kijken we wel even wat we moeten.