Paard leasen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x179x
Berichten: 15
Geregistreerd: 09-03-14

Paard leasen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 15:58

Haaii,

Ik vroeg me af wat jullie van deze situatie vinden. Iemand zoekt voor zn paard 4 dagen in de week een verzorger/bijdrijder omdat ze t zelf te druk heeft. Nu vraagt ze 150,- voor jong paard die nog moet worden doorgereden. Is leuk klein stalletje maar heeft niet veel faciliteiten. Het heeft een buitenbak en de je kan wel overdekt verzorgen opzadelen. Naar buiten is ook een optie. Maar ik wil paard beter leren kennen voor dat we dan naar buiten gaan. Maar nu vroeg ik mij af is 150,- veel voor 4 dagen in de week waar de lessen van 22.50 1 a 2 x in de 2 weken er nog bij komen?

Ik heb geen idee omdat ik zelf altijd paardjes van mensen heb gereden waar ik nooit voor betaald heb.

En als de prijs hoog is wat zouden jullie dan betalen?

Mvg manon

anjali
Berichten: 15083
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Paard leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:18

4 dagen in de week,dat is dus zo'n 17 keer in de maand. Dat is dus minder dan 10 euro per keer. Eigenlijk de doorsnee commerciele prijs. Als jij het een erg leuk paard vindt waar je veel plezier mee hebt,dan is het prima. Maar het is niet gratis.Je kunt ook zoeken naar een gratis verzorgpaard natuurlijk.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Paard leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:19

Moeten er veder nog klusjes worden gedaan? Uitmesten, voeren, binnen/buiten zetten?

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Paard leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:24

Wat is jouw eigen niveau? Heb je vaker paarden doorgereden?
En in hoeverre moet dit paard nog doorgereden worden? Wat zit er allemaal al wel op qua knoppen zeg maar?

Want om te betalen om een paard van zadelmak naar een beetje niveau te rijden vind ik anders dan betalen omdat je zelf niet absurd veel toe kan voegen aan het paard zeg maar.

Klusjes maken trouwens ook uit.

Ik vind 200e per maand trouwens een behoorlijk bedrag hoor, want dat ben je uiteindelijk minimaal kwijt, dat is dus meer dan 10e per keer..

Selina

Berichten: 14292
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Paard leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:28

Dus eigenlijk moet jij betalen om dat paard door te rijden zodat zij straks een doorgereden paard heeft? Lekker makkelijk :Y)

x179x
Berichten: 15
Geregistreerd: 09-03-14

Re: Paard leasen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 16:38

Ik heb hiervoor pony doorgereden. Kijk ik ga dit niet zelf uitvogelen en vandaar de lessen. Daarnaast dagelijk de poep uit stal.

x179x
Berichten: 15
Geregistreerd: 09-03-14

Re: Paard leasen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 16:39

Hij kan staf draf galop en beetje meer maar daar houdt t ook op

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:53

Voor bijrijder van een nog groen paard met minimale faciliteiten betaal je 0-100 euro per maand hier (eerder 50/75 euro).

ik zou als bijrijder nooit meer dan de helft van het stalgeld willen betalen, dan word je echt gebruikt (ik heb zelf 3 viervoeters van mezelf staan, ik weet dat er voor de eigenaar nog andere kosten zijn, maar daarom is die ook eigenaar). De omschrijving van de stal klinkt eerder als 200-250 euro, dus ik zou 150 al veel te hoog vinden.

Daarnaast nog elke keer mesten. En verplicht (?) les? Moest dit mijn paard zijn, zou ik max 50 euro durven vragen en dan in mijn handjes wrijven als ik iemand vind. En als het mesten echt dagelijks moet, dus ook op de dagen dat je niets kan doen, dan zou ik er zelfs niks voor durven vragen.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Paard leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:00

Het ligt er denk ik compleet aan in welke omgeving je woont/dit paard staat. In mijn omgeving ben ik al blij als ik een fijne bijrijder/verzorgster kon vinden, die goed met paard/spullen om gaat zonder bij te betalen.. Maar ik weet dat toen ik nog in Rotterdam woonde, er zelfs voor enkel verzorgen al geld werd gevraagd (en betaald).

