Rijden heel veel veranderd in korte tijd!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shotsbyromy

Rijden heel veel veranderd in korte tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 12:32

Wat lijkt het mij leuk om dit te delen met jullie! Mijn paard en ik zijn in een hele korte tijd dressuurmatig zoveel veranderd en verbeterd. Dit had ik niet verwacht, omdat ze heel gevoelig en sensibel is en daarom ook best moeilijk te rijden. Sinds oktober heb ik een nieuwe instructrice. Zij heeft mij pas het echte paardrijden laten merken. De instructeur die ik hiervoor had, was meer van aan het been en niet de ontspanning en nagevelijkheid. Je luisterd natuurlijk naar je instructeur omdat je denkt dat hun alles wel weten. In oktober verhuist naar een nieuwe stal en daar ook een proefles gedraaid. Die nieuwe instructeur zag direct dat ik mijn paard eigenlijk "Verkeerd" gereden hebt. Ze was moeilijk met de aanleuning en ontspanning over haar rug.

Afbeelding

Na die proefles direct privé bij haar gaan lessen en direct na de 1e les voelde en zagen we verschil! Enorm gaaf om dat te voelen. We zijn eerst goed met de draf bezig geweest en dat verbeterde elke week met 10%!! Nu 4 maand later loopt ze super fijn nagevelijk en loopt ze erg ontspannen over haar rug en volgt ze mijn hand wanneer ze hals moet strekken.

Afbeelding

Afbeelding

Ook zijn we druk bezig geweest met de galop. Hierbij liep ze ook bij de andere instructeur met haar neus in de lucht en geen ontspanning.

Afbeelding

Ook nu met de galop 4 maand verder en wat galopeerd ze super!! Het zit ook meteen 10x lekkerder dan voorheen! Nu train ik haar elke keer nog op deze manier en elke keer geeft het een goed gevoel! Blij dat we hier achter zijn gekomen hoe we haar nu echt moeten trainen. Wat kan een paard dan enorm veranderen in korte tijd! Ik ben er zelf best trots op, omdat ze heel erg gevoelig en sensibel is. Daarom ook niet makkelijk te rijden wat altijd een uitdaging is. Geweldig!! :) :)

Afbeelding

secricible

Re: Rijden heel veel veranderd in korte tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:43

Ziet er idd meer ontspannen uit. Wat fijn dat je iemand hebt gevonden die aansluit bij wat je nodig hebt!

Riel

Re: Rijden heel veel veranderd in korte tijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:13

Super dat je nu een hele goede instructeur hebt gevonden die goed bij jullie past! Het ziet er al mooi uit! Ik wens je veel plezier met je mooie en lieve paardje! Wat is ze knap zeg!