Wie heeft er nog tips welke boeken ik kan lezen over klassieke/academische rijkunst ter inspiratie? Ook grondwerkboeken/dubbele longe/lange lijnen boeken zijn welkom. Ik zou graag wat inspiratie/leesvoer willen om te leren waarom er iets zo moet en hoe ik dit kan aanpakken of nieuwe oefeningen die ik tijdens training en grondwerk kan toepassen..
Das gymnasium des pferdes, beetje ouderwets maar wel de hele klassieke uitleg . Ruiters en rechters van Ernest van loon. Academisch heb ik niks mee, dus kan ik je niets van aanraden
Gizeppie
Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-19 20:31
knollentuin schreef:
Das gymnasium des pferdes, beetje ouderwets maar wel de hele klassieke uitleg . Ruiters en rechters van Ernest van loon. Academisch heb ik niks mee, dus kan ik je niets van aanraden
Dankjewel! Ben benieuwd. Is deze ook in het Nederlands?
Ja ik weet het verschil. Ben met beiden in aanraking geweest. Op de grond werk ik vooral academisch. De basis van het grondwerk van het academisch ken ik. Klassiek op de grond niet (wel zoals Bastiaan de Recht kan met dubbele teugel)..
Het boek van steinbrecht is er ook in het Nederlands, is pas opnieuw uitgebracht
Jet
Geplaatst: 26-01-19 08:51
Das Gymnasium des Pferdes staat toevallig ook op de Bpktmarkt bij paardgerelateerde boeken en dvd's te koop zag ik. Verder vind ik dit wel een goed boek, maar ik weet niet of je die nog ergens op de kop kan tikken: https://www.bol.com/nl/p/basisschool-vo ... 001547533/ . Heel veel uitleg, ook wat er in een oefening mis kan gaan en hoe je dat kan oplossen. Dat is ook klassiek. Voor wat betreft het werken aan de hand heb ik nog niet echt een supergoed boek gezien en voor mij is academisch ook niet bepaald klassiek, dus in die richting kijk ik eigenlijk nooit.