Wie nog: gezin van 5 + werk + hobby's + paard = tijd tekort

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cilianne

Wie nog: gezin van 5 + werk + hobby's + paard = tijd tekort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 11:09

Hey allemaal,

In mijn eigen omgeving ben ik een uitzondering :) omdat iedereen rondom mij OF paarden OF kinders heeft.
De combinatie is zeldzaam.

Dus vandaar mijn vraag hier: Wie combineert nog
een gezin van 5 met drie kinders in het lager onderwijs
Drie dagen werkweek met verantwoordelijke job
Echtgenoot met job en veeleisende hobby
Kinders met alles samen 5 hobby's
Ik eigen paardje (waarvoor ik al mijn eigen extra bezigheden heb geschrapt)

En vooral: hoe lukt dat en wat zijn jullie tips en tricks :D :D :D

Ter info, paardje is ijslander en staat heel bewust gezellig in kudde met permanente inloopstal en weide/grote paddock, hij komt niets tekort als ik weeral is onvoorziene omstandigheden heb met kinders/werk/echtgenoot/familie ...

Anoniem

Re: Wie nog: gezin van 5 + werk + hobby's + paard = tijd tekort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:17

Omdat dit onderwerp beter op PP (Paardenpraat) past, verplaats ik het daarheen :j

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:42

Nou geen drie kinderen, wel twee, leidinggevende functie 3 dagen per week.
Man met drukke baan.
Kinderen met ieder twee sporten.
Hond, andere kleine huisdieren en een pony.
Pony staat net als die van jou in grote weide met inloopstal vlakbij huis.
Pony en hond zijn echt mijn ontspanning, even alles loslaten.

Ik geniet ervan!
Kinderen worden Nienke groter een net middelbare school en jongste groep 8.
Wordt steeds makkelijker.

Ik geniet ervan en kan het prima combineren zo.

Cilianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 20:55

Dankjewel Miranda, ben nog wat nieuw hier :D

Ja, ik heb ook altijd 2 grote honden gehad. Spijtig genoeg heb ik de laatste net voor de kerstvakantie op 12jarige leeftijd moeten laten gaan.
En inderdaad vroeger de honden en nu mijn paardje zijn voor mij pure ontspanning.

Als alles loopt zoals voorzien, lukt het hier ook prima, het zijn dus onvoorziene omstandigheden die de zaken in het honderd laten lopen.
En dan beknibbel ik telkens op me time en paardjestijd ;( . En met drie kinders valt dat spijtig genoeg vaker voor dan ik wil.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:01

Jeetje, ik kan alleen maar respect hebben. Ik heb 1 job, 1 huishouden, 1 paard en 0 kinders en ik kan soms klagen dat het allemaal zo veel is. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:05

Eigen zaak, 2 kinderen, 6 paarden, 3 honden en nog wat kleinspul :D
Gelukkig beestenspul bij huis
Altijd in de weer, niet vaak op vakantie of weekendjes weg en uitjes, geen puf om uit te gaan. Vroeger deed ik meerdere sporten daar kom ik al jaren niet meer aan toe, breng nu de kids overal heen :')
Maar merk wel dat het wat makkelijker begint te gaan nu ze wat ouder worden (jongste is 6)
Wilde dit voorjaar weer eens beginnen met zelf de jonge paarden te trainen, afgelopen jaren eigenlijk alleen toegekomen aan de standaard verzorging en af en toe een buitenrit

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:10

Hier ook een gezin met drie kinderen. 12,14 en 16 jaar.
Mijn man een drukke baan (gemiddeld 50 uur per week). Zelf werk ik 4 dagen per week!
kinderen sporten allemaal 3 keer in de week en de jongste rijdt ook paard.
Daarnaast nog een jonge hond en sinds kort onze bijna drie jarige haflinger waar we dagelijks heen gaan.
Druk, druk, druk dus maar ook erg leuk allemaal!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:16

2 kinderen en full-time baan, 1 paard man met een zeer drukke baan.

Het is veel balletjes hoog houden.

Wat veel rust gegeven heeft is om van 4 dagen 5 dagen te gaan werken en een poets in te huren voor 5 uur in de week.

