Het was in de kleine bak in het strodorp. Om daar te komen moest ik door het smalle gangetje onder de tribunes. Natuurlijk was er toen net de prijsuitreiking van het tuigen. Luide muziek en allemaal klappende mensen. Gelukkig bleef mijn dame rustig. Mak beest

Aangekomen in Leeuwarden. Lekker relaxen. De hengst naast haar vond haar zó lief. Helaas voor hem is ze al drachtig haha. Boze merrie

Net aangekomen in de bak. Besloten om even te longeren. Even de energie en spanning kwijt.

Even de boarding laten bekijken. Super eng natuurlijk

We moesten eerst gewoon rondstappen. De clinic gever die stelde zich even voor

De man legde van alles uit hoe je het beste een paard moest redden uit een sloot. Zo ook het noodhalster dat is 1 touw met een lus. Super handig

Om een paard rustig te houden word de praan gedemonstreerd. Veel mensen vinden dit zielig. Dit is echter niet het geval. Dit is vooral handig om het paard rustig te houden is een stressvolle situatie als je bijv de banden om het lichaam vast wil maken.

Toen gingen we naar de banden. Eerst even been oprekken hoor

Daarna om doen. Zo laag mogelijk. Op de manier kan je gewoon kracht zetten zonder dat er iets schadelijks gebeurd met het been (wellicht alleen spierpijn)
Okee... wat is dit?

Ohoow daar gaat mn been

Deze banden werden ook omgelegt. Op deze manier kan je het paard er uit trekken. Banden achter de kont word namelijk sterk afgeraden. Als de band onder de kont wegglijd kan je de hele staart breken.
What are thoose??

Zooo nieuwsgierig
Toen ginhen we naar het laatste hulpmiddel. Op deze manier kan je het paard een beetje optillen zodat het in de benen komt.

Ik vond het echt een super leuke ervaring! Nog wat plaatjes:

En een mooie toen ik door strodorp liep
http://boktimg.nl/img/m/UYkpf1.jpg
Foto's door Maureen Cohen , Sylke (maava) en een vriendin. Zijn niet top kwaliteit maar licht was ook heel vervelend.
Zo trots