Ik had een klein vraagje.
Ik ben 19 jaar en net begonnen met een studie. Ik ben begonnen met paardrijden op mijn 7de en ik ben op mijn 17de vanwege examens anderhalf jaar gestopt. Ook heb ik een tijdje een verzorg pony gehad. Nu heb ik het net weer een een jaartje opgepakt maar twijfel ik om wederom te stoppen vanwege meerdere reden, waaraan bovenaan staat dat ik minder tijd heb door het studeren. Een anderen reden is dat ik totaal geen klik meer heb met de instructrice sinds mijn vorige is weggegaan en op een andere dag rijden zou voor mij niet mogelijk zijn. Ook heb ik het idee dat ik eigenlijk niet echt meer vooruit kom. (Niet omdat ik alles al kan dat echt zeker niet maar ik denk meer door de manier van les geven). Mijn niveau dressuurmatig is nu echter redelijk laag, ik kan prima rijden maar ik ben omdat ik een aantal keer echt een goede klap heb gehad nadat ik eraf was gegooid achter elkaar erg onzeker geworden. Ik durf dus ook niet meer heel veel te vragen van het paard, en dat helpt dus ook niet met de vooruitgang.
Maar mijn grote droom al mijn hele leven is een eigen paard. Wel pas als ik rond de 25 ben mits ik een goede baan heb. (Als het finacieel kan eerder al). Maar nu ben ik bang dat als ik nu stop met rijden ik dan weer helemaal opnieuw moet beginnen. Of dat ik het niet meer kan etc. Ik ben dan wel van plan een paard te kopen die al wat ouder is boven de 10 zeker en die een beetje een karakter heeft voor de onzekere ruiter. Ik ben overigens niet van plan ooit wedstrijden te rijden, dat heb ik eigenlijk nooit echt leuk gevonden. Wel wil ik verder komen in de dressuur.
Nu was dus mijn vraag, zijn er mensen die ervaring hebben met een paard kopen na een lange tijd niet te hebben gereden? Liepen jullie toen tegen veel dingen aan of ging het nog prima? Wat mijn namelijk echt tegenhoud om nu voor mijn studie te stoppen is toch die angst dat ik het dan helemaal verleer bijvoorbeeld. Natuurlijk staat mijn studie op 1 maar toch maakt dit de keuze stoppen of niet wel moeilijker.
Ik ben net nieuw hier en om eerlijk te zijn wist ik niet zo goed waar ik dit moest plaatsen, sorry daarvoor

Groetjes soof!