Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jorex schreef:Je bent nog steeds te groot voor een shetlander, vooral niet op gaan zitten. Misschien is lange teugelen en dan daarna door iemand die er verstand van heeft laten beleren voor de wagen beter voor dat jonge beestje zijn rug.
Eline04 schreef:Jorex schreef:Je bent nog steeds te groot voor een shetlander, vooral niet op gaan zitten. Misschien is lange teugelen en dan daarna door iemand die er verstand van heeft laten beleren voor de wagen beter voor dat jonge beestje zijn rug.
Oké. Dus mijn vriendinnen zijn ook allemaal te groot dan haha ze zijn:
Een iemand is 1.60 rijd op haar pony van +/- 1 meter
Een iemand is 1.55 rijd op haar pony van +/- 1.05
Zijn ze te groot?
Jorex schreef:Ja ze zijn allemaal te lang helaas. Het gaat niet om gewicht maar de lengte die ze uit evenwicht brengt. Als je toch dressuur matig wat wilt werken, raad ik je echt lange teugelen aan. Daar was laatst een topic van iemand met een shet die zelfs bezig is met piaffe met lange teugelen.
Eline04 schreef:Jorex schreef:Ja ze zijn allemaal te lang helaas. Het gaat niet om gewicht maar de lengte die ze uit evenwicht brengt. Als je toch dressuur matig wat wilt werken, raad ik je echt lange teugelen aan. Daar was laatst een topic van iemand met een shet die zelfs bezig is met piaffe met lange teugelen.
Hmm. Ik heb altijd de regel geleerd: kom je met je voeten zonder zadel voorbij de knieën, ben je te groot. En Maximaal 50 cm groter dan je pony/paard. Klopt dit niet?
Eline04 schreef:Jorex schreef:Ja ze zijn allemaal te lang helaas. Het gaat niet om gewicht maar de lengte die ze uit evenwicht brengt. Als je toch dressuur matig wat wilt werken, raad ik je echt lange teugelen aan. Daar was laatst een topic van iemand met een shet die zelfs bezig is met piaffe met lange teugelen.
Hmm. Ik heb altijd de regel geleerd: kom je met je voeten zonder zadel voorbij de knieën, ben je te groot. En Maximaal 50 cm groter dan je pony/paard. Klopt dit niet?
anjali schreef:Waarom zou een grote meid als jij op een shetlander willen rijden,terwijl je ook een Haflinger ter beschikking hebt,als ik me niet vergis? Zo'n shet is toch alleen iets voor hele kleine kindjes.Onder begeleiding dan wel want ik weet dat ze eigenwijs kunnen zijn. Maar zeker een jonge pony,daarvan zijn de botten nog zacht en mag daarom niet te zwaar belast worden.
Amber_anne schreef:Maar ts eerlijk als je erop zit komen je voeten dan niet gewoon bijna bij de grond.
Ik heb vroeger ook een shetlander gereden en ik ben nu 1,58 (was toen 13 dus zeker niet uitgegroeid) en de pony was groter dan 1,05 maar als ik foto's terug kijk dan past het eigenlijk ook echt niet
bigone schreef:Je bent misschien wat te lang maar zeker niet te zwaar, eerst overal aan laten wennen en dan rustig onder begeleiding inrijden, kan prima wanneer jij maar niet zo'n heel lang bovenlichaam hebt en in balans kunt blijven, dus netjes boven de pony.