Na een mooie rit nog even een galopje maken, daar waar we altijd galopperen. En daar opeens gleed paard onderuit. In een keer, ik voelde der voet neerkomen op de grond maar hij bleef niet staan. En voordat ik het wist lagen we op de grond. Paard lag op mij en ik voelde al gauw dat Mijn knieschijf er naast stond. Perongeluk heb ik hem zelf op zn plek gezet, ik sloeg in paniek op mijn been en toen schoot hij terug. Gelijk zwelde het op. Na bij gekomen te zijn Ben ik op mn paard geklouwterd en zo goed als het ging terug gereden naar stal. Middag en avond op de EHBO. Enkel gekneusd, bekken laten controleren ivm verleden. En knie in een brace van Enkel tot lies. Nu bijna 3 maanden later doet mijn knie het redelijk. Wel moet ik oppassen dat ik niet te Snel draai, anders schiet mijn knie er naast.

In december ivm andere gezondheids problemen en buik operatie al meerdere keren opgenomen geweest in het ziekenhuis. Al met al is mijn knie zo op de 2e plek terecht gekomen.
Aankomende vrijdag is het dan eindelijk zover. Dan eindelijk onder het mes en gaan ze mijn knieschijf een stukje verder naar binnen plaatsen en met schroeven vast zetten. 4 nachten ziekenhuis staan gepland. Heb nou toch wel heel veel zin om weer te paard te gaan.... maar goed. Eerst nog 6 weken krukken.... en dan zien we wel weer verder. Geen idee hoe het heet wat ze gaan doen in het ziekenhuis, hier heet het osteotomie TTA, maken ze het open zon 8 cm , schuiven ze de knieschijf op en gaan er 2 schroeven in die er dan een jaar later weer uit moeten.
Heb geduld zij de huisarts.... laat ik dat nou net niet hebben !