Ongeveer 7 jaar geleden heb ik op een manege gereden in Flevoland, na 2 jaar daar te hebben gereden kreeg ik een verzorgpaard. Van mijn verzorgpaard heb ik echt ontzettend genoten, de buitenritjes, het rijden, het kroelen, alles.
Nu ben ik vorig jaar een jaar lang in Canada geweest voor school, en natuurlijk kon ik dan niet door met het verzorgen van mijn paardje
Tranen met tuiten gehuild omdat ik weg moest en hem ook achter moest laten (hij heeft een geweldige vrouw die voor hem zorgt begrijp me niet verkeerd!!)
Een aantal maanden geleden ben ik terug gekomen en begonnen aan een stage, nu ik deze bijna afgerond heb begint het wel weer heel erg te kriebelen.
In februari verhuis ik terug naar de plaats waar ook mijn vroegere manege staat en ik zit eraan te denken om weer te beginnen met rijden als ik daar kom, op de manege.
Om het overzichtelijk te maken heb ik maar een lijstje gemaakt met voor en nadelen
Voordelen:
- Weer met paarden aan de slag
- Ontspanning en rust door het paardrijden en bij het paard te zijn
- Springen kunnen oppakken wat niet kon bij mijn verzorgpaard
- Betaalbaarder dan menig verzorgpaard
Nadelen:
- Geen band met de paarden
- Angstig met op/afzadelen 'onbekende' paarden
- Na half jaar alweer weg omdat de studie dan af is
Ik twijfel echt ontzettend erg of ik het nu moet doen of niet, ik vind het heel erg leuk maar het is zo kort en ik kan geen band opbouwen met de paarden...
Wat zouden jullie doen als jullie in mijn schoenen stonden?