EPWA, stuur je foto in voor software pijnherkenning

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nirvana_

EPWA, stuur je foto in voor software pijnherkenning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 10:49

Ik ben ervan overtuigd dat Bokt overstroomt met mensen die wel een geschikte foto van hun paard(en) hebben!

https://www.epwa.nl/foto/

Citaat:
We gaan door met de ontwikkeling van EPWA! De onderzoekers van de Faculteit Diergeneeskunde zijn druk bezig met het automatisch herkennen van gezichtsuitdrukkingen voor de pijnherkenning.

Met behulp van kunstmatige intelligentie (d.m.v. deep learning) willen we gaan werken aan de geautomatiseerde patroonherkenning van gezichtsuitdrukkingen bij paarden en ezels. Hiervoor gaan we de computers trainen met speciale software om gezichtsuitdrukkingen bij paarden en ezels (met en zonder pijn) zo goed mogelijk te herkennen. Om deze patroonherkenning zo goed en betrouwbaar mogelijk vast te leggen, hebben we zoveel mogelijk foto’s van paarden en ezels nodig, die we kunnen gebruiken voor het ‘trainen’ van de computer. Hoe meer foto’s we hebben, des te beter de betrouwbaarheid van het software programma.

En daarom hebben wij jouw hulp nodig!

Voorbeeld positie tbv foto: Schuin van voren is de beste positie. Belangrijk is dat de mondhoek, neus, oog en beide oren zichtbaar zijn.

Help mee! “Stuur ons een gezichtsfoto van jouw paard of ezel”
We hebben honderden foto’s nodig van een paarden gezicht, schuin van voren genomen. Zie het bijgaande voorbeeld hoe de foto eruit moet zien om goed te kunnen worden gescand. Het is belangrijk dat de foto op deze manier wordt gemaakt van het gezicht en in dezelfde schuine hoek. Je kunt je foto maken met je mobiel en meteen uploaden. Zorg dat er geen mensen opstaan, of gegevens waarvan het auteursrecht bij iemand anders ligt.

troi

Re: EPWA, stuur je foto in voor software pijnherkenning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 10:31

Mooi initiatief! Ik heb al fotos ingestuurd, hoop dat veel mensen dat gaan doen!

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-19 16:15

Ik hoop het ook!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 16:29

ik heb er ook ingestuurd :)

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 16:32

Ik heb ook ingestuurd! (foto's zat van verschillende manegepaarden)