Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
plutolover schreef:Ik zou graag een kleinschalig pensionstalling willen. Wat ik me afvraag hor kom je aan t geld? Hoe kan je voor zorgen dat de bank jou geld leent.
Delphi schreef:Ik zou het willen, maar dan wel onder strikte voorwaarden. Ik zou er bij willen wonen, maar tegelijk een afgeschermde inrit/erf willen zodat ik niet teveel hoef in te leveren op mijn privacy. Pensionklanten komen natuurlijk op verschillende tijden en vaak ook op zaterdag en zondag en daar moet je wel tegen kunnen.
Ook zou ik dermate veel grond willen dat ik een mooi paddock paradise kan maken met nog mogelijkheid tot weidegang. Ik zou schuilstallen willen, enkele losse paddocks en ook een gebouw met wat individuele stallen met groot buitenluik en wat fijne poets-/wasplaatsen, een zadelkamer en een klein zithoekje. En natuurlijk een fijne buitenbak van het liefst 60x20.
We hebben het een tijd terug overwogen. Alleen bleek bij bezichtiging dat er heel veel aan het kleine huis gedaan moest worden. En de grond werd gehuurd bij iemand anders. Die wilden de grond wel verhuren, maar niet verkopen. Er zat een milieuvergunning bij voor 23 paarden en die stallen waren er ook. Maar er zat nog geen 1000m2 eigen grond bij. De bak was wel prachtig.
Sclimpre schreef:Delphi schreef:Ik zou het willen, maar dan wel onder strikte voorwaarden. Ik zou er bij willen wonen, maar tegelijk een afgeschermde inrit/erf willen zodat ik niet teveel hoef in te leveren op mijn privacy. Pensionklanten komen natuurlijk op verschillende tijden en vaak ook op zaterdag en zondag en daar moet je wel tegen kunnen.
Ook zou ik dermate veel grond willen dat ik een mooi paddock paradise kan maken met nog mogelijkheid tot weidegang. Ik zou schuilstallen willen, enkele losse paddocks en ook een gebouw met wat individuele stallen met groot buitenluik en wat fijne poets-/wasplaatsen, een zadelkamer en een klein zithoekje. En natuurlijk een fijne buitenbak van het liefst 60x20.
We hebben het een tijd terug overwogen. Alleen bleek bij bezichtiging dat er heel veel aan het kleine huis gedaan moest worden. En de grond werd gehuurd bij iemand anders. Die wilden de grond wel verhuren, maar niet verkopen. Er zat een milieuvergunning bij voor 23 paarden en die stallen waren er ook. Maar er zat nog geen 1000m2 eigen grond bij. De bak was wel prachtig.
Een bak van 60x20 neemt al 1200m2 in beslag
FennaK schreef:Mij lijkt het leuk om een stalletje te hebben met pensioenpaarden. Dan heb je vaak niet de eigenaren iedere dag op het terrein en oudjes een goede oude dag gunnen lijkt mij wel wat!