Dus bij deze, meet Éowyn! Mijn meisje, mijn liefde, mijn leven

Kruising KWPN x Fjord, geboren op 3 april, 2017
https://angloeuropeanstudbook.nl/databa ... 0188-eowyn
Vader: Ibrahim, KWPN (Ustinov x Cento)
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 04/ibrahim
https://www.kwpn.nl/database?Paard=P-510787
Moeder: Bayka, Fjord (Manus x Havstad)
Misschien leuk om te weten wat haar huidige situatie is:
Ze staat in Gorssel (10-15 minuutjes van mijn woonplaats Deventer), midden in het bos, met de rijvereniging op nog geen vijf minuutjes stappen (niet dat ik dat nu al nodig heb, maar voor later toch wel heel fijn, twee overdekte rijhallen

Overdag staat ze de hele dag buiten met soortgenootjes. De groep wisselt nog wel eens door mensen die komen en gaan, maar over het algemeen is het altijd heerlijk rustig. 's Nachts gaan ze naar binnen. Éowyn heeft een stal van 3x6m, waar ik óntzettend blij mee ben

Ze krijgt twee 2x daags een enorme berg ruwvoer (zie ik graag vaker, maar kan niet anders), staat 365 dagen op gras en heeft 2x daags een beetje veulenbrok met wat muesli.
Ze groeit heel netjes en is sinds dag 1 perfect op gewicht. In de weide is ze lekker actief en kan HEEL HARD rennen (dat wordt nog wat...). Ze is al eens dr stal uitgesprongen (±1m), dus dat springbloed zit er goed in

Ik doe niet veel met haar. Lekker puppy zijn en uitgroeien. Al vind ik manieren leren en een band opbouwen erg belangrijk (en leuk!). Één keer in de week doe ik licht grondwerk met haar. Dat kan het volgende zijn: clickertraining, waaronder target-training (dit doet ze heel goed), makkelijke kunstjes (flemen en voetje optillen, voor het uitkrabben en behandelen -ze heeft last van lichte rotstraal soms), meelopen, achteruit lopen, rustig eten aanpakken en afstand bewaren. Dit gaat echt ontzettend goed! Het is ook nodig, omdat ze erg veel bloed heeft (ja ik weet het, ze is deels fjord, maar ze heeft het allemaal van haar papa, geloof me

Dit was de eerste bezichtiging. Gelijk verliefd! Ze was hier ongeveer 5 maanden oud.

Op 13 oktober kwam ze mee naar huis. Heel spannend, voor het eerst (alleen) op de trailer.
Ze heeft iedereen verbaasd, toen ze zó de trailer op liep! (voor een beetje muesli doet ze alles)

De shoot erna! Alweer wat centimeters gegroeid!

En na de herfst.. De eerste keer sneeuw! Wat vond ze dat gek

Inmiddels is ze de 1 jaar gepasseerd! Officieel een jaarling! Daar hoort een feestje bij

![Cadeautje! [o]](https://boktimg.nl/s/cadeau.gif)

Ik ben zo benieuwd hoe groot ze wordt! Ze meet nu 1.42m
Ze wordt met de dag knapper! Het wordt al echt een dametje. Hier wat stoere foto's:

Ze is de anderhalf gepasseerd.. Sterker nog: in April wordt ze al twee! de tijd vliegt.. en ze meet al 1.50!
Dit was onze laatste shoot:

Hieronder een tijdlijn van bijzondere gebeurtenissen.. (voor een baby paard dan

Normaal gesproken zou ik deze onderwerpen dus geplaatst hebben als update, maar omdat ik nu pas begin is een lijstje wel makkelijk!
2017
05-09 Eerste bezichtiging April (zoals ze toen nog heette)
07-09 April wordt omgedoopt tot Éowyn
13-09 Klinische keuring en officiële aankoop / ondertekening contract
30-09 Derde bezoekje tussendoor bij fokker (ze mocht nog even bij mama blijven)
13-10 Éowyn gaat mee naar huis! (dat ging super!)
22-10 Mona (haflinger veulen) komt om Éowyn gezelschap te houden
29-10 Éowyns eerste fotoshoot (stilstaan is moeilijk!!!)
18-11 De tweede (herkansing)shoot ging wat beter

10-12 De eerste keer sneeuw (en leuk dat ze het vond!)
2018
13-01 Eerste keer bij de hoefsmid (wat zorgde voor een rodeo)
15-03 Voor het eerst vast staan
31-03 Mona gaat weg (Éowyn dagen van slag)
03-04 Éowyn 1 jaar oud!
08-04 Fotoshoot met de jaarling!
04-06 Eerste keer inenting (ik vond het spannender dan zij het vondt)
13-09 De kleine meid is 1 jaar in mijn bezit!
08-10 Eerste keer dekentje op (doet r dan weer niks)
09-10 Eens zien of ze kan springen, met een rondje vrijspringen (laag, natuurlijk)
29-10 Kennismaking met het scheerapparaat (figuurtjes voor de foto! en goede oefening)
30-10 Laatste keer meten: 1.50m maarliefst!
11-11 Fotoshoot met het kind (in herfstsfeer!)
Volgen jullie gezellig mee?

Als jullie ons nog vaker willen zien (kan me niet voorstellen, hehehe) volg ons dan op Instagram, daar ben ik het meest actief, en deel ik al haar ontwikkelingen, ups, downs en mooie foto's! @my.filly.eowyn