En je kan vaak met de eigenaar altijd nog overleggen, zeker als je helpt het paard door te rijden. Maar als je het teveel vind, kijk dan ook vooral verder. Je hoeft dit paard niet te leasen :-)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:04

Iemand betaalt mij toch ook geen 150 euro per maand om 4x per week met mijn pup te wandelen, zijn poep op te ruimen en vervolgens nog de puppencursus zelf te moeten betalen, omdat ik er zelf geen zin in heb? :+

Ik vind dit altijd zo iets geks. Kijk, als het paard jou iets te leren/bieden heeft, of je vraagt zelf of je op dit paard mag rijden, dan vind ik het normaal dat je ervoor betaalt. Maar dit is, zoals ik het lees, een heel groen paard, waarbij je (verplicht?) nog lessen moet volgen en betalen.. Ik zou daar echt geen geld voor durven vragen en echt super blij zijn dat iemand mij überhaupt wil helpen met het opvoeden en doorrijden van mijn paard, waar ik zelf geen tijd/zin voor heb. :)

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Re: Paard leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:16

Als jij het paard de helft van de tijd mag doen, vind ik het niet zo gek als een eigenaar ook de helft van het geld dat hij/zij eraan kwijt is vraagt. Je hebt dan een soort 'half eigen paard'. Maar dan moet je op jouw dagen ook wel kunnen doen wat jij wilt en niet alleen maar mogen losgooien bijvoorbeeld, omdat de eigenaresse zelf alleen maar rijdt... Met andere woorden: mag je het paard de helft van de tijd als 'jouw eigen' beschouwen? Neemt de eigenaar dan ook beslissingen in overleg met jou?

Ik zou sowieso goede afspraken maken: Wat als het paard tijdelijk niet gereden kan worden? Wat als jij op vakantie gaat? Stel dat je wilt stoppen, kan dat dan per direct?

Maar, als ik heel eerlijk ben, ik zou echt nooit een bijrijder laten betalen. Mijn paard, mijn hobby. Dus als iemand mijn paard voor mij wil doen omdat ik geen tijd heb, dan geef ik hun er juist iets voor terug (kadobon, iets leuks van de ruitersportwinkel, lessen...). Tegelijkertijd heb ik dus ook geen vaste bijrijder. Ik vraag soms iemand om bij te springen (bijvoorbeeld als ik een dagje weg ben of op vakantie), maar dat kan ook alleen losgooien of longeren zijn. En daar bedank ik mensen dan dus voor, in plaats van dat ik ze laat betalen ;-)

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:22

Het is al eerder gezegd, gaat het paard iets van jou leren? Zoniet dan begrijp ik de bijdrage van 150,- . Ikzelf rij 5 keer per week een jong paard, eigenaar 0-1 keer per week. De stalling is luxe en indien gewenst buitenrit geen probleem. Ik mest stal van paard uit, verder alleen klussen bij vakantie eigenaar. Af en toe les ik op mijn eigen kosten, € 35 per 45 minuten, dit is geen verplichting. Diverse paarden uitgebracht M springen, M dressuur, L eventing. Ik betaal geen eigen bijdrage en heb geen ambities meer voor de wedstrijdsport, rustig aan, springen op laag pitje, dressuur en wat grondwerk.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70541
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:54

Ik verplaats dit topic naar paardenpraat.

x179x
Berichten: 15
Geregistreerd: 09-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 17:54

Ik leer natuurlijk wel ook van bet paard want elk paard is anders. Maar het ind wel opvoeden en echt doorrijden de standaard dingen zotten erop en naar buiten kan ook. Wat zouden jullie eerder een gepaste prijs vinden?

x179x
Berichten: 15
Geregistreerd: 09-03-14

Re: Paard leasen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 17:55

Maar het paard leert ook weer van ook door middel van de lessen.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:59

Als het paard redelijk B niveau loopt vind ik in regio Rotterdam de prijs niet raar.

Je zegt dat de basis dingen (stap draf galop) er goed op zitten, dan is dat voor een handige ruiter al snel B niveau mee te rijden.

Darnaast maakt het eigenlijk niet uit wat een ander normaal vindt, het is de vraag of jij het het bedrag waard vindt.

JanneJ2001

Berichten: 272
Geregistreerd: 22-11-17
Woonplaats: Haps

Re: Paard leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:07

voorheen heb ik een paard geleasd en dat koste me €143,23 in de maand. Dit was voor 3 dagen in de week en mijn lessen zaten daarbij al inbegrepen (2x in de maand)

Nu sta ik op het punt om een ander paard te leasen. Dat kost me €120,- in de maand ( 7 dagen) maar is wel exclusief lessen ( a €25,50 per les)

Voor het vorige paard hoefde ik eigenlijk alleen haar eventuele wondjes enz enz bij te houden.
Voor het paard dat ik nu wil gaan leasen heb ik haar hele verzorging op mij staan (van wondjes tot mok) en moet ik 1x in de maand 9 stallen uitmesten (1 stallenblok)

Mijn vorige paard heb ik opgeleid sinds dat ze zadelmak is gemaakt (begon bij manegelessen, laten pas gaan leasen). Het paardje wat ik nu van plan ben om te gaan leasen is al wat ouder, maar kent al wel veel meer.

Ik denk dat het vooral een kwestie is van. Heb je het er voor over