Inderdaad ik ben meer gaan werken inplaats van minder.

Cilianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 21:22

Ja, het is hier wel nooooooit saai of rustig :D ,

Nu de jongste uit de kleuterklas is, lijkt het ook wel wat eenvoudiger.

Overlaatst waren ze alledrie een zelfde weekendje weg met de meters en Peters, mijn echtgenoot en ik wisten niet wat ons overkwam: een zee van tijd en stilte in huis :j en paardjestijd zonder gehaast naar huis terug achteraf *\o/*

Wij hebben ook spijtig genoeg weinig tot geen hulp van ouders of familie en echtgenoot wil geen vreemde in huis om te poetsen, we doen dus echt wel alles zelf. Ik mag wel echt niet klagen over de taakverdeling, echtgenoot vindt het vanzelfsprekend dat hij zijn deel kinders en huishouden doet <3 <3 <3

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:23

Hier ook een gezin met 3 jonge kinderen (4 - 6 en 8), 3 paardjes. Ik werk 4 dagen uit huis. Daarbij hebben wij ook nog een eigen bedrijf en heb ik nog ongeveer tussen de 10 en 15 afspraken van ongeveer 30 min per week.
De paardjes staan wel azn huis waardoor de combinatie mogelijk is.

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:26

Hier ook twee/ bijna drie kinderen, een drukke baan en een paard. Herken het snel beknibbelen op me time. Nu met de zwangerschap staat paard helemaal op een laag pitje. Maar ze loopt de hele dag buiten en is zelf drachtig, dus ze vindt het allemaal wel goed. Alleen af en toe lekker poetsen en knuffelen.

Cilianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 21:29

Fut om uit te gaan, dat is geleden van voor mijn bevallingen :o .
Al is er beterschap op komst.

Voor ik kinders had, had ik verschillende hobby's , sportte ik intensief, zware job, uitgebreid uitgaansleven en bijhorende vriendenkring, dat is 11 jaar en drie veeleisende kinders later wel anders.
Missen jullie de vrijheid niet een klein beetje :oo
Ik vind het toch vaak een uitdaging om alles rond te krijgen. Zeker als ik nog iets voor mezelf wil houden.

Aciree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:34

Jup, exact dezelfde situatie hier :D Alleen geen part time job maar zelfstandige dus iets meer flexibiliteit met indelen van mijn tijd.
En helaas geen tips en tricks, ik merk wel dat het weekend vooral naar het gezin gaat ipv 'lekker vrije tijd voor het paard'. Wij kijken nu uit naar een huis met voldoende land op goed bereisbare afstand van het kantoor van manlief om paarden aan huis te kunnen gaan houden. Dat is zowel een levenslange droom als een praktische insteek qua tijd en kosten.. Althans dat is het plan.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:37

2 jonge kinderen 5 en 8 jaar.
Twee pony’s aan huis, hond, 3 katten. Ik doe vrijwilligerswerk en thuiswerk. De tijd kan ik zelf indelen.
Ja je bent altijd wel bezig, maar het is mooi zo samen met het gezin buitenaf wonen tussen de beestenboel.
:)

Cilianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 21:40

Ik woon nu op 15/20 minuten autoafstand van waar mijn paardje staat en dat steekt toch.
Ik ben dus ook mijn licht aan het opsteken voor wat grond heeeeeel dicht bij huis.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:14

3 kinderen op de basischool, 4 dagen werken en man in de ploegen. Paarden staan aan huis.

Hoe het lukt? Met z'n allen voor de paarden zorgen, kinderen kunnen honden uitlaten /hooi geven, niet te druk maken om het huishouden (1x per week is alles schoon door de hulp).

Gelukkig hebben man en 2 van de kinderen dezelfde hobby :D

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:32

Ik moeder 4 kids van 9 tot 18
Eigen zaak, huishouden en boodschappen
En een wedstrijd paard.
Maar geluk dat ik een top vriendin heb die veel voor me doet.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 23:28

Hier 3 kinderen van 7 tot 15 jaar. Een eigen winkel en een man die op een schip werkt.
Mijn tijd met mijn paard is dus een zeldzaam iets helaas...

