Bij het meelezen op Bokt, het kijken naar paardenvloggers op Youtube of gewoon in het dagelijks leven, zie ik een heel breed scala aan opvattingen voorbij komen hoe er nu juist 'goed' voor de gezondheid van paarden gezorgd moet worden.
Bij het Googlen kom ik ook wel eens erg dubieuze of ronduit foutieve informatie tegen, maar waar komt die vandaan en waar zijn dan wél de betrouwbare bronnen te vinden? Ik ben benieuwd hoe jullie het kaf van het koren scheiden, en of er nog ergens informatieve pareltjes verborgen zijn.
Het is een uitgebreide vragenlijst, maar misschien makkelijker in te vullen met een scenario;
Jouw mank paard wordt door de dierenarts onderzocht, en deze diagnostiseert 'proximale insertiedesmopathie van de musculus interosseus medius'. De dierenarts was wat gehaast, je hebt wel advies en een behandelplan gekregen maar zit nu hij weg is toch nog met wat vragen. Waar ga je op zoek naar informatie?
Voor de duidelijkheid; dit is géén discussietopic over alternatieve geneeswijzen! Ik ben alleen benieuwd naar de meestbezochte informatiebronnen, en wat voor verhouding de pollresultaten zullen weergeven.
Ik snap dat er verschillende opvattingen zijn over 'de waarheid', ik zal de spits afbijten en toelichten dat ik met beide voeten in de wetenschap sta. Ik heb de luxe cursussen, handboeken en artikels te kunnen raadplegen. Enkele jaren geleden was dit niet zo evident, toen was ik vooral op Google te vinden. Daar vond ik sommige websites té vereenvoudigd in jip-en-janneke taal uitgelegd, maar ook vele sites met informatie die ik niet kon verwerken. Een vaste go-to website met informatie op de juiste manier geschreven ben ik nooit tegengekomen, maar zou wel een welkome houvast geweest zijn. Vandaar mijn vraag; wat doen anderen in die situatie? Bestaat zo'n uitgebreide site op maat van 'de gemiddelde paardeneigenaar'?
Laatst bijgewerkt door Withers op 21-02-19 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt