Weer bij de manege gaan rijden of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xMyrnavG

Weer bij de manege gaan rijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 15:35

Hoi hoi! Bedankt dat je even komt kijken, en mij misschien zelfs gaat helpen met dit dilemma.

Ongeveer 7 jaar geleden heb ik op een manege gereden in Flevoland, na 2 jaar daar te hebben gereden kreeg ik een verzorgpaard. Van mijn verzorgpaard heb ik echt ontzettend genoten, de buitenritjes, het rijden, het kroelen, alles.

Nu ben ik vorig jaar een jaar lang in Canada geweest voor school, en natuurlijk kon ik dan niet door met het verzorgen van mijn paardje -O-
Tranen met tuiten gehuild omdat ik weg moest en hem ook achter moest laten (hij heeft een geweldige vrouw die voor hem zorgt begrijp me niet verkeerd!!)

Een aantal maanden geleden ben ik terug gekomen en begonnen aan een stage, nu ik deze bijna afgerond heb begint het wel weer heel erg te kriebelen.
In februari verhuis ik terug naar de plaats waar ook mijn vroegere manege staat en ik zit eraan te denken om weer te beginnen met rijden als ik daar kom, op de manege.

Om het overzichtelijk te maken heb ik maar een lijstje gemaakt met voor en nadelen

Voordelen:
- Weer met paarden aan de slag
- Ontspanning en rust door het paardrijden en bij het paard te zijn
- Springen kunnen oppakken wat niet kon bij mijn verzorgpaard
- Betaalbaarder dan menig verzorgpaard

Nadelen:
- Geen band met de paarden
- Angstig met op/afzadelen 'onbekende' paarden
- Na half jaar alweer weg omdat de studie dan af is

Ik twijfel echt ontzettend erg of ik het nu moet doen of niet, ik vind het heel erg leuk maar het is zo kort en ik kan geen band opbouwen met de paarden...

Wat zouden jullie doen als jullie in mijn schoenen stonden?

MarliesV

Re: Weer bij de manege gaan rijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:38

Lekker doen! Vooral omdat je maar een half jaar blijft, zou ik geen verzorgpaard zoeken. Dan bouw je daar wat mee op en vervolgens ga je weer weg.

Wat dat betreft kan je het 'geen band opbouwen' ook zien als een voordeel. Dan is het afscheid ook minder lastig.

Daarnaast is het gewoon leuk, lekker rijden, gezelligheid en paardenlucht, daar wordt je toch blij van!

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:50

Ik heb het ook gedaan, was echt heel leuk! Gewoon een keer nergens aandenken, lekker rijden en knuffelen enzo. Een echte band bouw je niet op, maar dat vond ik ook wel fijn. Beetje lang leve de lol.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:53

Ik zou het ook doen. Ik heb de afgelopen jaren op twee verschillende maneges gereden omdat een bijrijdpaard me qua tijd gezien niet handig uitkwam en beiden keren is het me qua paarden echt prima bevallen. Qua stalmanagement niet overal even goed maar als het je niet bevalt heb je natuurlijk ook geen verplichtingen.

xMyrnavG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 16:52

@MarliesV @LoveBodin @Iris82
Jullie hebben allemaal zo ontzettend gelijk! Ik heb me nu gewoon ingeschreven, wat maakt het ook uit, het is voor een half jaartje. Bedankt :) *\o/*