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 23:51

Drie kinderen, baan in het onderwijs, verhuizing en aankomende megaverbouwing, pony's straks aan huis. Gelukkig delen de kinderen mijn hobby en vindt man het fijn dat ze straks aan huis staan, zodat we minder lang weg zijn. Nu elke dag naar stal :-)

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 00:09

Geen 3 kinderen maar 1tje en een kat, en een man die elke maand twee weken achtereen weg is en we hebben geen familie in de buurt omdat we in buitenland wonen. Daarnaast ben ik terug in de schoolbanken gegaan -:) en heb ik een engels volbloed die helaas geen simpele ziel is :+ . Mijn dochter vind spelen in de wei met bloemen en gras plukken en helpen mesten gelukkig erg leuk :D maar mijn huis ziet er niet perfect uit :Y) inderdaad niet genoeg uren in de dag!!

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 00:24

Zoon van bijna 8, dochter van bijna 1, ik werk de ene week 3 nachten en de andere week 5.
Ik volg een hbo studie en heb 2 pony's die ik 3 keer in de week train. Ze staan op vol-pension, dus hoef niet alle dagen heen, en als ik er ben train ik ze ook alleen.
Ik volleybal en ga 2 x in de week naar sportschool.
Mijn vriend werkt 5 dagen in de week en is vaak thuis ook nog aan het werk (ZZP-er)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 00:26

Hier 4 kinderen (13,11,9,2) , een pony en werk gemiddeld 18 uur verdeeld over 4 dagen.

Pony staat 24/7 in een kudde met twee schuilstallen en onbeperkt hooi. Daar ga ik dus niet dagelijks heen maar 3 keer per week (soms 7 heel soms maar 1, zoals toen ik de griep had)

Ik ben inderdaad nog wel zoekende wat het beste werkt. Merkte dat het prima gaat wanneer ik een drukke dag heb, maar wanneer ik een rustige dag heb ik juist geen energie meer heb. Kreeg dus 2 weken geleden te horen dat dit verklaarbaar is: je gaat op de automatische piloot, maar wanneer je tijd hebt, voel je pas dat je aan je grens zit/zat. Dat was wel even een eye opener.

Oh, heb wel een vriend (vader van de kinderen) die 32 uur werkt.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 01:01

28 uur werk, studie, paard en een dreumes. Ik lees mee voor alle tips :)

Cilianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 08:51

Marocje, echt dat, zolang ik blijf hollen lukt het, van het moment dat ik wat rust neem (en ik gebruik bewust niet 'heb' :+ ), is het heel wat minder.

Versta mij niet verkeerd, ik heb graag een groot gezin en op mijn verlanglijstje staan nog heel wat zaken die ik wil leren en 2 hobby's s die ik terug wil opnemen, maar ik heb momenteel gewoon de tijd noch de fut om het erbij in te plannen.

Wat mij helpt is prioriteiten stellen en mij daar echt aan houden en al de rest schrappen.
Strijken heb ik bijvoorbeeld geschrapt :D :D :D en ik gebruik dat strijkijzer enkel nog voor strijkparels 8-) .
Mijn lat voor poetsen is ook wat minder hoog (ahum eufemisme) dan voor ik kinders had. Ik knutsel liever met hen dan dat ik sta de kasten af te wassen :j .

Sinds dat ik mijn paardje heb, verplicht ik mezelf ook om de zorg voor hem als prior in te bouwen (en dus tegelijk zelfzorg want dat is de enige plek waar ik even alles vergeet inclusief mijn to do lijstje) dus ik probeer 3 a 4 voormiddagen naar daar te gaan. Zieke kinderen gooien spijtig genoeg vaak roet in het eten en met 3 in de lagere school is dat toch wel vaak in deze periode.

Classico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 08:56

Hier ook het volgende plaatje

3 kinderen 15, 9 en 4 jaar
1 hond en kippen
pony en een paard
36 uur als leidinggevende in een onregelmatige job.

Heerlijk vindt ik het, de paarden en pony zijn gelukkig een gezamenlijke hobby met de kinderen. Naast de hobby het lekkere buitenleven.

De volgende stap en droom is verhuizen naar een stekkie waar ik ze aan huis kan hebben.