Wat met paarden doen als je onverwacht overlijdt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorien66

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:04

Ik had in een testament laten vastleggen dat paardlief met toebehoren en 10.000 euro netto naar een jeugdvriendin zou gaan.

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Wat met paarden doen als je onverwacht overlijdt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:08

Mijn paard wordt dan incl alle toebehoren aan mijn trainer gegeven, hij kent haar door en door, weet wat ze nodig heeft, heeft een eigen stal en hij gaat daarna met haar mennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:23

Mijn vriend heeft niets met paarden, dus als ik overlijd, moet mijn trio weg. De jongste is fit en gezond, daar is een baasje voor te vinden. Mijn oudste paard staat door ziekte al even op pensioen, mijn shet is chronisch hoefbevangen. Beiden wil ik niet de handel in. Heb mijn vriend gezegd dat inslapen voor die 2 dan de enige optie is. Mijn vriend heeft het daar moeilijk mee en wil liever toch proberen om een nieuw huisje voor hen te vinden. Ik hoop dus dat ik langer leef als mijn paarden.

Josienx
Berichten: 219
Geregistreerd: 30-11-13
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:41

He wat toevallig, ik zat hier laatst aan te denken. Als de situatie blijft zoals het nu is dan gaat het geld wat hiervoor apart staat naar hun en betalen zij de stalling van waar hij nu staat. Omdat zij verder geen verstand hebben van paarden 'krijgt' mijn bijrijdster hem. Ik gun hun de hele wereld samen als ik onder de grond lig, haha dit klinkt zo dramatisch maar het is wel zo!

Ik heb trouwens afgesproken met ponylief dat hij nog minstens 20 jaar mee gaat en dood bij mij gaat, hopelijk draaien de rollen niet om :+

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wat met paarden doen als je onverwacht overlijdt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:46

Zodra ik wegval gaan de dieren die er nu nog lopen ingeslapen worden, niet geschikt om als rijpaard te dienen (karakter) en een ander door aandoening. Met mijn man afgesproken dat hij er mee afwerkt, da is ook op de hoogte van mijn wens. Behalve wanneer één van mijn dochters ze een goed tehuis kan/wil geven, dan mogen ze blijven. Hond gaat naar zoon en katten kunnen gewoon blijven. Over een aantal jaren kan hond ook blijven aangezien man dan volledig thuis is. Maar ik heb ook een probleem wanneer man wegvalt, zware werk door artrose kan ik niet meer doen dus daar moet ik mensen voor inhuren.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Wat met paarden doen als je onverwacht overlijdt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:31

hier mag alles verkocht, alleen mijn ouwetje (die ik ook samen met mijn zus in bezit heb) gaat naar mijn zus, die hoeft nooit meer weg

Jessix

Berichten: 16438
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:44

Die worden verkocht voor de juiste prijs. Wegegeven aan een goed tehuis, daar heb ik mijn twijfels over. Vroeg of laat moeten ze daar dan misschien ook weer weg. Dan heb ik liever dat mijn familie de volle prijs vangt dan een ander. Ze weten dat een vriendin van mij ze kan helpen met de verkoop.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:49

Wij hadden het vast laten leggen bij de notaris, we moesten zoveel vastleggen dat we de paarden niet zouden vergeten.

Mijn oude pony moest blijven en mijn man zou mijn spaarrekening krijgen, zolang mijn ouders leefden zouden zij de stalling betalen en daarna mijn man van mijn spaarrekening

De pony had op dat moment al de leeftijd van 32 jaar.

Mijn paard wordt verkocht en interesseert me niet waar naar toe

Pony is vorig jaar overleden

Elle92
Berichten: 9
Geregistreerd: 10-01-19

Re: Wat met paarden doen als je onverwacht overlijdt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:51

De zorg voor mijn paard gaat naar mijn ouders in het geval dat ik kom te overlijden.
Zij zullen hem goed verzorgen en niet verkopen, dan kan hij daar zijn leven lang nog blijven.