Ik heb nu al 3 jaar Mn eigen paardje. ontzettend blij mee, t is echt een schatje

Hij staat bij een vriendin van mij, en heeft sinds ik hem heb op rubberen matten gestaan( dit komt omdat ze een paard hadden die allergisch was voor stro en toen hebben ze het zo opgelost) maar ik ben er eerlijk gezegd niet helemaal tevreden mee, want elke keer als hij plast is er niks dat het vocht kan opnemen en staat hij dus eigenlijk in zn eigen pis, er is namelijk niets wat het vocht op kan nemen. Wel mest ik gwn bijna elke dag uit dus poep is niet perse een probleem.
Dus ben ik van plan om hem voor de helft op vlas te zetten, dus de achterkant op vlas puur voor adsorptie, en dan voorkant de matten( in principe is dit wel gwn zacht genoeg voor hem om op te liggen!)
Hebben jullie hier goede ervaringen mee, en hebben mensen tips voor uitmesten en onderhoud?
Hij heeft een tijdje op stro gestaan omdat hij een “beginnende” vorm van rotstraal had, gelukkig is dat nu over (dit was trouwens wel de eerste keer dat hij dit had) maar ik vind dat zo rot en onhandig met uitmesten en het geeft superveel afval, ook werd het heel erg snel vies onderin. Dus stro heb ik liever niet, vandaar de keuze voor vlas!
Alvast bedankt!