Als 6-jarige begon ik met paardrijden en ik werd op slag verliefd op deze dieren en hobby. Ondertussen, 19 jaar later rijd ik nog steeds en ben ik nog steeds aan het dromen om een eigen paard te kopen. Ik heb tot nu toe nooit een eigen paard gehad omdat dat dat financiëel en vooral qua tijdsbesteding niet mogelijk was.
Volgende week rond ik mijn studies af en de droom om zelf een paardje te houden is nog sterker geworden. Ik moet toegeven dat ik al een jaar aan het kijken ben naar paardjes die online te koop staan

Nu ben ik aan het overwegen om misschien een veulen aan te kopen in de plaats van een beleerd paard. Ik zoek voornamelijk een maatje voor het leven en heb ook een grote zwak gekregen voor Iberische paarden. Ik heb echter geen ervaring met veulens of het zadelmak maken van paarden. Zijn er zaken waar ik voor zou moeten opletten of waar ik echt rekening mee moet houden?
Wat zijn de ervaringen van andere mensen met het grootbrengen van jonge paarden? En wat zijn de pro's en cons die jullie hebben meegemaakt? Ik kon hier geen topic over vinden, maar als ik er toch een gemist heb mag je dat ook gerust laten weten